Chiptuning O3 1.6 TDI

Is het iemand al gelukt om zijn O3 1.6 TDI (105 pk) te laten tunen?
Ik ben al verschillende tuners langs geweest maar niemand heeft nog succes geboekt. Het probleem is de beveiliging van de Bosch computer edc17c64.
 

Joske

Forumguru
Bij welke tuners heb je al navraag gedaan?

edit: volgens mij gaat het enkel (voorlopig?) met een externe tuning en nog niet met OBD
 
RICA (Wateringen)
Unlimited Tuning (Amersfoort)
TVS (Varsseveld)

Vastec (Susteren) claimt het wel te kunnen, maar wil er 1250 euro voor hebben. En aangezien het doorgaan rond de 500-600 euro is vind ik dat wel een beetje aan de forse kant.

Hebben er mensen goede ervaringen met externe tuning op de 1.6? Wat levert het op?
 
Ja, dat is een externe box (logisch dat dat duurder is want dan heb je naast de software nog een extra unit nodig). Heeft iemand daar ervaring mee op de 1.6 TDI?
 

RefleCs

Forumguru
Ja, dat is een externe box (logisch dat dat duurder is want dan heb je naast de software nog een extra unit nodig). Heeft iemand daar ervaring mee op de 1.6 TDI?

Klopt externe box is op dit moment nog de enige optie. Zou persoonlijk mijn voorkeur sowieso hebben. Als je hier zoekt op de ervaringen met JD dan vind je zeer veel positieve verhalen. Als ik een OIII zou hebben en ik zou dit overwegen zou JD de eerste zijn waar ik naartoe zou rijden.
 

Joske

Forumguru
Ik vermoed dat het een leasewagen is?

(volgens mij heb je nog geen meet- en greet topic geopend gehad, dus ben het niet zeker) ;)

Dan kan je de box ook altijd verwijderen indien nodig (misschien een probleem voor LM als je wagen binnen brengt voor onderhoud) en je kan hem achteraf ook nog steeds verkopen natuurlijk. Ook wel een voordeel imo.
 
Ik vermoed dat het een leasewagen is?

(volgens mij heb je nog geen meet- en greet topic geopend gehad, dus ben het niet zeker) ;)

Dan kan je de box ook altijd verwijderen indien nodig (misschien een probleem voor LM als je wagen binnen brengt voor onderhoud) en je kan hem achteraf ook nog steeds verkopen natuurlijk. Ook wel een voordeel imo.
Verkeerd vermoed ;)
Ik heb zaterdag een afspraak bij JD :)
 

Remakil

Forumguru
Kan pas vertellen als ik geweest ben en ik ga binnenkort langs en daar kom ik waarschijnlijk een niet nader genoemd forum-lid tegen... ;)

Maar wil vooraf en achteraf bewijs van kunnen, zeg maar...
 

paultie

Forumguru
de SB 1.2 TSI is i.v.m. garantie ook voor een externe chip gegaan bij JD. Ben er erg blij mee. Zoals hier vaker op het forum vermeld alleen maar goede verhalen over JD.
 

portefam

Actief lid
Zoals ik (in een verkeerd draadje) ook al aangaf dat ik wel oren heb naar de tuning van de tdi 1.6 dsg van mij, ben ik ook erg benieuwd naar de resultaten van het geheel.
 
Ik ben ook wel benieuwd wat de prestatie is met de tuning voor de 1.6 tdi 110 pk. Maar hoe zit het dan met de fabrieksgarantie op de motor.
 
Bovenaan Onderaan