Columbus Columbus gestolen.....

Blackokkie2

Forumguru
Niet in elk land en in elke uitvoering zit een RNS/Columbus standaard. Maar de eigenaren willen dat wel hebben, dus dan maar gestolen waar kopen.
 

Menno.

Actief lid
:banghead:Hier was het vanmorgen weer feest bij het opstaan!:wavecry:

Foto-ACFJ67ZY-D.jpg
 

Menno.

Actief lid
Wat bevestigings pinnetjes van de zilvere kap af gebroken. Voor de rest echt overal glas, voor, achter, op het dashboard, op de stoep, zelfs op het dak! Was de vorige keer (een maand of 5 geleden) wel wat netter gedaan, toen lag 90% van het glas op de bij rijders stoel en 10% op de mat.

Hij zou goed verzekerd moeten zijn, maar verzekering is al flink aan het tegen sputteren. Vorige x was 17 oktober!
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Tsja 99% zeker dat het de zelfde personen weer zijn geweest.
En als verzekering tegensputtert en niet gaat uitbetalen kijk dan eens voor iets vervangends in de vorm van Zenec of Pioneer of Kenwood.

Waarbij de zenec het meeste overneemt aan functies vanaf je stuur en verdere canbus aansturingen..
En zijn in algemeen minder diefstal gevoelig
 

CDK

Forumguru
jeetje dat is f#cked up zeg! hopelijk betalen ze de schade en lossen ze het verlies en schade netjes op!
 

Gieliovd

Forumguru
Küt zeg.... Blijf toch eens met je jatten van andermans spullen af... Begrijp je opeens het gevalletje Deurne weer.

Waar ik boos om wordt: Verzekering sputtert tegen.

PARDON? Waar ben je anders godvergeme voor verzekerd???? Nee, ik betaal 100 jaar premie om bij aanspraak te horen dat ze niet vergoeden
 

frits030

Nieuw lid
Een poging tot diefstal een geslaagde diefstal van het navigatiesyteem Columbus is ook voor mij bekend. Sinds ik echter 18 maanden geleden een navi-lock door de dealer heb laat plaatsen gelukkig geen diefstalpogingen meer.
 

Kensel

Forumguru
Is inderdaad belachelijk @Gieliovd
Je betaald je groen, geel en blauw aan premie maar als het erop aankomt keren ze niet/nauwelijks uit.. Heel irritant..
Laten we hopen op een goede afwikkeling verder en zoals inderdaad al gezegd zou ik inderdaad naar een vervangend exemplaar kijken welke minder 'in trek is' als een Zenec o.i.d.
Zo'n systeem staat voor mij ook op de planning ter vervanging van de Kenwood.
 

Artbij

Senior Member
Je wordt geacht je eigendommen goed te beveiligen, doe je dat niet, keert de verzekering niet uit. Dat lijkt me logisch. Je hoeft je auto niet te verzekeren als je het niet eens bent met de voorwaarden.....
 

Kensel

Forumguru
Over het algemeen kan je weinig anders dan er zeker van zijn dat je de auto afsluit en op slot hebt.

Eventueel een navilock laten plaatsen (maar als dit niet door de verzekering wordt geëist, is het dus ook niet noodzakelijk).

Blijft natuurlijk omgekeerde wereld dat je als eigenaar van je auto bijna een gevangenis moet maken, omdat anderen niet van je spullen af kunnen blijven..
 

Artbij

Senior Member
Blijft natuurlijk omgekeerde wereld dat je als eigenaar van je auto bijna een gevangenis moet maken, omdat anderen niet van je spullen af kunnen blijven.

Dat klopt, maar daar kan de verzekering niets aan doen...
 

EdK

Forumguru
Ja maar de verzekering betaald eerste keer zonder morren uit, en hierna word er niets in een polis aangepast en als het dan in hun ogen te vlug opeenvolgend een tweede maal gebeurd beginnen ze moeilijk te doen.
En ook nog zonder verdere eisen gesteld te hebben na de eerste maal.

En dat mogen we dan maar slikken ?
Als er 20 jaar niets gebeurd hoor je ze ook niet...
 

Artbij

Senior Member
Tja, als je niet leert van de eerste keer....moet de verzekering je aan je handje nemen dan?
 
  • Leuk
Waarderingen: VWim

Kensel

Forumguru
Maar wat zou je dan in jou ogen moeten doen om dergelijke situaties te voorkomen @Artbij ?
Zou nogal bezopen zijn om maar voor simpele 1-din autoradio met puur alleen radio/cd-speler te gaan, omdat een ander niet van jou spullen af kan blijven.
Ik snap je punt, jij bekijkt het inderdaad uit oogpunt van de verzekeraar. Maar die krijgen naar mijn mening genoeg premiegelden binnen van ons allemaal..
 
Bovenaan Onderaan