Chiptuning O3 1.6 TDI

Arnoldotje

Forumguru
@Remakil : Hoe bevalt de tuningbox? Merk je veel verschil, oftewel voel je alle 146 pk-tjes ook?
Lijkt me dat hij in de derde en vierde versnelling nu toch flink moet trekken.
 

Fean

Forumguru
Tenenkrommend voor de mensen die praten over fabrieksgarantie en dat men het chippen of een box niet zou kunnen zien.

Allereerst is het importeursgarantie en geen fabrieksgarantie DUS het komt neer op Pon als je iets wilt verhalen op je garantie. Ten tweede geven de meeste chippers software garantie en nemen de garantie van je auto echt niet over.

En JA natuurlijk ook met een externe box kan men zien dat de auto gechipped is of is geweest. Lariekoek als de chippert zegt dat dat niet zo is.
 

Remakil

Forumguru
Hij trekt een stuk sneller en ik zat net aan de 205 km/u zonder al te veel moeite...

In cijfers, lastig te zeggen...
0-100 in ca. 9,3 seconden...
Valt blijkbaar flink tegen. Als je na 5 minuten de auto al aan de kant zet om met je smartphone te gaan spelen. ;)
Duh...
Die hangt naast de binnenspiegel. Iets intikken is zo gedaan...
 

Remakil

Forumguru
Tenenkrommend voor de mensen die praten over fabrieksgarantie en dat men het chippen of een box niet zou kunnen zien.

Allereerst is het importeursgarantie en geen fabrieksgarantie DUS het komt neer op Pon als je iets wilt verhalen op je garantie. Ten tweede geven de meeste chippers software garantie en nemen de garantie van je auto echt niet over.

En JA natuurlijk ook met een externe box kan men zien dat de auto gechipped is of is geweest. Lariekoek als de chippert zegt dat dat niet zo is.
Ja, en...?
 

Noord26

Forumguru
Euhm, er zijn ook gewoon dealers die fabrieksgarantie blijven geven als je bolide door de geselecteerde tuner van de dealer gechipt is. Dat is je schijnbaar ontgaan? @Fean
 
Laatst bewerkt:

Remakil

Forumguru
@ remakil, jij mazzelaar... 2 pk en 5 nm meer dan die van mij :mad:

maar even zonder gekheid, rijdt heeerlijk!
Je hebt het gehoord, de mijne is goed ingereden...:tongue:

Maar inderdaad, verbluffend verschil. Scheelt zo'n 1,3 seconden minimaal bij 0-100, waarbij ik moet zeggen dat ik en naar de snelheid en naar de timer moet kijken... denk dat het feitelijke verschil groter is.

Nou hoef ik niet te racen, maar het is prettiger rijden met iets meer prik... ;)


Ps. Tof je gesproken te hebben! :jaja:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Tenenkrommend voor de mensen die praten over fabrieksgarantie en dat men het chippen of een box niet zou kunnen zien.

Allereerst is het importeursgarantie en geen fabrieksgarantie DUS het komt neer op Pon als je iets wilt verhalen op je garantie. Ten tweede geven de meeste chippers software garantie en nemen de garantie van je auto echt niet over.

En JA natuurlijk ook met een externe box kan men zien dat de auto gechipped is of is geweest. Lariekoek als de chippert zegt dat dat niet zo is.
Er zijn ook mensen die dat geen r##t interesseert ;)
 
Ik zeg 146 pk en 330 nm... :D
Origineel 116 pk en 275 nm bij mij...
Uuuh, wacht even... Je zegt 146 pk en 330 nm uit het 1.6TDI greenline-blok?:pardon:Dat klinkt heel erg goed. Wat is je eerste ervaring tot nu toe? Ook verschil onder 1500tpm?

Je was bij JD geweest toch? JD idd, lees ik nu:D
 

Remakil

Forumguru
Ervaring is bruut! Als je het vergelijkt met voorheen...

Als je voluit optrekt heb je wheelspin tot de 45 km/u... :D
 
Bovenaan Onderaan