Chiptuning 1.2 TDI

NielsW

Lid
En nergens wordt een woord gerept over of de auto ook zuiniger wordt.
Daar doen de meeste het immers voor.

Greenliner, erg bedankt voor je reactie. Ben benieuwd, ga in het nieuwe jaar snel een proefrit maken in de fabia.

De werkgever waar ik nu voor werk heeft een gloednieuwe Fiat fiorino ook een 1.3 jtd alleen dan met 95 pk ipv 85 (koppel is wel gelijk 200 NM) Motor is net als de 1.3 jtd in de punto evo enorm stil en pakt goed op. Alleen.... het schakelen... het is net alsof de pook door middel van ELASTIEK in verband staat met de motor/koppeling!!!!

Hoe vond jij dit bij de corsa? Hoor dat het schakelen bij de corsa erg 'hakerig' gaat.

Bij de proefgereden punto evo kon ik niet echt enorm goed vergelijken omdat de dealer vertelde dat de bak gereviseerd was omdat iemand anders voor mij de proefauto zowat in de soep had gereden. Ga in het nieuwe jaar een nieuwe proefrit maken in de punto evo en ook in de fabia. Misschien ook maar in de nieuwe/gefacelifte opel.

Heb trouwens gehoord/gelezen dat een powerbox ver achterblijft bij een zip/chip tuning. Heb echt enorm goede verhalen gehoord over ziptuning, door vrienden/kennisen. Daar zou ik dan eventueel de fabia laten zippen/chippen.

Greenliner

Senior Member
@Dennishvm,

De Corsa schakelt prima vind ik, iets kortere slagen dan de Fabia en iets meer weerstand maar mijn ervaring is dat de bak steeds lekkerder gaat schakelen.
De Fiat motor heeft standaard in de Corsa ook 95 pk. Getuned moet 110 pk en 250 Nm eenvoudig te halen zijn lijkt me. Hoewel het natuurlijk niet chique is om op het Skoda-forum de voordelen van een Opel Corsa te bepleiten zou bij de keuze voor een belastingvrije hatchback mijn voorkeur niet de Fabia zijn.

hemi24

Forumguru
Zolang dit gat nog niet door de regering wordt dichtgegooit, kun je vanalles uithalen met een auto die reeds op kenteken is gezet...

Het is heel simpel, die zippers hoeven niet te kijken naar wat er uit de uitlaat komt!

Dennishvm de Fabia heeft wel een lagere uitstoot waardoor de kans dat je langer van mrb vrijstelling kan genieten wel groter is. Dit even als extra te overdenken puntje...

Hetzer

Forumguru
De ontwikkeling van de tuning tbv de 1.2 tdi cr, heeft niets te maken met bpm-mrb vrijstelling en zijn namelijk ook gewoon versies waarbij je wel gewoon bpm-mrb betaaltd, hier in ons land, maar ook in Vlaanderen en het buitenland.

Heb echt enorm goede verhalen gehoord over ziptuning

Dan zou ik toch maar eens wat verder rondlezen op internet. Er zijn ook een hoop mensen met minder goeie ervaringen.
Wil niet gelijk JD de hemel in prijzen, maar moet eerlijk zeggen dat ik daar nog nooit een negatieve ervaring over heb gelezen/gehoord.

EdK

Forumguru
Wil niet gelijk JD de hemel in prijzen, maar moet eerlijk zeggen dat ik daar nog nooit een negatieve ervaring over heb gelezen/gehoord

tsja heet dat niet gewoon goede service en correct met de klanten omgaan ?

hemi24

Forumguru
...en dat begint al bij correcte informatieverstrekking op de website...

kijk maar eens bij de zip-gegevens van de 1.6 TDI in een O2: al ik dat mag geloven ga ik er na tuning zo'n 20km/h aan topsnelheid op ACHTERUIT!!! Toerental max koppel onjuist evenals acceleratie.

Bovendien nog een onjuiste foto en een vage grafiek...

@ EdK: Was daar laatst niet zo'n reclame over? (Ben het bedrijf even vergeten.)
"Service is geen afdeling, maar een mentaliteit."

Bovenaan Onderaan