Daar sta je dan .... batterij leeg van sleutel

Dat wordt bij mij een beetje lastig (ik heb een klapsleutel). De Passat hiervoor had inderdaad een uitneembare noodsleutel.

@Disaster-Master Ik heb ook zo'n mapje, mijn auto gaat gewoon open als de sleutel in het mapje zit en ik hem in mijn jaszak heb zitten. Daarmee vraag ik me af of het nu ook echt werkt ...
Dan is het of dat je hem niet goed gebruikt; de sleutel moet volledig omsloten zijn in de zilvergrijskleurige “stof”dat is vaak een appart compartiment in het mapje.
Indien je dit wel goed doet dan is het mapje niet radio dicht en moet je hem vervangen.

de mijne werkt absoluut niet met de sleutel pal naast de auto.

en van het werk heb ik een R&S spectrum analyzer (FSH8) en ook daar is dan amper signaal meetbaar. Echt heullllllll zwak. Bijna nihil.
 

Bakkertje

Forumguru
Melding in de MaxiDOT krijg ik nooit, het is meestal direct over en uit. Auto gaat niet meer op slot en ik kan hem uiteindelijk wel starten door de sleutel bij de startknop te houden maar van harte is het niet.

Daarvoor moet je dus als je in de auto zit een keer op een knopje drukken van de sleutel.
 

Bakkertje

Forumguru
Precies @hemi24 en speciaal voor @Canon-Eye bij mijn Passat had ik onderstaande sleutel:
31546dddeb4c6b9682c5bb5eba3ca22a.png


Daarbij zou je de uitneembare sleutelbaard kunnen gebruiken om de sleutel open te maken.
Bij een klapsleutel gaat dat niet.

Snap je hem nu? Simpel toch? :deuk:
 

redfoxert

Senior Member
Daarvoor moet je dus als je in de auto zit een keer op een knopje drukken van de sleutel.

Maar dat is toch vreemd? Waarom zou ik op een knopje van de sleutel drukken in de auto als ik een KESSY systeem heb? Keyless Entry & Start System. Die sleutel zit in mn tas, broekzak of jaszak. Die heb ik normaal helemaal niet nodig :)
 

Canon-Eye

Forumguru
Had voor mij ook echt niet gehoeven, hoor.
Maar als gebruikt-koper neem je soms iets voor lief vanwege overige voordelen...
 
Oh ik zou het op een nieuwe auto zeker wel als optie selecteren, vindt het wel handig.
Kan mij het rotte dat ik het batterijtje vaker moet vervangen; want die koop ik HEEEEL GOEDKOOP op Aliexpress :yeah:

edit;
Zo gelijk door woordherkenning op het forum nog mooi onderstreept ook ! :D
 

Canon-Eye

Forumguru
Dat is niet zozeer de woordherkenning op zichzelf als wel het als gevolg van die herkenning automatisch omzetten in een link...
 

Bakkertje

Forumguru
Maar dat is toch vreemd? Waarom zou ik op een knopje van de sleutel drukken in de auto als ik een KESSY systeem heb? Keyless Entry & Start System. Die sleutel zit in mn tas, broekzak of jaszak. Die heb ik normaal helemaal niet nodig :)

Nee dat klopt, die heb ik ook niet nodig, maar als ik wil weten of mijn batterij bijna leeg is zal ik toch echt op het knopje moeten drukken. Ik heb eerder al een foto gepost over wat je dan te zien krijgt..
 
Zo zeg. Ik heb even HELEMAAL 5,98 euro uitgegeven aan 5x 2025 cellen voor de skoda en ook 5x 2032 voor de Honda scooter gezien die ook een draadloos sleutelsysteem heeft.. beide pakjes van GP, beide Lithium cellen, beide een exp. date in 2029.

Nu nog even een stoel in de gang zetten bij de brievenbus, want het duurt nog een poosje; levering voor 19 januari 2021. Kan ook zomaar eerder zijn. Je weet het maar nooit. Wellicht dat verderop in het winkelcentrum sneller zou zijn, waarschijnlijk, maar weet het niet zeker, maar ik vermoed van wel; ook duurder. Daar had ik dan tevens bij de super een fles azijn kunnen kopen. Want dat is hier op. Een kopje heb ik nog wel ergens.

#hetisbijnavrijdagmaarnogniethelemaal.

:yeah:
 
Zau! Kèk es! En ut is nog gâh gekaume auk! Twei weke :)
Maui groen-geil is nie lelijk. Lekkâh lang hâhdbaah auk; 10 jaah! Nâh; dat redde ze nie. én fèn dat ze zau goedkoop ware.

100 punte voor mezellûf! ;)

E109FA36-B6A1-4E83-93AB-5C2646F74463.jpeg
 

BramVRS

Forumguru
Nu ben ik er ook klaar mee. Vandaag eerste sleutel leeg, naar binnen voor de reserve sleutel en wat denk je? Ook leeg. Ga nu ook maar een voorraad aanleggen thuis. Overigens heeft mijn auto wederom geen melding gemaakt.
 
Bovenaan Onderaan