Citigo gekocht

Fabia

† In Memoriam
Inderdaad, ik heb de hele dag in mijn vrachtwagen de stoelverwarming aan gehad en dat is echt zalig.
 
Rare vraag misschien maar beschikken 4deurs Citigo's achter over beweegbare ramen met slinger of motortje,
of gaan deze ramen niet open.
Vader hier heeft een 4deurs artic gezien bij dealer en deze had uitklapraampjes achter in de deur zei hij :crazy:
 
arctic silver leaf

Hallo luitjes,
Vanmorgen besteld ben benieuwd of we binnen 3 weken kunnen rijden:cool:
Mooie kleur en goeie inruildeal gekregen.
Gelijk setje winterbanden erop,klaar voor de winter istie dan.
Groetjes,
Franco
 
Welkom Franco! Je maakt me nu wel nieuwsgierig: welke kleur? Welke uitvoering? Ik maak uit je verhaal op dat je 'm uit voorraad besteld hebt?

Het is trouwens een ongeschreven regel op het Skodaforum om eventjes voor te stellen in het meet & greet-gedeelte.. 't Is altijd fijn om te weten tegen wie je praat! ;)
 
Supermooie kleur! Ik heb lang getwijfeld, maar kon het budget niet meer vrijmaken, het spaargeld was echt op ;) De navigatie is een goede keuze, ik vind het een ideaal apparaat. Niet alleen als navigatiesysteem, maar ook om muziek af te spelen en het verbruik een beetje in bedwang te houden...
 

Steerclear

Senior Member
Beste Cali,
Goed gedaan! Ik heb ook met beide versies gereden en ik heb bewust gekozen voor de 44kW. Geen al te groot verschil met de 55kW in mijn beleving en het geld is besteed aan dat hele mooie schuifdak.
Ik denk dat jouw eerste ritje een heel lange gaat worden. Ik heb een proefrit van een dag gemaakt en wilde dat Citigootje niet meer teruggeven!
 

cali05

Forumguru
Beste Cali,
Goed gedaan! .....Ik denk dat jouw eerste ritje een heel lange gaat worden.
Nou dat is niet helemaal het geval geweest. Na 120 km. was de Citigo Total loss. Inmiddels al weer dik 2500 km gereden met de 2e citigo die in september is geleverd.
 

Steerclear

Senior Member
Haha! Ik lees de eerste pagina, ik denk: "ik gooi er even een positief berichtje overheen" en dan krijg je dit!
Ik zag later pas dat er een heleboel berichtjes tussen zaten.
Was de Citigo echt total loss? Ik heb even de foto's teruggekeken. Je zal inderdaad de eerste Citigocrash gehad hebben.
Het zag er wel ruig uit, zeg. Wat is er nou precies gebeurd?
Ik zie dat het verbruik van je Citigo wat aan de hoge kant is.
Rij je veel korte ritten? In mijn proefrit van één dag kwam ik vrij gemakkelijk aan 4 liter / 100 km. Mijn vader doet op dit moment 4,6 l .
 

cali05

Forumguru
.....Ik zie dat het verbruik van je Citigo wat aan de hoge kant is.
Rij je veel korte ritten? In mijn proefrit van één dag kwam ik vrij gemakkelijk aan 4 liter / 100 km. Mijn vader doet op dit moment 4,6 l .
Het is echt een tweede auto die vooral korte stukjes rijdt. Bovendien staat tie op winterbanden daardoor is het verbruik gestegen.

Onze eerste Citigo is hersteld en rijdt weer ergens in Nederland vrolijk rond. Voor ons was de auto economisch Total Loss
 

Jardinero

Nieuw lid
Dit is mijn eerste bericht op dit forum want ik heb de knoop doorgehakt en een Citigo besteld. Binnen enkele dagen kan ik hem ophalen. Het is een zwarte Citigo Arctic 5d 60pk geworden. De arctic was een mooie aanbieding met alle opties die ik had willen hebben als een nieuwe auto zou kopen. Airco, hoogte verstelbare stoel, electrische ramen enz. Ik was nog net op tijd want de arctic werd al niet meer geproduceerd en kleur die ik wou hebben was nog net in voorraad.
Meteen een setje babi pangang winterbanden op de kop getikt die op de standaard velgen mogen en dan in het voorjaar maar eens een mooi setje 17" velgen zoeken.
 
Welkom! Gefeliciteerd met je aankoop. Wat reed je hiervoor?

Het is hier op het forum trouwens een ongeschreven regel om je even voor te stellen in het Meet & Greet gedeelte, dat zal door velen worden gewaardeerd.

17" is wel groot hoor, dat komt, zo heb ik gehoord, het comfort niet ten goede... Je bent niet de enige met het plan om er grotere wielen onder te leggen, daar loopt een draadje over: http://www.skodaforum.nl/board/f59/welke-velgmaat-banden-20503.html

Als je je auto hebt, voel je dan vooral niet bezwaard om foto's te plaatsen! ;)
 

Jardinero

Nieuw lid
@MichelSchreurs
Tot op heden rij ik nog in een BMW 318iS uit 1993. Daarvoor heb ik nog een VW golf III SDI gehad en in 2010 als auto vd zaak ook nog een Suzuki Alto en Renault Clio. De BMW loopt een beetje op zijn laatste benen en ik heb geen zin om daar nog reparaties van honderden euros aan te doen om door de volgende APK te komen. En zo'n bak is ook nog eens erg dorstig naar benzine.
De winterbanden voor de citigo heb ik al in huis en ze zijn van het merk Goodride. Ze waren 42 euro per stuk inclusief bezorgen. Ik hoef niet zo nodig het dubbele te betalen vanwege een bekende naam terwijl die banden allemaal in dezelfde chinese fabriek gemaakt worden. Als ik niet het plan had om een setje lichtmetaal te kopen voor de zomer, zou ik gewoon het jaar rond op zomerbanden blijven rijden.
 

Steerclear

Senior Member
Je schreef:

'Ik hoef niet zo nodig het dubbele te betalen vanwege een bekende naam terwijl die banden allemaal in dezelfde chinese fabriek gemaakt worden.'

ik ben zo benieuwd hoe je dat allemaal weet............ Ik leer namelijk heel graag.
Een paar weken geleden hebben we juist op de slipbaan een setje van deze Goodride's getest naast een bekend merk winterbanden. De verschillen zijn letterlijk schokkend in het voordeel van het bekende merk. Of zouden we niet goed getest hebben met twee identieke auto's op identieke snelheden onder identieke omstandigheden?
Graag je advies in deze kwestie.
 
Bovenaan Onderaan