Daar sta je dan .... batterij leeg van sleutel

Geheel uit zichzelf. Meteen de proef op de som door met het contact aan op de AB te drukken maar ik krijg dan geen melding?

Edit: batterijtje vervangen, de vorige heeft er bijna 1 jaar in gezeten; sinds 22-12-19.

98BEC4D2-FD6C-4262-B6E5-34CBE5A77CF5.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Mwahh.. vooruit.. om precies te zijn; 82,7397% van 1 jaar; 302 dagen mee gegaan.
En ja; dat komt door Kessy heh? Dus tis maar goed dat ik van ome Ali destijds een strip heb besteld.

Heb nu nog 1 batterijtje liggen. dus in het voorjaar maar eens een nieuwe rits bestellen ;)
 
Ik merkte trouwens dus bij aankomst bij de kofferbak vandaag dat deze niet ontgrendelde.
Heb het wel eens bij de portieren dat ie nie wil; en dan moet ik gewoon de knop op de AB gebruiken.
En nu in de auto dus de melding. Bij aankomst bij de supermarkt wilden de portieren ook niet meer op slot, alleen met gebruik van de druktoets op de AB.


Hebben jullie hier dezelfde ervaring? dat het kessy ssyteem ermee stopt op het moment dat de batterij bijna leeg is? Of ervaren jullie zowel kessy als de druktoetsen het gewoon van het ene op het andere moment het niet meer doen en dat je dan dus moet gaan hannesen met het kapje op de portiersgreep?
 

Voexie

Nieuw lid
Ik heb gelezen dat de Karoq 2021 een update heeft betreffende de sleutel.

Als de sleutel stil ligt dan zend hij geen signalen uit in verband met eventuele diefstal.
Dat zou dan betekenen dat de batterij velen malen langer mee zal gaan :)
 
Voor de diefstalpreventie heb ik een hoogfrequent-dicht mapje..
Zal wel weer vloeken in de kerk zijn maar ook die via Ali besteld, voâh wèinâgh! :thumbsup:
 

hemi24

Forumguru
Ik heb gelezen dat de Karoq 2021 een update heeft betreffende de sleutel.

Als de sleutel stil ligt dan zend hij geen signalen uit in verband met eventuele diefstal.
Dat zou dan betekenen dat de batterij velen malen langer mee zal gaan :)

Raar, aangezien dat er al sinds modeljaar 2020 in zit... :cool:
 

Bakkertje

Forumguru
Staat iets over in het boekje: met sleutelbaard van de noodsleutel kun je het klepje losdrukken

Dat wordt bij mij een beetje lastig (ik heb een klapsleutel). De Passat hiervoor had inderdaad een uitneembare noodsleutel.

@Disaster-Master Ik heb ook zo'n mapje, mijn auto gaat gewoon open als de sleutel in het mapje zit en ik hem in mijn jaszak heb zitten. Daarmee vraag ik me af of het nu ook echt werkt ...
 

redfoxert

Senior Member
De laatste tijd heb ik bij mijn sleutels van de O3 dat de batterijen hiervan binnen 2 maanden leeg zijn, waar de "af-fabriek" batterijen het de eerste twee jaar (zeker) gewoon altijd uitgehouden en gewerkt hebben.

De dealer houdt het nu in de gaten, ik ga elke keer terug voor een nieuwe batterij zodat ze een historie kunnen opbouwen. Ik vind het wel erg frappant in ieder geval. Van nooit batterijen wisselen naar eens in de twee maanden ofzo. Wat ik hier aan ervaringen lees is dat niet heel erg gebruikelijk.

Melding in de MaxiDOT krijg ik nooit, het is meestal direct over en uit. Auto gaat niet meer op slot en ik kan hem uiteindelijk wel starten door de sleutel bij de startknop te houden maar van harte is het niet.
 

Canon-Eye

Forumguru
Dat wordt bij mij een beetje lastig (ik heb een klapsleutel).
Ik heb ook een klapsleutel, maar daarmee lukt het prima om dat kapje los te wrikken. Die sleutel kan immers maar één kant op dichtklappen...
Ik heb het toevallig vorige week een keer getest bij daglicht, zodat ik eventueel ook in het donker weet waar ik zijn moet.
Tip: bij het terugplaatsen van het kapje wel even de deurgreep iets uittrekken, want die moet er overheen vallen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik zal 't geheim verklappen: het ronde glimmende knopje indrukken, dan klapt de sleutelbaard naar buiten... :pardon:





(Méér is niet nodig!)
:deuk:
 

hemi24

Forumguru
Tja, dat kapje van het slot op de bestuurdersdeur hadden we het volgens mij niet over..!
Het ging in mijn beleving om het kapje op de sleutel, waar de batterij onder verstopt zit...

Dus zo :

upload_2020-10-19_17-30-48.png

of zo :

upload_2020-10-19_17-31-13.png
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Voor dát klepje gebruik ik (thuis) meestal een beetje brede schroevendraaier. Ik zie geen reden om dat persé onderweg te doen., want de auto start toch als de transponder die in de sleutel zit, dicht genoeg bij de startknop wordt gehouden?
 
Bovenaan Onderaan