Citigo gekocht

Gefeliciteerd! In welke uitvoering heb je 'm besteld? Het is een heerlijke auto, ik ben er erg blij mee :)

Edit: ik denk er ineens aan, jij hebt geen €400 over voor velgen, ik had precies hetzelfde voor een metallic lak :rolleyes:
 

Stephie283

Nieuw lid
Ik heb de Tour besteld. Ik wilde eerst voor de Elegance gaan maar omdat de Tour eigenlijk alles had wat ik wilde ben ik toch daarvoor gegaan. De enige extra is het reserve wiel en Sunset.

Deze was toevallig uit voorraad leverbaar en ik heb een goede deal kunnen sluiten. Daarmee ook mijn principe overboord gegooid. Ik heb trouwens wel de 5-deurs versie.
 

Stephie283

Nieuw lid
Ik heb mijn best gedaan om het forum even door te lezen, maar ik kan jouw principe niet terugvinden :crazy:
Auto kopen met wat nodig is (airco, 5 deuren, radio etc) en geen extra's! 'Het is maar een auto'.

Ik heb je review gelezen. Ben het met de ervaring die ik tot nu toe heb behoorlijk met je eens! Goed geschreven!

De dealer laat me volgende week weten wanneer hij geleverd wordt maar hij verwacht op zeer korte termijn.
 

Pete10

Nieuw lid
Nou heren (tenminste ik ga ervan uit dat ik tot nu alleen met mannen te maken heb;)), ik heb vandaag getekend. Ik heb toch nog behoorlijk getwijfeld maar omdat de zwarte daar wel stond was ik er snel uit. Blauw is het geworden. Maar geen velgen. Ik heb daar ook geen 400 euro voor over eerlijk gezegd. Verder zit wel alles erop en eraan dus ik ben happy.

Michel, dat wit heeft ook wel weer wat hoor! Idd een compleet andere auto om te zien maar niets mis mee!

Pete10, leuk! Maar voor mij blijft een auto een vervoermiddel... Niets meer en niets minder. Ik ga er op de kinderzonneschermpjes niets meer voor aanschaffen:)


Gefeliciteerd! Eigenlijk is ie ook van mijn vrouw en mag ik er af en toe in rijden ;) Ze is ook niet zo van de gadgets..

Maar wat denk je dan van deze Citigo?
http://eshop.skoda-auto.com/wcsstore/B2CStore/Pictures/Katalog-galerie/31111.jpg

P.
 

Skoody Boo

Actief lid
Ik ga er op de kinderzonneschermpjes na niets meer voor aanschaffen:)

Ik zou er persoonlijk ook een volwaardig reservewiel bij willen, tenzij je de ruimte hiervoor niet wilt inleveren. Als je zonder met lekke band een garage moet bereiken moet je er schuim in je lekke band prutsen, oppompen met een compressortje, en die lekke band moet je daarna dan ook meteen weggooien en dus vervangen. Bij 1 lekke band heb je die meerkosten van zo'n reservewiel er al uit, terwijl bij een garage komen een stuk eenvoudiger is.
 

Canon-Eye

Forumguru
Lekke band? Ach, ik kan me niet eens precies herinneren wanneer ik voor het laatst onderweg een band heb moeten wisselen wegens lekkage... Meerdere auto's (en meerdere honderdduizenden kilometers) geleden, zoveel is zeker. Dus je kunt zeggen dat de kans erop vrij klein is.

Anderzijds: die kans - hoe klein ook - is er nu eenmaal. En dan wil ik ook niet met zo'n reparatiesetje gaan staan klooien. Nog afgezien van de mogelijkheid dat je band zodanig beschadigd is dat zo'n schuimfles helemaal niet werkt...

Dus heb ik, voor het onwaarschijnlijke geval dat 't toch gebeurt, een van de "andere" wielen achterin liggen: op dit moment een winterwiel, vanaf ca. 1 december gaat één van de zomerwielen onder de kofferbodem. Dan kom ik in elk geval thuis, zonder getob en met redelijk normale snelheid.
En: zonder (nóg) een extra wiel te hebben aangeschaft.
 

Stephie283

Nieuw lid
Ik heb ook het reservewiel erbij zitten ja! Maar ik zie mezelf zo'n band niet vervangen langs de snelweg..... Dan bel ik toch de anwb.
 

Skoody Boo

Actief lid
Zolang je maar een reservewiel bij je hebt wordt je door genoeg mensen geholpen. Ik heb zodoende ook nog nooit een wiel vervangen. :laugh: Met een reparatiesetje wordt dat anders denk ik.

Veel plezier met de Citigo!
 
Ik had 2 weken geleden een lekke band met de Fabia, echt helemaal plat toen ik 's-morgens vroeg in de auto stapte! Ik was dus erg blij met het reservewiel, dat zat er ook zo onder. Band kon gelukkig gerepareerd en voor 22 euro was ik klaar.
 

kami

Nieuw lid
Vandaag, de citigo te leen, de 44KW. Prima karretje voor de boodschap.
Genoeg pit in het 3 pittertje, goede wegligging.
 

Stephie283

Nieuw lid
Kami: klinkt ook helemaal niet neerbuigend, voor de boodschap. Volgens mij kan de auto wel meer aan. Maar goed misschien is mijn standaard 'laag' na 5 jaar dagelijks in een KA naar het werk te hebben gereden.
 
Ik was 'gewend' aan een Mitsubishi ASX en een Volvo S60 en alsnog vind ik de Citigo top - heeft niets met een lage standaard te maken, vind ik.
 

cali05

Forumguru
Natuurlijk waren antraciet grijze lichtmetalen velgen mooier geweest maar ik had het geld er niet voor over. Vandaag wat huisvlijt en nu de standaard velgdoppen gespoten in antraciet grijs. Niet ontevreden over het resultaat
IMG_0522[1].jpg
 
Natuurlijk waren antraciet grijze lichtmetalen velgen mooier geweest maar ik had het geld er niet voor over. Vandaag wat huisvlijt en nu de standaard velgdoppen gespoten in antraciet grijs. Niet ontevreden over het resultaat

Mocht je een keer in de buurt van de auto zijn (;)), zou je dan een foto van wat dichterbij willen maken? Ik ben wel benieuwd, ik 'moet' ook flink wat maanden op stalen wielen met doppen rijden..
 
Nieuwe foto's!

Nadat ik afgelopen zaterdag mijn auto (van buiten) heb gepoetst, vond ik het toch wel tijd voor wat mooie foto's. Vandaag ben ik, met mijn spiegelreflex-camera in de aanslag, op pad gegaan - kom ik erachter, dat ik álles heb meegenomen behalve een geheugenkaartje! :mad: Dus ik heb maar even wat foto's met mijn iPhone geschoten. Ze zijn niet al te best van kwaliteit, maar dan heb ik tenminste iets!

Citigo 3 copy.jpg Citigo 1 copy.jpg Citigo 2 copy.jpg
 
Er is zeker nog geen hoogwater :D. Ik baal ervan dat ik ben vergeten hoe het gebied daar heet, maar dit is juist ingericht om hoogwater te kunnen opvangen.

Ik twijfel nog wel om de letters van de auto af te halen...
 

Tino

Senior Member
Gwoon doen met vlosdraad en fhon :xyxthumbs:daarna even mooi poetsen of met klei en klaar is kees:)
 
Bovenaan Onderaan