Brandstofmeter en actieradius tonen te weinig

Majefloti

Forumguru
Stand brandstofmeter na 147km gereden te hebben (diesel) Resterend aantal km volgens Columbus 740km. Ik kan geen afwijkingen ontdekken. Voor de afwijkende ervaringen die ik lees zou ik dit zeker na laten kijken.

image.jpg
 

Majefloti

Forumguru
Niet onnodig quoten aub!

Ik ook niet terwijl hij perfect functioneert. Enige jammere vind ik wel dat deze functie het na 2sec welletjes vindt. Een stoplicht met hellingbaan ervoor staat langer op rood :cry:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Canon-Eye

Forumguru
Wat is dat groene lampje?
Dat groene lampje geeft aan dat je de rem moet intrappen voordat je de DSG-pook uit de P-stand kunt krijgen.

Enige jammere vind ik wel dat deze functie het na 2sec welletjes vindt. Een stoplicht met hellingbaan ervoor staat langer op rood
Hill hold is dáár ook niet voor bedoeld - het is de vervanging van de aloude handrem-truc bij het wegrijden tegen een helling. Geeft je de tijd om de rem los te laten en gas te gaan geven zonder achteruit te rollen.
 

Gieliovd

Forumguru
Dat groene lampje geeft aan dat je de rem moet intrappen voordat je de DSG-pook uit de P-stand kunt krijgen.
Iets specifieker, je kunt geheel niet schakelen zonder voet op de rem, zo snel dit lampje brandt.

Vind ik persoonlijk wel lastig. Ik willen eens neutraal schakelen bij stoplicht, en dan bij groen hem weer in D schuiven. Maar ja, dat moet je eerst remmen.

Bij Toyota bijvoorbeeld, hoeft dat niet tussen N en D.
 

CDK

Forumguru
Als je voor een verkeerslicht staat met een DSG moet je gewoon lekker je voet op de rem houden ipv neutraal en op de handrem, dat is veel sneller met wegrijden! de mensen achter jou in de rij willen ook nog door datzelfde groene licht ;)
 

OctaviaWest

Actief lid
Het wordt er niet echt beter op. Een groot verschil met Majefloti! Ik verzamel wat gegevens om het straks in de garage beter te kunnen documenteren.

Knipsel.JPG
 

turboturbo

Forumguru
Is je tank ook min of meer leeg, als het naaldje 'leeg' aan geeft?

Is alleen de boordcomputer in de war, of rijd je daadwerkelijk 1:13 gemeten aan de pomp? :nailbiting:
 

riskitalltowin

Actief lid
Hill hold is dáár ook niet voor bedoeld - het is de vervanging van de aloude handrem-truc bij het wegrijden tegen een helling. Geeft je de tijd om de rem los te laten en gas te gaan geven zonder achteruit te rollen.

Raar, ik heb de optie teruggenomen omdat ik het zo leuk vond op de Passat, gewoon in neutraal zonder te remmen aan een roodlicht staan. Remmen bleven bekrachtigd. Als dat niet meer zo is, weggegooid geld.
 

OctaviaWest

Actief lid
Is je tank ook min of meer leeg, als het naaldje 'leeg' aan geeft?

Is alleen de boordcomputer in de war, of rijd je daadwerkelijk 1:13 gemeten aan de pomp? :nailbiting:

Als het metertje in het rood gaat, het lampje brandt en het 'belletje' rinkelt, is er nog 13 liter in de tank (ik krijg er maar 37 bij, tankinhoud is 50 liter). Dat is nog meer dan een kwart vol.

Edit: volgende week woensdag afspraak bij de dealer om het na te zien.
 

Majefloti

Forumguru
Niet onnodig quoten aub!

Ik ook niet terwijl hij perfect functioneert. Enige jammere vind ik wel dat deze functie het na 2sec welletjes vindt. Een stoplicht met hellingbaan ervoor staat langer op rood :cry:

In dit geval wel ff quoten, van welke moderator is deze melding??
Ik quote niet, ik post mijn eigen foto!
 

Joske

Forumguru
als de meter in het rood gaat (bij de Faab dan) kan ik nog 100 a 110km volgens de BC rijden. En zit er dus inderdaad nog een 5 - 6 liter brandstof in ongeveer. Wat ongeveer overeenkomt met het verbruik, namelijk 5l/100km. Dat zou dan in jouw geval willen zeggen dat ie 12l/100km verbruikt?

wat zegt de BC ivm je actuele en gemiddelde verbruiken? zijn die waarden dan wel normaal?
 

OctaviaWest

Actief lid
Die waarden zien er redelijk normaal uit Joske. Beetje hoger dan van mijn vorige auto (Golf V 1.9 TDI 105pk uit 2006) maar okee. De actieradius op het scherm van de BC is niet om vrolijk van te worden. Net als de brandstofmeter geeft hij een te lage waarde aan.
 

turboturbo

Forumguru
Ah, oké. In ieder geval een troost dat je auto niet echt zoveel verbruikt. Maar wel vervelend, want zo heb je natuurlijk niets aan het metertje en de boordcomputer en moet je zelf onthouden hoe vaak of wanneer je weer moet tanken.
 

OctaviaWest

Actief lid
Ik heb gisteren een traject van 15 km afgelegd, rustige weg, weinig moeten vertragen voor auto's die wilden indraaien enz, en ik heb 4,0 liter per 100 km verbruikt. Dat was dus met heel goed opletten en bij weinig of geen verkeer. Bij normaal rijden gaat het echter al snel richting 6 en helaas ook erboven. Volgens de BC.

Hoppa! 300 km gereden en tank is halfleeg. Doet me denken aan onze 1983 Ford Orion 1.6 benzine automatic die 10 of 11 liter zoop...

Knipsel.JPG
 

OctaviaWest

Actief lid
Op benzine? Weet het niet hoor.Maar maakt dat iets uit als ze hem op benzine zouden hebben geijkt? Tankinhoud is zowel bij benzine- als dieselmodellen 50 liter.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan