Chiptuning O3 1.6 TDI

Waarom is dat aan mijn naam gekoppelt dan??? Als ik mijn auto zou laten tunen zou ik ook naar een beter bekend bedrijf gaan. Wie heeft er ervaring met vagtechniek uit nuenen
 

CDK

Forumguru
@vorst82, ik weet ook niet waarom @auriga je getagd heeft in zijn post, die chipsteker zou ik in elk geval links laten liggen, over VAG Techniek kan ik zeggen dat we daar afgelopen 6 september de nazomermeeting gehad hebben en het op mij en vele anderen een zeer goede indruk achtergelaten heeft, het werk wat ze doen doen ze goed de vermogensrapporten van door hun getunede auto's zien er stuk voor stuk netjes uit, een goede optie dus om je auto daar te laten kietelen ;)
 

auriga

Forumguru
@micky met alle respect: een smartphone (of laptop, tablet,...) is ook op elke straathoek te koop, dat wil niet zeggen dat die verkopers ook weten hoe zo'n ding werkt, maar ook niet dat zo'n ding daarom niet goed is (het apparaat zelf dus)
Of heb je soms hands on ervaringen die je wilt delen?
 

Fean

Forumguru
Dat lijkt me op zich vrij logisch, kijk bv naar de 1.2 TSI of 1.6 TDI. Alle wagens die vervolgens distributiekettingen of EGR problemen hebben, kan je als tuner dit allemaal gaan vergoeden. Kan wel, maar dan moet je per tuning 2500 euro gaan vragen.
Goed ander voorbeeld is de DSG7 bak trouwens, bijna alle 1.8 TFSI skoda superb modellen met een ton op de klok, hebben hun 2e koppeling bijna 'op', door verkeerde olie en verkeerde software in de dsg7 software (en tevens zijn de koppelingen verbeterd). Ook hier weer had je als tuner alles mogen vergoeden, pas na een jaar gaat de VAG groep nl eens toegeven dat er productiefouten gemaakt zijn (terugroep acties).

Zie het zo als je een K&N luchtfilter koopt, en die op je auto plaatst. Dan gaat K&N ook geen turbo vergoeden als deze stuk loopt. Dat heeft niets te maken met het feit dat K&N niet achter zijn product staat. Misschien juist wel, K&N weet zeker dat het probleem aan de turbo niet door het filter ontstaan is.

Daarom bestaat "fabrieksgarantie" dus niet wat veel andere tuners wel pretenderen. Garantie op de overschreven software + puur motormanagement storingen is dan meer op zijn plaats.

Netjes neergezet +1
 

micky

Forumguru
@micky met alle respect: een smartphone (of laptop, tablet,...) is ook op elke straathoek te koop, dat wil niet zeggen dat die verkopers ook weten hoe zo'n ding werkt, maar ook niet dat zo'n ding daarom niet goed is (het apparaat zelf dus)
Of heb je soms hands on ervaringen die je wilt delen?

Ervaringen zijn er genoeg, ook op internet te vinden noodloop en nog veel erger, maar je vergelijking gaat helemaal niet op, de fabrikant en/of verkoper van de Smartphone toont aan (controleerbaar) wat het product kan, zo'n prutsdoosje wordt niet ingeregeld, je autp wordt na plaatsen niet uitgelezen op turbo druk enz. enz. je auto wordt niet voor de tijd gerold bij de "automat" om te kijken wat de prestaties zijn en dus ook niet na de tijd.

Dus je prikt het er tussen en daar mag je het mee doen.... Bij een professioneel tuningsbedrijf wordt je begeleid en eea wordt duidelijk met je doorgenomen, prestaties worden desgewenst gemeten.

Wat betreft, mijn hands on ervaring? Hier: http://www.skodaforum.nl/forum/attachments/img_3765-jpg.30511/

Heb je mijn uitdraai van mijn box en kijk eens naar de resultaten ;)

Maar gebruik anders even de zoekfunctie, er is al meer geschreven over verschillende goedkope boxen..
 

auriga

Forumguru
@micky klopt, en er is een groot verschil tussen wat in de volksmond 'powerbox' wordt genoemd ( waar jij waarschijnlijk ook op doelt) en een externe ECU...
 

Lauter

Nieuw lid
Zoals hierboven vermeld door Corne de Kluijver heeft VAG tijdens de nazomermeeting ook op mij de nodige indruk gemaakt. Een eerlijk en duidelijk verhaal met een realistische prognose heeft mij toen doen besluiten om mijn S2 2.0 TDI combi te laten tunen. En dat was vandaag! Nadat eerst de DSG was uitgelezen en aangepast (ivm het verwachte koppel van boven de 350Nm) gaf de 1e meting op de rollerbank 143pk en 333Nm aan. Uiteindelijk (na 3 runs) kwam het uit op 181pk en 404Nm! Het was al geen stakker maar de duw in de rug is nog aangenamer en de auto rijdt nu (nog) soepeler. Ik ben benieuwd hoe het rijdt met caravan maar dat kom ik pas volgend voorjaar te weten. Hierbij de metingen:
image.jpg
 

andrehj

Forumguru
Een eerlijk en duidelijk verhaal met een realistische prognose heeft mij toen doen besluiten om mijn S2 2.0 TDI combi te laten tunen.
Mooie curve, maar waarom post je dit nu in het 1.6 TDI tuningstopic van de O3?
Deze post is veel meer op zijn plek in dit topic. Misschien kan een mod em even verplaatsen?
 
  • Leuk
Waarderingen: ALIS
@jantanis ..zoekfunctie? enneh....:lezen:
google laten zoeken binnen het forum is ook een mogelijkheid;).
Beste @Peter-036 ,
Deze vraag stelde ik natuurlijk niet voor eerst het internet afgestuind te hebben. Incl. dit forum. Ik vond helaas niets, derhalve mijn vraag. Dus tenzij jij mij een link naar zoekresultaten kunt geven met antwoord op mijn vraag (en dus aantoont dat ik niet kan zoeken :D vind ik je antwoord een beetje een los schot uit de heup.
 

CDK

Forumguru
@jantanis, als jij weet dat er 152,6 paardjes onder de kap zitten, dan heb je vast een mooi grafiekje om ons te showen, toch?
 
Bovenaan Onderaan