Als ik de recente ervaringen lees, krijg ik meteen weer hetzelfde k.. gevoel als ruim een jaar geleden. Ook onze O-2 viel toen ten prooi aan die kl.........

Van de medewerker van het schadebedrijf hoorde ik, dat er in Meerkerk (niet al te ver bij ons vandaan...) een laten we zeggen Oost-Europeaan was aangehouden met een VW Caddy vol met "onze" spullen. Op de bijrijdersstoel lag een Excel bestand met daarop van een aantal gemeenten de locaties waar VAG auto's staan, welke typen het zijn en waar men al op bezoek was geweest. Omdat uit ervaring blijkt dat na een week of 4 a 5, er weer nieuwe apparatuur voor de gestolen waar in de plaats zijn gezet, komen onze "vrienden" gewoon voor de tweede keer langs om te shoppen.
Bij ons voor de deur is iets dergelijks gebeurd. Bij de Passat van m'n buurman was een paar weken voordat wij de eer hadden om die eerder genoemde kl........... op bezoek te krijgen, zijn RNS 510 eruit gejat. Ons sloegen ze toen (tenminste dat is mijn aanname) over, omdat er een alarm op onze O-2 zit. Maar enkele weken later kwamen ze dus terug, jatten voor de tweede keer de RNS 510 en daarna die van mij, een Columbus.
Ik heb er zoals eerder op dit forum aangegeven, geen Columbus meer voor terug gezet. Maar een alternatief van Kenwood. Afgezien van het design, want origineel blijft gewoon het mooist, ben ik er enorm blij mee. De kwaliteit van het geluid, de manier van updaten en navigeren is vele malen beter. Maar nogmaals, als men gewoon van m'n spullen was afgebleven, had ik nog met veel plezier een Columbus in de auto gehad.
En o ja, over nog geen jaar gaan ook voor de Bulgaren en Roemenen onze grenzen open. Kom maar lekker shoppen jongens, ik werk me wel de .......