Columbus Columbus gestolen.....

Artbij

Senior Member
Jullie weten hoe verzekeringen werken he? Je betaalt allemaal premie zodat je gezamelijk schades kunt vergoeden. Als sommige mensen dus exorbitant claimen is het goed dat een verzekering goed gaat kijken wat er aan de hand is.

Mensen die denken dat verzekeraars zoveel verdienen leven echt onder een steen.....
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Tja, als je niet leert van de eerste keer....moet de verzekering je aan je handje nemen dan?
Sorry maar dit is een antwoord die wal of kant slaat.

Ik zeg nog als ALS er na de eerste maal niets veranderd in de polis of dat ik op of aanmerkingen krijg dan voldoe ik toch simpelweg aan de eisen van de polis ??
En als het dan een tweede keer voorkomt binnen een jaar dan moeten ZIJ toch gewoon slikken ... en niet zielig gaan doen en vluchtwegen zoeken....

Dan moet men bij de eerste maal dit meteen kenbaar maken, dat indien het een tweede maal gebeurd in een kort tijdsbestek dat men de helft of 3/4 van het bedrag vergoed...
Dan weet jij en ik bij een herplaatsen van een zelfde installatie waar we aan toe zijn...
 

Artbij

Senior Member
@EdK Lees je voorwaarden maar eens, daar staat er waarschijnlijk allang iets over in.

Lees hier verhalen over 3 gejatte systemen terwijl de auto op dezelfde plek staat, volgens mij moet je dan ergens anders gaan parkeren of accepteren dat je probs met de verzekering krijgt. Daar heb ik het over, niet over minder vergoeden etc.
 

EdK

Forumguru
Ik weet wel hoe mijn polis zich hier over uit spreekt hoor.
Audio heeft bij mij een maximaal bedrag die bij lange na de eerste maal al een columbus niet dekt.
En ja dit kan ik aanpassen maar dan gaat uiteraard ook mijn premie omhoog hierdoor en tsja is nu al genoeg.

En voor mij hierdoor al een reden om geen orgineel columbus of admundsun er in te laten zetten vanuit fabriek
Heb daardoor gekozen voor in eerste instantie systemen met afneembaar scherm en nu de gok genomen met een Zenec systeem die precies onder de dekking valt.

En tsja als ik dan op visite ga naar familie die in een mindere wijk wonen ( lees veel inbraak en diefstal ) dan fiets ik die 30 Km naar hun toe en staat de fiets in de woonkamer, want anders kan ik lopend terug
 

dirkkroneman

Forumguru
Jullie weten hoe verzekeringen werken he? Je betaalt allemaal premie zodat je gezamelijk schades kunt vergoeden. Als sommige mensen dus exorbitant claimen is het goed dat een verzekering goed gaat kijken wat er aan de hand is.

Mensen die denken dat verzekeraars zoveel verdienen leven echt onder een steen.....
Mijn zus werkt bij een vd grootste zorgverzekeraars van Nederland (wacht, de grootste kan ik met zekerheid zeggen), geloof mij maar als ik zeg dat er genoeg geld zit hoor. Dat blijkt uit zoveel dingen daar ;)
 

Artbij

Senior Member
Hopelijk hoort ze niet bij die 3000 mensen die ontslagen worden daar omdat er toch niet zo veel verdiend wordt....
 

EdK

Forumguru
Of zouden die ontslagen misschien komen doordat men wel genoeg verdiend maar er een paar heren en dames ergens bovenin de organisatie zijn die vinden dat ZIJ niet genoeg verdienen en dat dit dan maar ten koste gaat van die 3000 mensen.
En dat vervolgens erna de over gebleven mensen een nog hogere werkdruk krijgen......

Is maar een vraagje wat zo bij me opkomt omdat ik zo af en toe ook nog wel eens een krant lees...
 

dirkkroneman

Forumguru
Klopt, zij mag vooralsnog haar baan behouden (zit ook wel ietsje hoger), maar de ontslagen lijken niks met moeten te maken. Het gaat niet slecht met ze ;)
 

Artbij

Senior Member
Soms moet je minder krantjes krantjes lezen en meer zelf nadenken.

Hoger zitten...welke verdieping zit ze dan? Als je hiërarchisch bedoeld...elke laag krijgt ermee te maken....

Maar laten we verder gaan met gejatte columbussen ;)
 

Menno.

Actief lid
Lees hier verhalen over 3 gejatte systemen terwijl de auto op dezelfde plek staat, volgens mij moet je dan ergens anders gaan parkeren of accepteren dat je probs met de verzekering krijgt. Daar heb ik het over, niet over minder vergoeden etc.
Mijn auto staat gewoon op mijn eigen oprit, met camera bewaking! Waar moet ik hem dan parkeren, bij het politiebureau 5km verder op, waar notebenen snachts ook niemand is!? Van de vorige inbraak op 17 oktober jl.. had ik de dader er close-up op staan heb hem met naam en adres in mijn aangifte vernoemd, die ik 4 dagen later eindelijk mocht komen doen. Maar ze doen er geen reet mee! Die gast hebben ze nu nog niet! Moet de verzekering daar gaan liggen zeiken, het is hun schuld dat de verzekering hun geld nog niet terug heeft!
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Mijn auto staat gewoon op mijn eigen oprit, met camera bewaking! Waar moet ik hem dan parkeren,

Menno snap je dat nou nog niet na de reactie's ?
Je moet je wagen in de woonkamer zetten en zelf buiten voor de deur gaan liggen met je shotgun die je geleverd krijgt van verzekerings maatschappij Artbij.

Oh shit je zit ook niet bij hem.......tsja dan moet je het doen zonder shotgun......:deuk::deuk::banghead::banghead:
 

andrehj

Forumguru
Van de vorige inbraak op 17 oktober jl.. had ik de dader er close-up op staan heb hem met naam en adres in mijn aangifte vernoemd, die ik 4 dagen later eindelijk mocht komen doen. Maar ze doen er geen reet mee! Die gast hebben ze nu nog niet!
Dus je hebt beeld van de dader, weet wie het is, hebt dit aan de pliesie doorgegeven en dan is het nog te ingewikkeld voor ze?
In zo'n geval zou ik dit verhaal rechtstreeks doorgeven aan de korpsbeheerder (meestal de burgemeester van een grote gemeente in het betreffende politiedistrict) met daarbij de mededeling dat wanneer er binnen twee weken geen afdoende reactie is, je het geheel bij Geenstijl gaat neerleggen.
 

Bakkertje

Forumguru
De hoop dat de politie hier iets aan doet heb ik opgegeven. Na de diefstal van mijn columbus ben ik pissed als ik was gaan zoeken op marktplaats. Daar vond ik advertenties met een mobiel nummer met meerdere verschillende namen, allemaal met navigatiesystemen. Tuurlijk hij heeft zowel een Audi, als Skoda als VW gehad.
Ik bel met mijn vondst de politie en het antwoord was als volgt:
Meneer dan kunt u daar naartoe gaan en als blijkt dat het uw systeem is (op basis van het serienummer) dan kunt u ons bellen. Ik heb die man vriendelijk uitgelegd dat ik niet vanuit Den Bosch naar Rotterdam ga rijden om bij een vermoedelijk crimineel te gaan kijken of het toevallig mijn Columbus is.
Sja dan kunnen we niets voor u doen meneer ....
Zucht en daar ging mijn laatste sprankje hoop op enige gerechtigheid..

Overigens heb ik toen een JVC met afneembaar front laten installeren, een andere auto in de straat (Passat) was ook aan de beurt. Die heeft toen de 1e keer nog een RNS510 in laten bouwen, die was 2 weken later ook weg en toen heeft ook hij eieren voor z'n geld gekozen.

Maar het positieve aan het verhaal is dat al wat je er als vervanger inzet (qua bekende merken als Pioneer, JVC, Kenwood, etc) is qua audio beduidend beter dan de Columbus. En ja het is minder fraai geïntegreerd, maar nu met de Amundsen+ denk ik nog met weemoed terug aan de JVC. En nee, beste dievengilde jullie hoeven niet langs te komen!
 

Desperado

Forumguru
Tja.....gruwelijk duur en ik vraag me toch echt af wat het nou voor meerwaarde heeft. Ik heb een Clarion van 89 euro erin hangen. Speelt ook alles af en heeft verbinding met mijn telefoon. En navigeren doe ik lekker met de tomtom xxl. Ik heb nog geen beter navigatiesysteem gezien.
 

Blackokkie2

Forumguru
Misschien moeten die verzekeringsmaatschappijen eens een keer met V.A.G. gaan praten over de beveiliging van de systemen en daar wat eisen neerleggen, in plaats van de eigenaren van de auto's gaan dreigen met niet uitbetalen.
 

EdK

Forumguru
Tsja @Blackokkie2 dat is nou juist zo'n vergadering van die gasten op nivo die de zakken juist proberen te vullen
Dus schrap die wens maar van je lijstje, de loterij win je eerder....
 
Bovenaan Onderaan