Chiptuning O3 1.6 TDI

Race Eend

Forumguru
Weer wat geleerd....

Kan de dealer dan ook niet zien dat er getunde software op staat?

Als er in die 5 minuten door een stomme reden de flash wordt afgebroken, kun je hem dan ook gewoon opnieuw opstarten?

Ja met de tuner flashtools kun je de flash herstellen als je hem afbreekt.

Een tuner flash tool schrijft meestal niet alle data, maar alleen een gedeelte waar de belangrijke kernvelden voor de tuners in staan. Daarom kun je lang niet altijd een software updaten naar een nieuwe versie met een tuningstool.

Startblokkeringsdata etc wordt niet overschreven. Een dealer tool zal wat rigoureuzer en zal alle data overschrijven. Stopt het proces tijdens het wissen etc, dan staat er echt niets meer in de ecu. Vaak kun je als tuner alsnog wel een recovery maken. Maar een dealer kan vaak een nieuwe ecu kopen..
 

canth

Actief lid
Ik heb deze tool/dongle ook, werkt inderdaad perfect. Zorg ervoor dat je het flashen een keer samen bij JD doet, daarna kan een kind de was doen. JD levert niet de USB kabel tussen de dongle en je telefoon, en niet iedere kabel werkt (heb ik proefondervindelijk mogen vaststellen). Er kan echter nog steeds niets fout gaan, want de software herkent de dongle dan gewoon niet.
 

Ericw

Forumguru
@Race Eend : @Spierings stelde de vraag of een dealer de getunede software kan zien, zoals ik het van jou begrepen had kan men dat niet (meer) zien zodra je de originele software weer teruggezet hebt, maar dat de "teller" van het aantal flash acties wel opgehoogd wordt na iedere x dat je er software inlaadt, heb ik dit zo goed van je begrepen? :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Fean

Joske

Forumguru
maar dat de "teller" van het aantal flash acties wel opgehoogd wordt na iedere x dat je er software inlaadt,
dat lijkt mij toch idd het geval te zijn ja.. :pieker:
heb ooit eens gelezen dat een dealer wel degelijk kan zien hoeveel keer een ECU geflasht is geweest. Daaruit zou dan eventuele tuning afgeleidt kunnen worden.
 

Race Eend

Forumguru
dat lijkt mij toch idd het geval te zijn ja.. :pieker:
heb ooit eens gelezen dat een dealer wel degelijk kan zien hoeveel keer een ECU geflasht is geweest. Daaruit zou dan eventuele tuning afgeleidt kunnen worden.

Afgeleid misschien, maar nooit bewezen...
 

oco1979

Forumguru
Die flashtools is specifiek gebonden aan die wagen?
Misschien stoute vraag maar kan je dan andere 1.6tdi wagens niet met dezelfde map voorzien,is dan niet specifiek gemaakt voor andere wagen.
 

peterrapid

Forumguru
Die flashtool zou je voor verschillende wagens moeten kunnen gebruiken mits je er telkens een ander programma opzet, ieder programma heeft een herkenningscode die eigen is aan het type motor van het merk zelf. @occo1979 kijk eens naar bsr-tuning met hun ppc flashtool heb je een goede uitleg hoe, je hebt ook nog bluefin in Engeland
 

Ericw

Forumguru
Die flashtools is specifiek gebonden aan die wagen?
Misschien stoute vraag maar kan je dan andere 1.6tdi wagens niet met dezelfde map voorzien,is dan niet specifiek gemaakt voor andere wagen.
Flashtool is gekoppeld aan het chassisnummer, dus niet te gebruiken op een andere auto.
 
Bovenaan Onderaan