Citigo gekocht

cali05

Forumguru
Zojuist onze andere auto Particulier verkocht. Naast de Fabia komt er nu ook een Citigo voor de deur te staan. Heb een Tour besteld met Travel pakket i.v.m. de cruisecontrol.
Door een aantal snelle handelingen van mijn dealer kan ik al over enkele weken over de auto beschikken. De eerste rit naar huis wordt dus ook de proefrit.;)
 

cali05

Forumguru
Zie Handtkening. Candy White. Vind zwart het mooist maar heb het geld niet over voor een metallic lak. Het is een tweede auto die max 10.000 km. per jaar gaat rijden.
 

Ridley

Forumguru
De unilakken van tegenwoordig zijn zo ontzettend hard, dat verschil is niet meer zo groot als vroeger. Helemaal hip een witte :xyxthumbs:
 

turboturbo

Forumguru
Daar ben ik het mee eens. Ik heb zelf volgens mij ook nog een PK'tje of 60 (van de oorspronkelijk 65) waarmee ik het moet doen, en dat gaat prima :worshippy:
En de Citigo is denk ik niet zo zwaar....?
 

Phaedros

Nieuw lid
Leuk! De Tour biedt mooie extra's voor relatief weinig geld, dus ik denk dat 'ie heus niet altíjd als 'tweede autootje' ingezet gaat worden... ;)

60 pk lijkt me sowieso voldoende, tenzij je net wat extra's wilt of bovengemiddeld veel op de snelweg zit. Maar ook dat gaat de kleinste motorvariant prima af, misschien alleen wat vaker terugschakelen bij inhaalmanoeuvres. Uit tests van de VW Up (en nu ervaringen met de Mii en Citigo) blijkt ook dat er geen enorm verschil zit tussen beide krachtbronnen. Rij nu ook rond in een auto met 60 pk en ongeveer hetzelfde gewicht, en kan daarmee altijd en overal goed meekomen. Ik durf hem met een gerust hart in de linkerbaan voor het verkeerslicht te plaatsen ;)

'Enkele weken'... dat zal ook half juli worden, denk ik?
 

turboturbo

Forumguru
Zou het verschil tussen de 60pk en 70pk versie van de Citigo puur softwarematig zijn, of heeft het ook een iets ander blok?
 

sador

Donateur
Heb net een Citigo gekocht:

55 kw, Elegance uitvoering, 5 deurs, kleur Leaf silver metallic, Auriga 15" velgen,instaplijsten rvs, kofferbakschaal, stalen velgen met winterbanden en verder alle leverbare opties en pakketten welke in de prijslijst staan.


Verwachte levertijd: week 36-40

Nu kan het wachten weer beginnen.
 

MarcoO2

Forumguru
ah, ok! NIet veel mensen zullen je rijtje Roomster --> Yeti --> Citigo nadoen! Maar je hebt er een leuk wagentje van gemaakt, zo te zien, dus ik denk dat je hier wel plezier van gaat hebben!
 

Hetzer

Forumguru
ik wel bij mij Fabia---Roomster---Fabia Combi-----Fabia en jawel een Citigo !!!
Ook ik wil goedkoper rijden dan mijn huidige TSI, dat is de voornaamste reden
 

Hetzer

Forumguru
De hebben we thuis ook nog een Peus 107..
Wel een verschil qua ruimte zeg, de bagage ruimte van de Citigo is een stuk groter dan de 107/Aygo
 
Bovenaan Onderaan