Chiptuning O3 1.6 TDI

Rosinfield

† In Memoriam
Jawel, hoor. Zonder dat hij dat zelf weet trouwens. Andere geweldige uitspraak vind ik: je ziet het pas als je het door hebt. Geniaal toch? Sorry voor deze OT afdwaling.
 

peterbaarlo

Senior Member
volgende week gaat bij mij de externe JD BOX er uit en JD software via OBD er in, ik ben benieuwd!
box heeft toch gedurende 90.000 km's prima zijn werk gedaan.
 

Ericw

Forumguru
Het is wel terug te draaien, maar dat kun je niet zelf (en waarom zou je het willen ;)). Kerel van JD vertelde me dat een man een keer terug was gekomen omdat hij van z'n vrouw het ongedaan moest laten maken :deuk:

JD biedt nu ook de mogelijkheid om de originele software zelf terug te zetten met behulp van je smartphone. :D
Je krijgt dan een interface die de OBD poort met je smartphone verbindt, op die interface staan zowel de originele als de getunde versie van de software.
 
Ericw, heb jij daar al ervaringen mee? ik rij zelf ook met een leasebak en het zelf kunnen terugzetten van de originele software zou ideaal zijn, kun je dan na bv. een beurt ook de getunede versie er weer opzetten?
 

Ericw

Forumguru
@Funmale : je kunt nadat je de originele software er in hebt geladen (om wat voor een reden dan ook) later de getunede versie weer terugzetten.
Heb me wel door JD (Mark) laten vertellen dat dit (nog) niet met alle motormanagement computers mogelijk is, maar lijkt me een kwestie van tijd. :D
 
Laatst bewerkt:

Spierings

Forumguru
Zou er zelf niet aan beginnen met het er zelf op en afhalen van de software..Als er iets fout gaat ligt het probleem ook gewoon bij je eigen.

Ook zeggen ze dat je de getunde software kunt overschrijven, maar denk dat menig dealer dit niet gaat proberen.
Bij mijn oude baas vroegen we het altijd na of hij getuned was, indien getuned deden we er niks aan. Dit omdat het een aantal keren goed fout was gegaan en er hierdoor wat regelapparaten zijn gesneuveld.
 

Race Eend

Forumguru
Die flashtool is speciaal bedoeld om dit soort acties te doen. Dat is compleet anders dan een dealer tool.

Daarbij ligt het ook helemaal hoe je je software in richt als tuner.
Als je als tuner een schrijfprotectie op je software zet, dan is de kans groot dat hij vastloopt met updaten.

JD zet nooit een schrijfbeveiliging op de software, dus updaten is sowieso nooit een probleem.

Daarbij zijn er al meer dan 10 mensen die met deze tool werken, werkt super. Je schrijft in 5 minuten je software origineel en 5 minuten later zit je tuning er ook weer in. Ideaal.
 

CDK

Forumguru
@Race Eend, interessante ontwikkeling waar je eerder al over gepost hebt. Goed om te lezen dat er al een 10 tal mensen probleemloos mee werkt :thumbsup: alleen jammer dat het alleen met Android werkt en niet met iOS en Windhoos :cry:
 

peterrapid

Forumguru
BSR-tuning uit zweden gebruikt al reeds zo een flashtool, je kan deze met programmatie bestellen en erop en eraf halen. Dus zou zo een tool alleen ook moeten verkrijgbaar zijn.
 

Spierings

Forumguru
Die flashtool is speciaal bedoeld om dit soort acties te doen. Dat is compleet anders dan een dealer tool.

Daarbij ligt het ook helemaal hoe je je software in richt als tuner.
Als je als tuner een schrijfprotectie op je software zet, dan is de kans groot dat hij vastloopt met updaten.

JD zet nooit een schrijfbeveiliging op de software, dus updaten is sowieso nooit een probleem.

Daarbij zijn er al meer dan 10 mensen die met deze tool werken, werkt super. Je schrijft in 5 minuten je software origineel en 5 minuten later zit je tuning er ook weer in. Ideaal.
Weer wat geleerd....

Kan de dealer dan ook niet zien dat er getunde software op staat?

Als er in die 5 minuten door een stomme reden de flash wordt afgebroken, kun je hem dan ook gewoon opnieuw opstarten?
 
Bovenaan Onderaan