Daar sta je dan .... batterij leeg van sleutel

Als je zo een keyless-beveiliging neemt waarbij de sleutel uitgeschakeld wordt na 3min, dan stuurt de sleutel dus niet continue een signaal. Betekent dan eigenlijk ook dat je batterij veeeel langer mee gaat? Twee vliegen in 1 klap, lijkt mij :jaja:https://www.keylessprotector.nl/service/home/

155 euro !!!

die zijn gek.


Je neemt gewoon een faraday mapje a 5 euro, dan kun je van de resterende 150 euro héél véél batterijtjes kopen.
 

leon-cupra

Forumguru
Zo een mapje is toch niet handig. Goed voor de reservesleutel maar dan kan je ook evengoed een blikken doosje nemen.
Als je iedere keer de sleutel uit het mapje dient te nemen om de wagen te ontgrendelen .. dan verlies je helemaal het gemak van kessy. En is ook nog redelijk groot.
155€ Valt best nog mee vind ik. Je koopt daar nog steeds een deel behoud van gemak mee en je wagen is goed beveiligd.
 
Bevalt mij prima. Mapje ligt thuis, bij vertrek sleutel uit het mapje, stop m in mn jaszak en ik loop naar de auto.. ga mijn ding doen, kom thuis terug en doe de sleutel in het mapje. Wat is daar dan nadelig aan met het gebruik van kessy?

ik loop niet standaard met een bos sleutels rond waar alle sleutels van wat ik maar heb aan hangt..

reservesleutel ligt hier zonder batterij te liggen anders doet die het niet wanneer je hem nodig hebt.
 

leon-cupra

Forumguru
Dus als je in de winkel loopt, staat jouw wagen “onbeschermd” op de parking. Ze breken niet alleen in jouw wagen wanneer hij thuis staat hoor.

tja ieder zijn ding. Wanneer er hier een keyless M komt, is het eerste wat ik aankoop zo een keyless protector van 155€.
 

Herre

Senior Member
De nieuwere Kessy sleutels hebben toch al standaard een bewegingssensor? Ik dacht dat de opmerking over batterij duur daarover ging, niet over omgebouwde sleutels.
 
Dus als je in de winkel loopt, staat jouw wagen “onbeschermd” op de parking. Ze breken niet alleen in jouw wagen wanneer hij thuis staat hoor.

tja ieder zijn ding. Wanneer er hier een keyless M komt, is het eerste wat ik aankoop zo een keyless protector van 155€.
Dan moet ik dus enigszins in de buurt zijn van de auto, want de ene dief zou bij de auto moeten staan, de ander in de buurt van mij, met een of ander tablet of wat dan ook om mijn sleutel signaal te kunnen opvangen. En dat terwijl ik dan rond loop. Beetje ver gezocht hoor. maar als jij zo’n ding wil kopen moet je dat lekker doen. Aan mij is het niet besteed.
 

leon-cupra

Forumguru
Heb geen zin in de sleutel in een zakje te moeten steken. Elke keer er op letten dat je de sleutel erin steekt. Op de duur zegt je ook “foert, het zou moeten lukken zeker”. Neem je het zakje dan ook mee als je een familiebezoek plant? 155€ is ook niet dat het een rib uit je lijf kost.
 

Canon-Eye

Forumguru
Neem je het zakje dan ook mee als je een familiebezoek plant?
Dat soort dieven zullen doorgaans niet met z'n tweeën bij daglicht en at random in woonwijken opereren. De meeste familiebezoeken zullen ook niet 's nachts voortduren en als je op familiebezoek bent, zit je waarschijnlijk niet in de gang achter de voordeur.
Kortom, dát risico lijkt me niet zo heel groot...
 
@leon-cupra ik snap ook niet zo goed waarom je zo loopt aan te dringen...

heb nog wel iets nuttigs voor jou:
Hier het zelfde ding. Voor 106 dollar in totaal, inclusief import fees, das dan ongeveer 87 euro.
Heb ik je even 70 euro uitgespaard.

Informatie van fabrikant NAV-TV en te bestellen via Amazon.com

@Peter-036 ja; ben het helemaal met je eens. Laten we de discussie staken.
 
Laatst bewerkt:

45069

Senior Member
Ik heb mijn octavia nu 13 mnd . Bij aankoop was een van de twee afstandsbedieningen leeg. Er werd toen een nieuwe batterij in gedaan.
Nu werken beiden nog steeds prima. Hoe lang die andere afstandsbediening al met de batterij doet weet ik niet maar zeker langer dan 13 mnd.
 

BramVRS

Forumguru
Na het vervangen van beide batterijen gaf mijn auto nog geen reactie. Gefrustreerd weer naar binnen gegaan en 5 minuten later nog eens geprobeerd. Toen 1 sleutel aan de praat gekregen. De andere sleutel werkt nog steeds niet. Wellicht toch een ander probleem?
 

Spector

Forumguru
Na het vervangen van beide batterijen gaf mijn auto nog geen reactie. Gefrustreerd weer naar binnen gegaan en 5 minuten later nog eens geprobeerd. Toen 1 sleutel aan de praat gekregen. De andere sleutel werkt nog steeds niet. Wellicht toch een ander probleem?
Met de knoppen ook niet? IK moest pas geleden ook wisselen (nu geen melding en maar batterij maar 3 maanden meegegaan) en in eerste instantie reageerde de sleutel ook niet op de Kessy. Na enig aandringen met de knoppen op de sleutel gaf de auto uiteindelijk gehoor en gingen de deuren open. Pas daarna werkte de kessy weer.
 

Canon-Eye

Forumguru
Voor alle zekerheid @BramVRS : niet per abuis de verkeerde batterijen erin gedaan? CR2025 en CR2032 lijken sprekend op elkaar maar er zit een klein maar belangrijk verschil in de dikte.
 

Waalko Kramer

Forumguru
Kom gisterenavond terug bij de auto na het sporten, blijkt de batterij leeg te zijn van de sleutel.
Skoda gebeld, hoe kom je in de auto ...
Dame wist me snel te helpen, even kapje loshalen en dan kun je de sleutel gebruiken.
Echter je bent dan wel binnen maar starten doet ie natuurlijk niet meer. Je hebt immers geen startslot meer.

Gelukkig kon de reservesleutel snel gebracht worden.

Ben er 100% zeker van dat ik GEEN melding heb gehad van dat de batterij aan het leeg raken was.
Die heb ik namelijk wel eerder gezien (jaar geleden).

Ga nu toch maar reserve batterij in de auto leggen.

Ik heb afgelopen jaar ook geen melding gehad via Maxidot! Gelukkig stond de Faab voor de deur en kon ik met de reservesleutel de auto openen en starten!

Nieuwe batterij laten plaatsen en probleem opgelost.
 

BramVRS

Forumguru
Voor alle zekerheid @BramVRS : niet per abuis de verkeerde batterijen erin gedaan? CR2025 en CR2032 lijken sprekend op elkaar maar er zit een klein maar belangrijk verschil in de dikte.
Nee er zit de juiste batterij in. Een afstandsbediening werkt nu ook weer. De andere probeer ik vanavond nog een keer.
 
Sinds kort heb ik OBDeleven. En tijdens de foutcode scanning kwam deze nar voren.
Op het dashboard geen melding, terwijl ik die in het verleden altijd gekregen heb.
En ik ben benieuwd als ik mijn reserve sleutel pak of hij dan sleutel 1 aan geeft :pardon:

A1A20094-BFE8-4B8C-B2C2-510B92E4B6EB.jpeg
 

scenictouring

Nieuw lid
Afgelopen zondagmiddag na een koude wandeling reageerde mijn Karoq niet meer, kreeg de deur dus niet open. Knoopcel batterij was zo plat als een vijg. Nu heb ik deze auto nog niet zo lang, een 20 maanden. En heb er maar slechts 26.000 km mee kunnen rijden wegens Covid-19 (thuiswerk). Gelukkig was er op 1 km afstand een tankstation open en hadden ze knoopcellen te koop.

Mij lijkt dit heel snel dat de knoopcel batterij plat is. Met mijn vorige 2 auto's (zie forum naam ;) ) waren die pas plat na een aantal jaren, telkenmale maar éénmaal moeten vervangen.

Mijn eerste vraag: komt er niet automatisch een bericht op je scherm dat je best je batterij van je sleutel binnen de maand vervangt? Bij mijn broer zijn Captur is dat wel.

Mijn tweede vraag: hoe lang gaat je sleutel met dezelfde batterijen gemiddeld mee?

TIP: leg reserve knoopcellen in de auto, alsook een kleine platte schroevendraaier om de knoopcel batterij eruit te kunnen wippen.
 
Bovenaan Onderaan