Bye,bye!

Jese8

Ex-lid
Willen, dan moet ik er namelijk langer mee doen dan ik wil, wat uitgegeven word moet ook weer worden aangevuld.Geen finaciering nodig gelukkig om iets moois te rijden. Alles wen snel, dus liever vaker wat nieuws voor de deur.
 

s-line

Forumguru
@sitechris, dat probleem hadden @Fabi3 en ik ook toen we de Peugeot dealer bezochten om een auto voor haar uit te zoeken, kennelijk zijn wij te groot of die Peusjes te klein ;)
Dus eigenlijk wilde jullie toch wel een Peugeot?? Wel grappig op zich want ik,met mijn 1.88m, heb geen last in onze bijde Peugeot's niet. Jullie zoeken gewoon wat om niet toe te hoeven geven dat...........:D
 

MarcoO2

Forumguru
@Marco02, wie zegt dat ik een vriendin heb??
Ik niet, in ieder geval ;)

Dus eigenlijk wilde jullie toch wel een Peugeot?? Wel grappig op zich want ik,met mijn 1.88m, heb geen last in onze bijde Peugeot's niet. Jullie zoeken gewoon wat om niet toe te hoeven geven dat...........:D
Dat kan wel kloppen, want ik heb er tijdens mijn proefrit ook geen last van gehad. Prima zit en goeie zit! Het is dat er die leveringsproblemen zijn, anders had ik vanaf december een 308 SW gehad.
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb nog niet gereden in de 308, maar in Frankfurt wel even in de 308 GTI gestapt en stuur en stoel in mijn ideale stand gezet. Met dit als resultaat :(

peugeot-308-gti-500x281.jpg

Chris je hebt er niet lang genoeg in gezeten, of je onvoldoende geërgerd. Als dat wel het geval was geweest, en je je tanden in het stuur had gezet, was het bovenste deel van het stuur open geweest.:D
 

sitechris

Donateur
Dus eigenlijk wilde jullie toch wel een Peugeot?? Wel grappig op zich want ik,met mijn 1.88m, heb geen last in onze bijde Peugeot's niet. Jullie zoeken gewoon wat om niet toe te hoeven geven dat...........:D

Ga ik mezelf toch verdedigen ;)

1) Mijn vorige auto was Frans (Megane RS). Geweldige auto, dus ik heb niets tegen Fransen.
2) Peugeot RCZ-R vond ik echt een prima auto (zie review op mijn blog), dus dat ik per definitie een hekel heb aan Peugeot is niet het geval.
3) Ik wil geen concessies doen aan mijn zitpositie. De stoel staat bij mij altijd in laagste stand en stuurwiel lekker dicht naar me toe. Als ik wel concessies moet doen, blijf ik me hier aan ergeren. Dit is voor mij echt een showstopper.
4) Iedere hothatch op de markt heeft mijn interesse. Het merk is irrelevant.
 

s-line

Forumguru
Nu iets meer dan een jaar verder en 14500km. Een kleine review, ondanks dat dit mijn 1ste Peugeot is( mijn vrouw rijdt altijd Peugeot overigens)en ik al sinds 1988 altijd VAG heb gereden.
Moet ik bekennen dat de auto mij tot nu toe prima bevalt en eigenlijk heerlijk rijdt. Het was voor mij best een behoorlijk stap om buiten mijn "comfortzone"te gaan kwa auto dan! Ik heb eigenlijk weinig tot geen negatieve ervaring tot nu. Een klein dingetje met een temperatuursensor van mijn koelvloeistof die geen temperatuur meer doorgaf maar thats it. De auto is nu gechipt,dat is toch wel een must,want ondanks dat hij prima rijdt, voelen VAG auto's iets feller aan. Maar zoals hij nu is kan ik er nu prima mee uit de voeten,hij trekt hem nu lekker door de bergen in,( in Oostenrijk met volle bepakking en 5 personen) zonder terug te hoeven schakelen.
Het verbruik ligt gemiddeld op 1:14.5 nu, dat valt mij niet tegen, maar dat is iets wat ik niet super belangrijk vind aangezien ik maar iets van 13k per jaar rij. Wat ik wel heel grappig en bijzonder vind is, dat toen ik terug kwam van wintersport,mijn beste vriend en ook altijd VAG rijder, ook ineens een Peugeot heeft gekocht!:fool:
Verder zou ik hem eigenlijk wel wat lager willen als hij nu is, maar daar moet ik te diep voor in de buidel tasten naar mijn zin,omdat de schroefset speciaal voor mijn auto gemaakt moet worden. Dus blijft hij nog maar ff op de eibach veren, wel overal gewoon rijdbaar iig. en dat is eigenlijk ook wel eens een keer lekker!;):pieker:
Verder is nu veel van het chrome verdwenen omdat ik daar niet gewoon niet zo van hou! Maar dat is persoonlijk. Verder zijn alle logo's en emblemen verwijderd en een Gt motorkap geplaatst omdat deze geen gaatjes heeft voor de leeuw! Wat het navigatiesysteem betreft het voldoet voor mij prima en is ook snel genoeg voor mij( ik ben zelf namelijk ook niet de snelste:deuk:) en het soundsysteem van Denon klinkt goed.
De raamomlijsting heb ik nu beplakt met 3d carbonfolie en de grille omlijsting ook , de dakrails zijn nu hoogglans zwart! Zo is het in mijn ogen een mooie balans in hoogglans en carbonlook!
Wie weet wordt de volgende auto wel weer een VAG-auto maar dat zien we over een jaar of 2 wel weer!:D Maar 1 ding is wel duidelijk het skoda Forum blijft om een of andere reden toch het meest levendig (:thumbsup:), de andere forums zijn echt redelijk doods, jammer genoeg.
Gr. Michiel
 

Bijlagen

  • 20160513_142920-1.jpg
    20160513_142920-1.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:

s-line

Forumguru
Mijn Belgische vrienden hebben de Peugeot ook ontdekt als tuning-project!
Op de velgen na....... super zo!:dankje:
 

Bijlagen

  • 13133278_10154104336813397_2630570052057298831_n_zpsmx0chlfz.jpg
    13133278_10154104336813397_2630570052057298831_n_zpsmx0chlfz.jpg
    40,2 KB · Weergaven: 43

s-line

Forumguru
Soms is het tijd om eens wat anders te proberen. En MIVW was ik gewoon hoor afgelopen jaar! Dit jaar ga ik net een dag ervoor op vakantie! Anders was ik er zeker weer geweest!
Maar je hebt zeker gelijk we hadden mooie superb's...;)
Maar waar blijven eigenlijk de foto's van jou dikke sharan @Der Einser?
 
Bovenaan Onderaan