Citigo gekocht

Jardinero

Nieuw lid
Als ik naar deze test 2012 Auto Bild 42 Winter Tyre Braking Test | the online tyre guide kijk, is de remweg niet zo gek veel hoger dan de subtoppers. Zo schokkend vind ik het dan ook niet.
Verder hebben de Bridgestones en Continentals van deze wereld ook gewoon fabrieken in China staan, dus je kan op je klompen aanvoelen dat hun technieken doorgesluist worden naar de lokale producenten. Zo gaat dat daar gewoon. Neem bijvoorbeeld carbon fietsframes. Pinarello ontwerpt iets in Italie, laat frames maken in China omdat het daar goedkoop kan, en verkoopt een fiets voor veel geld in Europa. Die chinezen produceren vervolgens nog een berg merkloze frames met de mallen die ze hebben gekregen en bieden die vervolgens voor een lage prijs te koop aan. Is het dan namaak en dus slechte kwaliteit? Ik denk het niet. Of het helemaal fair is, is een andere vraag.

Om er maar een eind aan te breien: Als we veiligheid zo belangrijk vinden hadden we beter geen skoda kunnen kopen maar een volvo of mercedes ofzo, maar ja, daar hebben we het geld ook niet voor over.
 

Inge

Lid
Sorry, Jardinero.... maar ik denk dat je hier een cruciale denkfout maakt. Begrijp me goed als iets goedkoop newt zo goed is als duur dan ga ik ook voor het B-merk. Alleen voor banden/ fietsen gaat je vergelijking niet op. Ik weet helaas teveel van fietsen om te weten dat de goedkopere bijvoorbeeld carbon frames veel minder stijf zijn dan de goede A merk fietsen zoals inderdaad bijvoorbeeld Pinarello, Gazelle, Cannondale ed. En het levensgevaarlijk om een berg met hoge snelheid af te gaan (100 of meer km per uur haalde ik op mijn fiets met bepakking) met een slapframe. Kortom liever een paar honderd euro meer en veilig rondrijden dan iets voordeliger en jezelf de "vernieling" in rijden.

En ja, natuurlijk sijpelen er van de duurdere merken technieken door naar de goedkopere B-merken echter dat is pas na een aantal jaar (meestal) en dan zijn de Conti's , Bridgestone's alweer een stuk verder in hun banden ontwikkeling - kortom met goedkope banden zul je er mijn inziens bijna altijd achter de meest veilige en up-to-date feiten aanlopen.
 

Hetzer

Forumguru
Mensen, graag on-topic blijven, op het forum zijn zat draadjes te vinden, waar we het over banden kunnen.
Bedankt voor jullie begrip.
 

leeuwman

Nieuw lid
Heb vorige week de citigo tour besteld. aanstaande donderdag moet hij klaar staan. Heb hem in het zwart genomen. Heb voor de skoda gekozen vanwege de prijs en de neus en achterkant vond ik mooier dan de mii.

Zal wel even wennen zijn van een suzuki swift sport met 125 pk naar een citigo tour met 60 pk:cool:
 

leeuwman

Nieuw lid
voornamelijk het verbruik. elke dag 100 km op de 80 km weg richting Den Helder. een tank in de week gaat dan toch wel in de kosten lopen. Voor de rest was het echt een top auto. Ik heb de tour zo volledig mogelijk genomen. Alleen zonder stoelverwarming en parkeer sensoren. Omdat er nog 1 in de showroom stond en dus eerder in mijn bezit kon krijgen!

En natuurlijk nu gauw kijken voor nette velgen. Denk dat ik wacht met me zomer bandjes om daar nette velgen onder te zetten. Twijfel tussen zwarte of witte velgen vanwege de kleur van de auto zelf. even kijken wat mooi staat.
 

Inge

Lid
Succes met de auto - goede keuze :)

Zou ik doen wachten tot het weer wat beter wordt en dan om de nieuwe velgen zomerbanden leggen.
 
Afgelopen zaterdag getekend voor mijn Citigo! Ik ga voor de deep black metallic Elegance met spierwitte velgen.
Dealer heeft er al wat km's mee gemaakt dus officieel is het 2ehands, maar na 3 maanden beschouw ik dat toch niet zo.

Move&fun, sunset, travel en all seasons zat er dus op. Hij is ook voorzien van mooie chrome stootlijsten! Foto hieronder is nog met de winterbanden op lichtmetaal.

volgend weekend ophalen en dat duurt me nu al te lang!!

imagevvy.jpg
 
Goeie vraag, heb ik eerlijk gezegd niet goed genoeg op gelet.

Deze gaan erop, maar geen idee of je het daar aan kan zien? :confused:

67902_4290605545689_768119705_n.jpg

edit: via de prijslijst gevonden dat dit de Apus velgen zouden moeten zijn.
 

cali05

Forumguru
Wij hadden deze citigo uit de folder gekocht. Geen moment spijt. Volgend jaar is tie 8 jaar oud en heeft dan zo'n 155.000 gereden. Mooi moment om te verkopen en een elektrische versie aan te schaffen
 

EdK

Forumguru
ben ik wel groot voorstander van waterstofauto's
Nadeel daarvan vind ik dat ik dan altijd op regenbanden moet gaan rijden door die natte uitstoot.....
En als dan gaat vriezen dan krijgen we glijbanen waar een winterband ook niets mee kan...:pieker::pieker::pardon:
 
Bovenaan Onderaan