DAB+ problemen?

andrehj

Forumguru
Overigens zijn er recent weer een heleboel (vooral regionale) zenders bijgekomen. Hier in Oost-NL haal ik momenteel al zo'n 45 zenders via DAB uit de lucht. Toch niet verkeerd.
Even een nieuwe initial scan laten lopen dus.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick

andrehj

Forumguru
Vandaag me eens verdiept in de door sommige stations meegestuurde "Slideshow" en de radiotekst. Hoe het moet laten de Duitsers zien:
1Life.jpg
Er wordt netjes een (steeds wisselende) afbeelding meegestuurd, en ook het tekstkanaal wordt goed gebruikt.

Bij de NPO is het al een stuk slechter. De tekst wordt wel goed benut, maar afbeeldingen zie ik niet verschijnen:
3FM.jpg (Maar hier lijkt iets mis te gaan, getuige de zandloper. Zijn er mensen bij wie de slideshow op de NPO wel werkt?)

Bij de commerciëlen is het helemaal niks. Het tekstkanaal wordt nauwelijks benut, en de slideshow al helemaal niet. Zelfs een simpel zenderlogo is blijkbaar al te veel moeite :nono::
Q-music.jpg

Toch maar eens bij de zenders navragen of er nog verbetering gaat komen.

(P.S.: Weet iemand waarom de afbeeldingen hierboven zo groot worden opgeblazen? Ik had ze netjes naar 800 breed verkleind, maar hierboven zijn ze veel breder...)
 

Evilcomputing

Senior Member
Nadat vim bij mij was geregeld (door een erkende, naja bekende uit Breda) functioneerde de slideshow van DAB niet meer bij mij.

Later is daar wel een oplossing voor gekomen.
En ja in germanië werkten de logos in eens wel, vandaar de vraag.
Maar, het kan ook gewoon een gebrek in nl zijn.
 

andrehj

Forumguru
Hm, dat is niet zo mooi. Maar ik heb nog een paar vragen:
- In je signature spreek je van een O3. Had je dit probleem bij een O3? Of met een Columbus in een O2 of S2?
- Je schrijft "later is daar wel een oplossing voor gekomen". Hoe heb je het probleem toen opgelost?
- En werkten de logo's in Duitsland altijd wel, of pas nadat er voor de NL logo's een oplossing was gekomen?
 
Bovenaan Onderaan