Chiptuning O3 1.6 TDI

Topic in 'Octavia III' gestart door jantanis, 09-01-2014.

1. Corné de Kluijver

Corné de Kluijver Forumguru Donateur

@Race Eend, interessante ontwikkeling waar je eerder al over gepost hebt. Goed om te lezen dat er al een 10 tal mensen probleemloos mee werkt :thumbsup: alleen jammer dat het alleen met Android werkt en niet met iOS en Windhoos :cry:

Ericw en EHS vinden dit leuk.

2. peterrapid

peterrapid Forumguru

BSR-tuning uit zweden gebruikt al reeds zo een flashtool, je kan deze met programmatie bestellen en erop en eraf halen. Dus zou zo een tool alleen ook moeten verkrijgbaar zijn.

3. Race Eend

Race Eend Forumguru

Nee op onze site staat deze tool niet vermeld, hij is nl niet voor elke auto beschikbaar. Maar wel voor alle 1.6 TDI modellen.

Hier kun je de video en het product vinden.
    http://www.droidpersonalflasher.com/

Het kost 300 euro extra bij tuning, inclusief de installatie en demonstratie

oco1979 en EHS vinden dit leuk.
  4. Spierings

Spierings Forumguru

Weer wat geleerd....

Kan de dealer dan ook niet zien dat er getunde software op staat?

Als er in die 5 minuten door een stomme reden de flash wordt afgebroken, kun je hem dan ook gewoon opnieuw opstarten?

5. Race Eend

Race Eend Forumguru

Ja met de tuner flashtools kun je de flash herstellen als je hem afbreekt.

Een tuner flash tool schrijft meestal niet alle data, maar alleen een gedeelte waar de belangrijke kernvelden voor de tuners in staan. Daarom kun je lang niet altijd een software updaten naar een nieuwe versie met een tuningstool.

Startblokkeringsdata etc wordt niet overschreven. Een dealer tool zal wat rigoureuzer en zal alle data overschrijven. Stopt het proces tijdens het wissen etc, dan staat er echt niets meer in de ecu. Vaak kun je als tuner alsnog wel een recovery maken. Maar een dealer kan vaak een nieuwe ecu kopen..

Spierings vindt dit leuk.
  6. canth

canth Lid

Ik heb deze tool/dongle ook, werkt inderdaad perfect. Zorg ervoor dat je het flashen een keer samen bij JD doet, daarna kan een kind de was doen. JD levert niet de USB kabel tussen de dongle en je telefoon, en niet iedere kabel werkt (heb ik proefondervindelijk mogen vaststellen). Er kan echter nog steeds niets fout gaan, want de software herkent de dongle dan gewoon niet.

Ericw vindt dit leuk.
  7. Ericw

Ericw Forumguru

@Race Eend : @Spierings stelde de vraag of een dealer de getunede software kan zien, zoals ik het van jou begrepen had kan men dat niet (meer) zien zodra je de originele software weer teruggezet hebt, maar dat de "teller" van het aantal flash acties wel opgehoogd wordt na iedere x dat je er software inlaadt, heb ik dit zo goed van je begrepen? :D

Fean vindt dit leuk.
  8. micky

micky Forumguru

Wat zijn die verschijnselen als ik vragen mag, ben benieuwd waarom dat pas na 90.000km is ontstaan..

Joske vindt dit leuk.
  9. Joske

Joske Forumguru

dat lijkt mij toch idd het geval te zijn ja.. :pieker:
    heb ooit eens gelezen dat een dealer wel degelijk kan zien hoeveel keer een ECU geflasht is geweest. Daaruit zou dan eventuele tuning afgeleidt kunnen worden.

10. Race Eend

Race Eend Forumguru

Box echt kapot, compleet storingen etc, uitval van de motor.

11. Race Eend

Race Eend Forumguru

Afgeleid misschien, maar nooit bewezen...

Ericw vindt dit leuk.
  12. Joske

Joske Forumguru

Dat zul je me niet horen zeggen... Daarom zei ik: "zou afgeleid kunnen worden".

Corné de Kluijver en Ericw vinden dit leuk.
  13. micky

micky Forumguru

ik mag toch hopen dat mijn box langer dan 90.000km meegaat??

Ericw vindt dit leuk.
  14. Rosinfield

Rosinfield Forumguru Donateur

Tuurlijk mag dat

micky en Ericw vinden dit leuk.
  15. Ericw

Ericw Forumguru

Anders box eruit en obd erin, die personal-flasher erbij en klaar is kees. :maakmegek:

16. ertromp

ertromp Forumguru Donateur

Als of het allemaal voor niets is :deuk:

Corné de Kluijver en Ericw vinden dit leuk.
  17. micky

micky Forumguru

Grapjas, over 1 jaar is hij weer weg en mijn geld dan dus ook ;)

Corné de Kluijver, Ericw en ertromp vinden dit leuk.
  18. peterrapid

peterrapid Forumguru

@micky welke box had jij terug ? Ook een JD box ?

19. oco1979

oco1979 Forumguru

Die flashtools is specifiek gebonden aan die wagen?
    Misschien stoute vraag maar kan je dan andere 1.6tdi wagens niet met dezelfde map voorzien,is dan niet specifiek gemaakt voor andere wagen.

20. peterrapid

peterrapid Forumguru

Die flashtool zou je voor verschillende wagens moeten kunnen gebruiken mits je er telkens een ander programma opzet, ieder programma heeft een herkenningscode die eigen is aan het type motor van het merk zelf. @occo1979 kijk eens naar bsr-tuning met hun ppc flashtool heb je een goede uitleg hoe, je hebt ook nog bluefin in Engeland

oco1979 vindt dit leuk.

Deel deze pagina