Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Greenliner, erg bedankt voor je reactie. Ben benieuwd, ga in het nieuwe jaar snel een proefrit maken in de fabia.
De werkgever waar ik nu voor werk heeft een gloednieuwe Fiat fiorino ook een 1.3 jtd alleen dan met 95 pk ipv 85 (koppel is wel gelijk 200 NM) Motor is net als de 1.3 jtd in de punto evo enorm stil en pakt goed op. Alleen.... het schakelen... het is net alsof de pook door middel van ELASTIEK in verband staat met de motor/koppeling!!!!
Hoe vond jij dit bij de corsa? Hoor dat het schakelen bij de corsa erg 'hakerig' gaat.
Bij de proefgereden punto evo kon ik niet echt enorm goed vergelijken omdat de dealer vertelde dat de bak gereviseerd was omdat iemand anders voor mij de proefauto zowat in de soep had gereden. Ga in het nieuwe jaar een nieuwe proefrit maken in de punto evo en ook in de fabia. Misschien ook maar in de nieuwe/gefacelifte opel.
Heb trouwens gehoord/gelezen dat een powerbox ver achterblijft bij een zip/chip tuning. Heb echt enorm goede verhalen gehoord over ziptuning, door vrienden/kennisen. Daar zou ik dan eventueel de fabia laten zippen/chippen.
De Corsa schakelt prima vind ik, iets kortere slagen dan de Fabia en iets meer weerstand maar mijn ervaring is dat de bak steeds lekkerder gaat schakelen.
De Fiat motor heeft standaard in de Corsa ook 95 pk. Getuned moet 110 pk en 250 Nm eenvoudig te halen zijn lijkt me. Hoewel het natuurlijk niet chique is om op het Skoda-forum de voordelen van een Opel Corsa te bepleiten zou bij de keuze voor een belastingvrije hatchback mijn voorkeur niet de Fabia zijn.
Dennishvm de Fabia heeft wel een lagere uitstoot waardoor de kans dat je langer van mrb vrijstelling kan genieten wel groter is. Dit even als extra te overdenken puntje...
De ontwikkeling van de tuning tbv de 1.2 tdi cr, heeft niets te maken met bpm-mrb vrijstelling en zijn namelijk ook gewoon versies waarbij je wel gewoon bpm-mrb betaaltd, hier in ons land, maar ook in Vlaanderen en het buitenland.
Dan zou ik toch maar eens wat verder rondlezen op internet. Er zijn ook een hoop mensen met minder goeie ervaringen.
Wil niet gelijk JD de hemel in prijzen, maar moet eerlijk zeggen dat ik daar nog nooit een negatieve ervaring over heb gelezen/gehoord.
...en dat begint al bij correcte informatieverstrekking op de website...
kijk maar eens bij de zip-gegevens van de 1.6 TDI in een O2: al ik dat mag geloven ga ik er na tuning zo'n 20km/h aan topsnelheid op ACHTERUIT!!! Toerental max koppel onjuist evenals acceleratie.
Bovendien nog een onjuiste foto en een vage grafiek...
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.