DAB+ problemen?

Youri

Nieuw lid
Heeft iemand toevallig zenderlogo's voor de NPO-zenders en misschien nog andere zenders die niet zijn te downloaden via de bekende link?
Ik dacht dat ze ook eventueel zelf gemaakt konden worden.
Iemand hier ervaring mee?
Waaraan moeten de logo's voldoen que afmetingen en grootte van het bestand e.d.?
Als ik naar de bestanden kijk dan lijkt mij logo's zelf maken geen probleem: maak een afbeelding van 160 pixels breed en 120 hoog, en sla die op in 'png' formaat. Eventueel de 'achtegrond' transparant maken, ik zie dat dit bij veel logo's het geval is. Met een gratis programma als IrfanView kan dit allemaal prima. Als het niet lukt, geef dan even de gewenste zender aan, dan maak ik hem voor je.
 

micky

Forumguru
@Youri ik heb voor 1 zender die geen logo had, gewoon een foto uit de map gekozen van mijn Oldtimer, dat werkte zonder aanpassen
 
Bij Volkswagen kan je ze volgens mij gewoon downloaden. Daar staan ook de NPO zenders in.

Zie het Columbus mib draadje maar even.
Ik had deze al gedownload, maar daar staan de nieuwe NPO logo's van Radio 1 t/m 6 niet bij. (Wel de gewone Radio 1 t/m 6 logo's.) Daarnaast mis ik daar ook de NPO Top 2000, NPO FunX, Sublime You, Sky Radio Xmas en Radio 10 Gold logo's.
 
Zoals ik al eerder aangaf, miste ik een aantal zenderlogo's.
Met de tip van Youri ben ik vervolgens aan de slag gegaan en heb zelf een aantal zenderlogo's gemaakt of aangepast.
Voor de geïnteresseerden hierbij die zenderlogo's.

01 - NPO Radio 1.png 02 - NPO Radio 2.png 03 - NPO 3FM.png 04 - NPO Top2000.png 05 - NPO FunX.png 08 - Sky Radio Hits.png 10 - Radio 10 Gold.png 12 - Qmusic NonStop.png
 

Youri

Nieuw lid
En nu maar hopen dat de Nederlandse zenders ook eens de logo's zelf gaan doorgeven, net zoals in Duitsland.... Leuk dat er een landelijke campagne is voor DAB+, het zou toch mooi zijn als dan ook deze functionaliteit ondersteund wordt. Ik heb nergens kunnen vinden of en wanneer de logo's meegestuurd gaan worden.
 

Archie

Senior Member
Vraagje: hoe vinden jullie de kwaliteit van DAB vs FM?

Ik dacht laatst; wat een vol geluid! Bleek mijn vriendin de radio op FM te hebben gezet en na wat vergelijk; verdomd. De DAB is een stuk minder vol qua geluid dan FM, dus behalve de extra informatie ben ik niet echt te spreken over de kwaliteit; ligt dat aan mij of hebben jullie die ervaring ook? :)
 

Dnet

Senior Member
Ik ervaar juist het tegenovergestelde... zodra ik de parkeergarage in rij, klinkt het meteen een stuk doffer...

Misschien radiostation/regio afhankelijk...?

Hier regio Eindhoven, Slam FM of 3FM...
 

micky

Forumguru
Vraagje: hoe vinden jullie de kwaliteit van DAB vs FM?

Ik dacht laatst; wat een vol geluid! Bleek mijn vriendin de radio op FM te hebben gezet en na wat vergelijk; verdomd. De DAB is een stuk minder vol qua geluid dan FM, dus behalve de extra informatie ben ik niet echt te spreken over de kwaliteit; ligt dat aan mij of hebben jullie die ervaring ook? :)
helemaal mee eens, de kwaliteit is ruk van DAB, het voordeel wat mij betreft is het goede ontvangst...
 

AndreM

Forumguru
helemaal mee eens, de kwaliteit is ruk van DAB, het voordeel wat mij betreft is het goede ontvangst...

Helemaal NIET mee eens, vorige week 3 dagen in een O3 van de dealer gereden zonder Dab+. Het geluid is bagger, nauwelijks bas, dof, anders instellen was geen verbetering, een storende ruis die je constant hoort, nu begrijp ik de klachten over het geluid van de Amundsen.En dan stap je na 3 dagen in je eigen auto met een vol geluid, lekkere bas en kraakhelder ontvangst. :)
 

micky

Forumguru
@AndreM, je geeft zelf aan dat er in de leenauto een Amundsen zat, die kun je nooit vergelijken met een Columbus niet met en niet zonder DAB..... DAB is net als de eerste Digitale TV's iedereen wil het ook al is het slechter dat waar je vandaan komt ;)
Je mag gerust een keer komen luisteren hoor, je hoort het direct bij overschakelen, in de Columbus is bij DAB+ de geluidskwaliteit een stuk platter en "blikkeriger" dan FM, dat klinkt veel voller en dat heb ik niet alleen in mijn eigen auto geconstateerd:nono:

Misschien tijd voor een polletje?:thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Joske

Forumguru
doe me ook maar dat polletje @micky !

ik ben alleszins akkoord, gewoon eens een halfuur naar DAB luisteren en dan omschakelen naar FM. Ik vind het verschil ook wel groot maar luister toch nog steeds altijd naar DAB omwille van de zender die ik daar wel kan luisteren en op FM niet. Maar het FM-geluid is zeker en vast voller :jaja:
 

Joske

Forumguru
Ik denk dat een geluidsbeleving steeds een subjectief iets is... wat voor de 1 hol klinkt, is voor de andere vol. niet? :)

(anders zou iedereen tevreden zijn met het standaardgeluidssysteem dat er in zit)
 
Bovenaan Onderaan