Daar sta je dan .... batterij leeg van sleutel

Kom gisterenavond terug bij de auto na het sporten, blijkt de batterij leeg te zijn van de sleutel.
Skoda gebeld, hoe kom je in de auto ...
Dame wist me snel te helpen, even kapje loshalen en dan kun je de sleutel gebruiken.
Echter je bent dan wel binnen maar starten doet ie natuurlijk niet meer. Je hebt immers geen startslot meer.

Gelukkig kon de reservesleutel snel gebracht worden.

Ben er 100% zeker van dat ik GEEN melding heb gehad van dat de batterij aan het leeg raken was.
Die heb ik namelijk wel eerder gezien (jaar geleden).

Ga nu toch maar reserve batterij in de auto leggen.
 

Henrik

Forumguru
Wat vervelend @sparksnl als je je auto niet kan gebruiken. Gelukkig was het snel opgelost.

Wat ik me afvraag: hoe krijg je de melding dat je batterij (bijna) leeg is dan? Mijn vrouw zei gisteren namelijk dat ze een rood lampje zag knipperen op de sleutel. Is dat de melding dat je je batterij moet vervangen?
 

Bakkertje

Forumguru
@Henrik Die melding komt in je maxi-dot

@sparksnl als je eenmaal binnen bent kun je dan zonder batterij niet starten? Ik dacht dat er een transponder in de sleutel zit die vanuit de stuurkolom herkend wordt..? Dus ik zou verwachten dat je als je eenmaal binnen bent gewoon kunt starten..
 
Iedereen gaat er van uit dat @sparksnl een klapsleutel heeft, maar ik begrijp uit zijn verhaal (startknop) dat 'ie kessy heeft.
Die 'sleutel' hoeft normaal alleen in, of dichtbij de auto te zijn, dus ik neem aan dat die zelf toch een beetje 'zendt'.
Klopt.

Na vervangen batterij lukt het wel weer?
Ik heb nog geen vervangende batterij gehaald maar gezien de reserve sleutel werkt zal dat vast goed komen. Hoogstens weer even auto met sleutel synchroniseren, dat heb ik al eens vaker gedaan.
 

mwhite

Forumguru
het is weer wat kouder aan het worden dus wanneer je batterij op zijn eind is gaat het heel snel.

je sleutel misschien in een koude ruimte gelegen tijdens sporten?
wanneer je hem een paar minuten in je zak had gehouden (opgewarmd) had je misschien nog kunnen openen en starten.

ik vervang de batterij preventief in november.
 
het is weer wat kouder aan het worden dus wanneer je batterij op zijn eind is gaat het heel snel.

je sleutel misschien in een koude ruimte gelegen tijdens sporten?
wanneer je hem een paar minuten in je zak had gehouden (opgewarmd) had je misschien nog kunnen openen en starten.

ik vervang de batterij preventief in november.

Ook dat geprobeerd, sterker nog, batterij er uit gehaald en warm gewreven.
Was idd buiten aan het sporten.
 

hendrik38

Forumguru
Klopt.


Ik heb nog geen vervangende batterij gehaald maar gezien de reserve sleutel werkt zal dat vast goed komen. Hoogstens weer even auto met sleutel synchroniseren, dat heb ik al eens vaker gedaan.

Ben wel benieuwd of de transponder nog oké is omdat hij niet wilde starten. Zou die wel moeten doen volgens mij.
 

Spector

Forumguru
Ik kreeg de laatste 3 dagen bij het in- en uitstappen de melding in de maxidot dat ik de batterij van de sleutel moest vervangen. Batterij toch bijna 2 jaar meegegaan en gelukkig net op tijd vervangen.
 

Fmoon

Forumguru
Ik heb ook altijd een setje batterijen in de auto op voorraad liggen. Krijg ook niet altijd een melding hoor.
 
net nog even getest met 'lege' sleutel. met de baard uitgeklapt en daarmee op startknop drukken werkt niet. wel als hem inklapt en dan met kant waar de sleutel er in draait op de startknop drukt. weer wat geleerd.
 

turboturbo

Forumguru
Ah, begreep niet van de Kessy / geen klapsleutel.

Wist niet dat daar een batterij in zit die je zelf kan vervangen :)
 
Laatst bewerkt:

bartjers245

Nieuw lid
Heb het geprobeerd, sleutel tegen startknop houden maar kreeg hem niet aan de praat.
Als je een kessy hebt kan je nog steeds starten, echter moet je de sleutel dan tegen de startknop houden om hem te herkennen. dit kan ook als de batterij vd sleutel leeg is
 

CDK

Forumguru
inderdaad de kant van de sleutel waar de ring aan kan tegen de startknop drukken en dan kan je normaliter met een lege batterij in de sleutel toch gewoon de auto starten....
 
Zelfs met een lege sleutel kan je gewoon starten hoor, als je met de sleutel de startknop indrukt op het stuur dan start de auto gewoon. Had dit laatst met een auto van een collega, batterij leeg van de sleutel. Staat als het goed is ook gewoon in de handleiding van de Skoda ;)

Maar altijd handig om wat batterijen op voorraad te hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan