Chiptuning O3 1.6 TDI

Topic in 'Octavia III' gestart door jantanis, 09-01-2014.

1. jantanis

jantanis Lid

Het is wel terug te draaien, maar dat kun je niet zelf (en waarom zou je het willen ;)). Kerel van JD vertelde me dat een man een keer terug was gekomen omdat hij van z'n vrouw het ongedaan moest laten maken :deuk:

Corné de Kluijver en Joske vinden dit leuk.

2. Rosinfield

Rosinfield Forumguru Donateur

Het zou kunnen dat je een keer bij de dealer een update moet laten uitvoeren van het motor management. Dan is het foetsie, maar dan kun je het er bij de tuner opnieuw op laten zetten. Maar die kans is vrij gering.

3. zxr750luni

zxr750luni Senior Member

nou ik kan me zo voorstellen als je een leasebak hebt... of krijgt.. en dit gewoon wilt doen zeg maar..

zonder toestemming ***Kuch** kuchh**

4. Rosinfield

ja, elk voordeel heb ze nadeel, zei een bekende in Amsterdam Betondorp geboren filosoof al

zxr750luni vindt dit leuk.
  5. Joske

Joske Forumguru

nie overdrijven é :laugh:

6. Rosinfield

Jawel, hoor. Zonder dat hij dat zelf weet trouwens. Andere geweldige uitspraak vind ik: je ziet het pas als je het door hebt. Geniaal toch? Sorry voor deze OT afdwaling.

Joske vindt dit leuk.
  7. Joske

Joske Forumguru

ah, nu zeg je het allemaal natuurlijk! ;)

Rosinfield vindt dit leuk.
  8. peterbaarlo

peterbaarlo Senior Member

volgende week gaat bij mij de externe JD BOX er uit en JD software via OBD er in, ik ben benieuwd!
    box heeft toch gedurende 90.000 km's prima zijn werk gedaan.

9. Corné de Kluijver

Corné de Kluijver Forumguru Donateur

@peterbaarlo, in dezelfde auto? Ben wel benieuwd naar jouw ervaring dan na de 'chipwissel' :jaja:

10. peterbaarlo

peterbaarlo Senior Member

ja in dezelfde auto. de software van mijn auto begon afstoot verschijnselen te ontwikkelen tegen de box.

Corné de Kluijver vindt dit leuk.
  11. Corné de Kluijver

Corné de Kluijver Forumguru Donateur

Afstoot verschijnselen in de zin van: 'ik laat me niet meer voor de gek houden'? ;)

12. Ericw

Ericw Forumguru

JD biedt nu ook de mogelijkheid om de originele software zelf terug te zetten met behulp van je smartphone. :D
    Je krijgt dan een interface die de OBD poort met je smartphone verbindt, op die interface staan zowel de originele als de getunde versie van de software.

13. Funmale

Funmale Lid

Ericw, heb jij daar al ervaringen mee? ik rij zelf ook met een leasebak en het zelf kunnen terugzetten van de originele software zou ideaal zijn, kun je dan na bv. een beurt ook de getunede versie er weer opzetten?

14. Ericw

Ericw Forumguru

@Funmale : je kunt nadat je de originele software er in hebt geladen (om wat voor een reden dan ook) later de getunede versie weer terugzetten.
    Heb me wel door JD (Mark) laten vertellen dat dit (nog) niet met alle motormanagement computers mogelijk is, maar lijkt me een kwestie van tijd. :D

Laatst aangepast: 14-09-2015
  15. Funmale

Funmale Lid

@Ericw, bedoel je de computers van de auto of een computer ipv een smartphone?

16. Ericw

Ericw Forumguru

@Funmale : sorry, het motormanagment bedoelde ik.

17. skodaaaa

skodaaaa Lid

18. Spierings

Spierings Forumguru

Zou er zelf niet aan beginnen met het er zelf op en afhalen van de software..Als er iets fout gaat ligt het probleem ook gewoon bij je eigen.

Ook zeggen ze dat je de getunde software kunt overschrijven, maar denk dat menig dealer dit niet gaat proberen.
    Bij mijn oude baas vroegen we het altijd na of hij getuned was, indien getuned deden we er niks aan. Dit omdat het een aantal keren goed fout was gegaan en er hierdoor wat regelapparaten zijn gesneuveld.

19. Race Eend

Race Eend Forumguru

Die flashtool is speciaal bedoeld om dit soort acties te doen. Dat is compleet anders dan een dealer tool.

Daarbij ligt het ook helemaal hoe je je software in richt als tuner.
    Als je als tuner een schrijfprotectie op je software zet, dan is de kans groot dat hij vastloopt met updaten.

JD zet nooit een schrijfbeveiliging op de software, dus updaten is sowieso nooit een probleem.

Daarbij zijn er al meer dan 10 mensen die met deze tool werken, werkt super. Je schrijft in 5 minuten je software origineel en 5 minuten later zit je tuning er ook weer in. Ideaal.

Ericw, Spierings, internetboarder en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. EHS

EHS Actief lid

Kan ik hier info over vinden op de site van JD?

Deel deze pagina