Bye,bye!

s-line

Forumguru
Ik kan hier niet te veel over de Peugeot posten geloof ik. De Hoofdmeester van het forum verwijderd soms wat berichten van mij.:pardon:
Maar ik heb wel een uitdraai!:D
 

Spoetnik

Forumguru
Ok, goed om te horen. Heb vorige week proefgereden in een 308 SW Pack Executive Blue Lease 1.6 HdI, en ik was aangenaam verrast!

Proefrit gaf mij de doorslag om door te rijden naar de Skoda. Climate control via infotainment :cry: Ruimte passagiers achter. Plus die geknepen motor. Dan maar wat extra Noxen de lucht in.
 

s-line

Forumguru
De ruimte achterin vinden mijn kids 15/12/8 ook helemaal ruk, elke keer als we weg gaan zeuren ze daar weer over!:deuk::banghead:
Lastig volk de jeugd van tegenwoordig!:D
En dan nog maar niet te spreken over de climate control inderdaad de hele dag al die menu's door om elke keer de temp. te veranderen.:fool:




Al dat moeilijke gedoe is niets voor een simply clever rijder!
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Dat blok heeft een lekkere boost gekregen en ik kan me voorstellen dat je de koppelkromme lekker vlak wilt hebben over een groot gebied. Dat is genieten zo :thumbsup:
 

Noord26

Forumguru
Klopt kan hoger maar dan werd ook de piek veel hoger. En ik wilde hem zo vlak mogelijk hebben en een 1.6 houdt hem toch al minder lang vast als bijv. een 1.8 of 2.0.
320nm was ook mogelijk, maar in overleg met hun was dit voor mij prima zo.

Precies!

Het is gewoon dom om naar de piekwaardes te kijken. Jd kon ook 231pk uit de onze persen. Maar dan met pieken/dalen. Besloten om toen voor 216pk te settelen met lineaire opbouw. En nog veel belangrijker: zeer vroeg maximale trekkracht wat ook veel langer vast gehouden wordt. En dat maakt een auto snel en soepeler. Niet die topwaarde in vermogen of koppel. ;)
 

Jese8

Ex-lid
Gewoon een knappe wagen vindt ik hoor! Nadeel is dat er over een aantal jaar een overschot komt van dit model, maar jij onderscheid je vast en handeld optijd.
 

Jese8

Ex-lid
Gewoon een knappe wagen vindt ik hoor! Nadeel is dat er over een aantal jaar een overschot komt van dit model, maar jij onderscheid je vast en handeld optijd.
 

s-line

Forumguru
Dit is met de octavia ook het geval hoor! En daarbij ben ik waarschijnlijk toch al uniek in Nederland, nu de 1.6 uit het 308 programma is gehaald. Iedereen leased namelijk de 1.2 of blue hdi.
 

sitechris

Donateur
Ik heb nog niet gereden in de 308, maar in Frankfurt wel even in de 308 GTI gestapt en stuur en stoel in mijn ideale stand gezet. Met dit als resultaat :(

peugeot-308-gti-500x281.jpg
 

s-line

Forumguru
Ik heb nog niet gereden in de 308, maar in Frankfurt wel even in de 308 GTI gestapt en stuur en stoel in mijn ideale stand gezet. Met dit als resultaat :(

peugeot-308-gti-500x281.jpg
Heb ik ook, totaal ruk/ waardeloos net als de rest van de auto!:D
Maarja ik moet het er maar mee doen!
Net als die airco etc.etc.:maakmegek:
Dat jij überhaupt in een Peugeot stapt snap ik niet helemaal,jij bent toch van de snelle auto's.......?;)
Het is natuurlijk nooit te vergelijken met Skoda dat staat toch wel ff een trede of 10 hoger,minimaal......
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
@sitechris, dat probleem hadden @Fabi3 en ik ook toen we de Peugeot dealer bezochten om een auto voor haar uit te zoeken, kennelijk zijn wij te groot of die Peusjes te klein ;)
 
Bovenaan Onderaan