Capaciteit Batterij

Vandaag dagje snelweg met veel trajectcontrole op de A2. Gemiddeld 14,4 kWh/100 km. Zou nu zo'n 490 km op een volle accu moeten kunnen halen. Wat mij betreft netjes!
 

Bijlagen

  • 20230828_165040.jpg
    20230828_165040.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 24
  • 20230828_165034.jpg
    20230828_165034.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 24
  • 20230828_165024.jpg
    20230828_165024.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 24

Japanese Power

Donateur
Zeker netjes maar wel we. kleine kanttekening. Gemiddelde snelheid van 68 KM/H vind ik niet geheel representatief voor een dagje snelweg…
 
Tja, nu je het zegt.... Ik heb vrijwel alleen maar snelweg gereden (80 en 100 km/uur wegen). Zo zie je maar hoe kansloos de Nederlandse snelwegen zijn met een gemiddelde snelheid van veel te langzaam. En dan heb ik nog niet eens file gehad :fool:
 

chollie

Nieuw lid
Het vreemde is dat ik dit lees in de brochure:
(welliswaar de uk)

The maximum electric power determined in accordance with UN-GTR.21 for this vehicle is 220kW (299PS) and lasts for a maximum of 30 seconds. The power available will depend upon individual driving behaviour and other non-technical factors, however the maximum power for this vehicle requires in particular a temperature of the high voltage battery between 23-50 degrees Celsius and a battery state of charge greater than 88%. However, in order to preserve the usable capacity of the battery as much as possible, it is recommended to set a charging target of 80% for daily operation and use (which can be switched to 100% before long distance journeys for example). The availability of the maximum electrical output could be limited. The amount of power available in individual driving situations depends on various factors, such as ambient temperature and the charge status, temperature and condition or physical age of the high-voltage battery
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Dan nog is de door je dealer genoemde 204pk 'slechts' 150kW en zal in de praktijk wellicht die 220kW pas bij de genoemde voorwaarden gehaald worden, maar zul je over het algemeen een redelijke 200kW ter beschikking hebben.
Overigens is dat ook maar even bruikbaar: dan is de snelheid inmiddels zo hoog dat je het gas stroompedaal al hebt losgelaten.
Maar om er 'zeker' van te zijn, zul je de betreffende grafiek moeten zien.
Ik lees de tekst hierboven als een disclaimer/voorbehoud van de Britse importeur..........voor het geval een programma als bijvoorbeeld Top Gear er een test op loslaat.
 

hemi24

Forumguru
Die 150kW (204pk) heb je op de achteras; resterende 70kW worden (afhankelijk van een hoop voorwaarden) op de voorwielen losgelaten toch?
 

ashfaqqasim

Nieuw lid
Ik heb een afspraak gemaakt met de officiële Skoda-dealer, maar ze hadden bijna een maand wachttijd. Is het in de tussentijd mogelijk om het batterijbereik terug te zetten naar de fabrieksinstelling? van entertainmentsysteem Ik heb mijn gebruikersnaam en ritgegevens gereset, maar krijg nu nog steeds 230 KM met 100% lading op IV80. Bedankt voor uw steun.
 

hemi24

Forumguru
Resetten, mocht de mogelijkheid er überhaupt al zijn om dit zelf te kunnen doen, lijkt me slechts symptoombestrijding?

Range bij 100% zegt ook niet alles, het zou veel interessanter zijn om te weten hoeveel kilometers je nu daadwerkelijk rijdt met een volle accu.
 

ashfaqqasim

Nieuw lid
Ik plaats een foto van mijn oplaadgegevens. Je kunt je voorstellen wat voor stressvolle situatie ik doormaak. Ik kan niet met één keer opladen naar Breda en terugkomen uit Amsterdam. Ik hoop dat de A-point Skoda-dealer in Amsterdam het probleem kan oplossen. elke andere begeleiding wordt zeer op prijs gesteld.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230901-162157.png
    Screenshot_20230901-162157.png
    583,7 KB · Weergaven: 32
  • PXL_20230901_143647940.jpg
    PXL_20230901_143647940.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 29
  • PXL_20230901_143613115.jpg
    PXL_20230901_143613115.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 27

ashfaqqasim

Nieuw lid
inderdaad, ik krijg maar 200 km bereik op mijn Enyaq iV80. Ik plaats een foto van batterijgegevens. misschien kan iemand het uitleggen en helpen.
 

Bijlagen

  • PXL_20230901_143516571.jpg
    PXL_20230901_143516571.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 23
  • PXL_20230901_143508999.jpg
    PXL_20230901_143508999.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 23
  • PXL_20230901_144049275.jpg
    PXL_20230901_144049275.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 17

Japanese Power

Donateur
Je gemiddeld verbruik valt heel erg mee. Daar ligt het niet aan. Ben wel benieuwd naar je gemiddeld verbruik sinds laden. Die staat net niet op de foto. Maar afgezien van dit is je range niet normaal te noemen. Zeker niet voor een 80.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik erken dat ik bij het stoplicht met volle kracht begin om naar 100 km / u te gaan
Wat is dáár nou het praktische nut van? :pieker:
Alvast geen tijdwinst van enige betekenis, zal niet meer dan enkele seconden per "start" opleveren, wat over de hele rit genomen eigenlijk te verwaarlozen is. wel een manier om de accu zo snel mogelijk leeg te stoken...
 

Rallye

Forumguru
Tja. Een boek lezen is ook energieverspilling.

Niet erg vertrouwenwekkend deze thread, overigens,
 

Japanese Power

Donateur
Met een normale rijstijl ja. Maar als je met optrekken altijd het pedaal vloert vind ik het gemiddelde verbruik nog meevallen.
 
Bovenaan Onderaan