Columbus Columbus gestolen.....

MRitter

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Afgelopen nacht is uit mijn Octavia van net een week oud mijn Columbus gestolen.....:mad: Grrrr. Compleet met alle schade van dien. Ingeslagen ruit etc.

Nu ben ik vandaag bij de dealer geweest en die meldde mij dat het systeem minimaal 6 weken levertijd heeft omdat de fabriek de "vraag" niet aankan. Dit blijkt te liggen aan de productie van nieuwe auto's en vervanging van toestellen die gestolen zijn.

Heeft iemand van jullie nog een idee waar ze dit systeem op voorraad hebben?? (ik ben natuurlijk wel op zoek naar een legale dealer, maar dat spreekt denk ik voor zich)

Het blijkt ook dat de dealer niets kan met het serienummer van het oude toestel (blokkeren ofzo) Als er iets is wat ik de onrechtmatige nieuwe eigenaar niet gun is een werkend toestel.

Tips zijn van harte welkom...
 

Bijlagen

  • IMG_1604.jpg
    IMG_1604.jpg
    94,2 KB · Weergaven: 1.258
Is "Columbus" de Skoda-naam voor de bij VW en Audi gebruikte titel "RNS-510"? Die worden namelijk bij bosjes uit auto's gegapt. En mede daarom zijn ze inderdaad niet aan te slepen.

Anti-diefstalbeveiliging van die dingen schijnt ook geen klap voor te stellen, kwestie van twee handelingen om de hele boel simpelweg te resetten. Over een week staat'ie voor een prikkie op MP en herken je die van jou echt niet meer terug :(
 

EdK

Forumguru
Tja dit is flink balen !!
Hoop dat de verzekring je tegemoet komt en geen eisen gaat stellen !
Tips wie het is geweest kan ik je niet geven , maar een link naar een shop die ze ook verkoopt heb ik wel !!
http://www.jncs.nl/index.asp

Succes met de verdere afhandeling !!
 
Tja, erg lullig maar dit is dus het nadeel van een all-in navigatie systeem, niet dat een reden is dat iemand met z'n p*ten aan jou spullen mag zitten maargoed het is voor dat soort tuig natuurlijk wel erg verleidelijk.

Maar even ter goede orde moet je niet een pincode invoeren als dat apparaat van de accu verwijderd geweest is..?

Had je je Navi eigenlijk mee verzekerd..?
.
.
Ik hoop dat die van mij in m'n nieuwe auto wat langer dan een week blijft zitten.
 
Maar even ter goede orde moet je niet een pincode invoeren als dat apparaat van de accu verwijderd geweest is..?
Dat is dus vrij simpel te resetten: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,3705640 (zie de post van 08-09-2008 @ 21:26u).

Nog lulliger is deze reactie uit datzelfde topic:
Al 2x bij het bedrijf een Golf gehad waar ze steeds RNS510 vakkundig hebben uitgesloopt, 2e keer stond er op de motorkap "2e keer, bedankt! Adam-ZO"
:icon_smile_dead:
 

van_der_P

Senior Member
Het is heel vervelend dat dat gebeurt. En het kost een hoop tijd, geld en ergernis.
Maar het beste is om die spullen niet in je auto te laten, eigenlijk zou je ze moeten kunnen meenemen. Anders overwegen om maar niet zo'n fijn populair toestel in je auto te bouwen. In godsnaam.
Je kunt van je auto geen brandkast maken.

Helaas wonen we in een maatschappij waar alles mag. En de schurken beschermt worden.
 

Aiii

Lid
Nog lulliger is deze reactie uit datzelfde topic:
Citaat:
Al 2x bij het bedrijf een Golf gehad waar ze steeds RNS510 vakkundig hebben uitgesloopt, 2e keer stond er op de motorkap "2e keer, bedankt! Adam-ZO"

Wow, wat een klootzak moet je zijn als je de bezitter ook nog een steek na moet geven door een tekst achter te laten.

Als dat mijn auto was en ik kwam er ooit achter was ie nog niet jarig geweest. bah bah.
 

jaspernl

Actief lid
wat een **kels zeg. Sjongejonge.
Sterkte.

Ik dacht juist dat het een vóórdeel was, als je een ingebouwd systeem had. Ik bedoel: een tomtom ligt los, en heb je dus direct en werkend mee, als dief zijnde. Zo'n ingebouwd systeem moet je helemaal loshalen. En het moet maar net weer passen in een andere wagen (maar ik ken het model columbus verder niet... is dat een dubbele-din oid?)

Sterkte iig...
 
Afgelopen nacht is uit mijn Octavia van net een week oud mijn Columbus gestolen.....:mad: Grrrr. Compleet met alle schade van dien. Ingeslagen ruit etc.

Vandaag wordt eindelijk mijn Octavia besteld en daar zit ook een Columbus in. Door alle berichten die ik er nu over lees ben ik er niet zo zeker van of dit wel de goede keus is. Ik heb nu geinformeerd of ik er nog een alarmsysteem 'af fabriek' kan laten inzetten. De dealer zei dat dit niet gecertificeerd was en dat dat dus niet zou helpen voor de verzekeringsmaatschappij. Mij gaat het echter meer om het afschrikken van die eikels. Ik zag op het treurige fotootje dat ze jouw Parrot wel hebben laten zitten. Ze waren dus op bestelling bezig en zeker geen gelegenheidsdieven.
Ik vind het overigens ongelooflijk dat ze geen betere beveiliging aanbrengen (bv een afneembaar frontje of zo...). Sterkte want ik kan me voorstellen dat je bloed kookt.
 

bat

Lid
En het moet maar net weer passen in een andere wagen (maar ik ken het model columbus verder niet... is dat een dubbele-din oid?)
De Columbus is identiek aan de VW RN-510 (en ik geloof dat er voor Seat ook nog een variant is). Hij is dan ook in vrijwel elke huidig model VW, Skoda of Seat in te bouwen. Een zeer grote potentiële markt dus, waar altijd wel iemand te vinden is die liever een lage prijs heeft, dan dat hij weet of het toestel wel helemaal eerlijk is.

Een vervelend gevolg dus van de verregaande standaardisering van de onderdelen binnen de VAG-groep.
 

MRitter

Nieuw lid
Tsa wat het lullige is, is dat het wel is verzekerd dus een nieuwe krijg ik wel. Maar ik ben natuurlijk niet de enige die dat weet en ik heb geen zin om iedere maand op het politiebureau te moeten zitten om aangifte te doen en een dag moet wachten op een nieuwe ruit. Los van de overige zaken die ze ook maar even uit je auto halen.

Is dat bedrijf (JCNS) uit een eerdere post een betrouwbaar adres of koop ik straks mijn eigen toestel weer terug?? :smirk:

Thanks overigens voor de "steunbetuigingen".

Marc
 
Mooi kloten zeg, blijkt maar een keertje hoe verrot deze maatschappij is.

Zelf zou ik van het Colombus verzekeringsgeld een aftermarket radio kopen. Pioneer, Kenwood en JVC hebben radio's die veel meer kunnen en waarschijnlijk betere geluids en beeldkwaliteit hebben.

Wel ff checken of er een stuurwieladapter bij kan. Suc6 met de afronding.
 
Nu ben ik vandaag bij de dealer geweest en die meldde mij dat het systeem minimaal 6 weken levertijd heeft omdat de fabriek de "vraag" niet aankan. Dit blijkt te liggen aan de productie van nieuwe auto's en vervanging van toestellen die gestolen zijn.

Ik help je hopen. Mijn collega zit al sinds begin mei op een vervanger te wachten na ook slechts een paar weken genoten te hebben van zijn Columbus. Heeft ter overbrugging een TT gekregen maar kijkt dus al maanden tegen een gapend gat in het dashboard en zal zelf moeten zingen voor de gezelligheid. Heeft bij de leasemij wel een tijdelijke korting weten te regelen die verrekend wordt met de eigen bijdrage voor privegebruik.
 

EdK

Forumguru
Tsa wat het lullige is, is dat het wel is verzekerd dus een nieuwe krijg ik wel. Maar ik ben natuurlijk niet de enige die dat weet en ik heb geen zin om iedere maand op het politiebureau te moeten zitten om aangifte te doen en een dag moet wachten op een nieuwe ruit. Los van de overige zaken die ze ook maar even uit je auto halen.

Is dat bedrijf (JCNS) uit een eerdere post een betrouwbaar adres of koop ik straks mijn eigen toestel weer terug?? :smirk:

Thanks overigens voor de "steunbetuigingen".

Marc


JCNS is een VAG bedrijf en zoals ik begrepen heb hierdoor goedkoper kan leveren !
Maar als alles goed gaat ga ik volgende week maandag er langs om spullen op te halen en zal dan laten weten wat mijn indruk van de toko is !Indien je daar belangstelling voor hebt !!??
 
Maar dan heeft zo'n deadlock functie toch totaal geen zin???

Ik heb altijd begrepen dat met zo'n functie de portieren nooit open kunnen gaan. Zijn ze dan door het raam geklommen?
 

LenK

Forumguru
Zolang er mensen zijn die helen zal er gejat worden. Helaas waar.

Maar schandalig dat die apparaten zonder problemen weer in een andere auto gebruikt kunnen worden. En de Columbus is niet het eerste apparaat dat zo slecht beveiligd is.
Mijn zwager had in z'n VW de voorvoorloper van de Columbus en die is er een paar jaar geleden ook al uitgesloopt. Niks geleerd of het interesseert het ze niks bij die producent van die apparaten dat ze nog steeds met bosjes gejat worden.
 
MOcht je nog op zoek zijn naar een vervanger.

Kijk dan ook eens bij Car-Tronic (ik heb geen aandelen of andere commerciele belangen bij dit bedrijf heb er toevallig mijn columbus ook besteld) in Den Haag.

Prijs is erg goed en service ook.

Greetz Funkysaxy
 

nomad

Senior Member
Nogmaals: een goed alarm doet al heel wat voor preventie. Met een loeiend alarm is het toch een stuk lastiger schroeven.
Daarnaast zijn de "uitbouwers" redelijk goed op de hoogte en kunnen zeer makkelijk constateren of er alleen stickertjes op de ruit zitten of dat er een echt SCM alarm in zit.
Je kan nog vertragen door securitytorx te gebruiken of een-toerschroeven. Maar dan snij je jezelf ook in de vingers als ie er een keer uit moet...
 

MRitter

Nieuw lid
Ik ga nu eerst voor een alarm. Pas als dat is geregeld ga ik overwegen om er een nieuwe in te zetten. Ik vind het wel verbazend dat JCNS en Car-tronic (waarschijnlijk, dat hoor ik zo..) wel kunnen leveren en Skoda niet...
 
Bovenaan Onderaan