Brandstofmeter en actieradius tonen te weinig

Topic in 'Octavia III' gestart door OctaviaWest, 03-10-2013.

1. Skotavia3

Skotavia3 Senior Member

Van de week voor de 3e keer getankt, ik heb de O3 sinds eind december 2017.
    Laatste keer na 850 km 38 liter, dat is iets van ruim 1 op 22, veel lager ben ik nog niet geweest.
    Ik rij wel relatief veel snelweg en ben geen pedaalridder.
    Staat nu 106.000 km op de teller.
    de boordcomputer staat altijd op (gegevens vanaf start) en dan kijk ik na iedere rit het verbruik, staat nooit boven de 4,7/100, start/stop gebruik ik nooit.
    Ik ben bijzonder tevreden.
    Mijn vorige diesel, een Dacia DCI met 107 pk's was een stuk dorstiger, nog nooit de 1 op 20 mee gehaald.

Octavia 3, 1.6 TDi, 105 paarden, 5-bak, 2015, 1/22

2. Spoetnik

Spoetnik Forumguru

Als ik naar resterend 0 km rij, gaat er max 45 liter in. Zie in mijn handtekening het verbruik (ff op klikken). Vanaf dag 1 bijgehouden. De winterbanden hebben wel een behoorlijk negatief effect heb ik het idee. Ben geen hardrijder maar per saldo haal ik bij lange na niet het verbruik uit het boekje. De 2015 wagens zijn trouwens wel zuiniger, zal wel met de software te maken hebben. :pieker:

3. Skotavia3

Skotavia3 Senior Member

Jouw verbruik ligt wel een stuk hoger dan bij mijn O3, kan niet aan de kleur liggen, die is hetzelfde.
    ik heb inderdaad een 2015, misschien is dat het.
    ik heb wel winterbandjes, maar die liggen nog in de garage.
    Normaal gesproken gebruik ik geen winterbanden, voor die 3 dagen sneeuw per jaar, dan rij ik wel wat voorzichtiger.
    ik kreeg de wintersloffen gratis, dus in oktober gooi ik ze er wel om, maar alleen om ze niet ongebruikt te laten liggen.

4. Joh@n

Joh@n Forumguru

En dat is dus niet zo ;)

Tires:
    Summer [​IMG] 5.67 l/100km 77.535 km and 4.398 l
    Winter [​IMG] 5.81 l/100km 43.227 km and 2.510 l

Niet echt een noemenswaardig verschil dus bij jou.

5. Tallguy

Tallguy Forumguru

Aangezien hier al een topic over liep/loopt, heb ik het laatste topic samengevoegd met dit topic.

Corné de Kluijver vindt dit leuk.
  6. Renzo4000

Renzo4000 Forumguru

Net getankt, tank was al een kilometer of 50 leeg en er ging ruim 50 liter in, en 51 was waarschijnlijk ook nog wel gelukt. Ik weet niet of ik tegen het randje aan heb gezeten maar er zit een duidelijke marge op de 45l tank van de octavia :tongue:

Skotavia3 en Joh@n vinden dit leuk.
  7. Joh@n

Joh@n Forumguru

Actieradius op 0 en de meter zelf ook op 0?

8. Renzo4000

Renzo4000 Forumguru

Jazeker...

9. Antera

Antera Forumguru Donateur

Is aanpasbaar met VCDS indien nodig

10. Skotavia3

Skotavia3 Senior Member

In Numansdorp is er nog steeds 1, je hoeft je auto niet eens uit, behalve als je wilt pinnen.
    en supervriendelijk ook.

11. jp_f1

jp_f1 Lid

Vanochtend getankt, 47.77 liter er in, 937km gereden en nog 45km over volgende boordcomputer.

Mijn gemiddeld verbruik tot nu toe is 1 op 17.8 dus die 45km over klopt redelijk.

[Edit:]
    Het gaat om een 1.0 TSI

De rit vanochtend ging over 83km met een gemiddeld verbruik van 1 op 24.

silasje1 vindt dit leuk.
  12. Joh@n

Joh@n Forumguru

@jp_f1 bij jou staat er dan toch iets anders afgesteld hoor.. Die 47,7 liter krijg ik er echt niet in. Wanneer de boordcomputer nog 20km zegt loopt het er bij 44,5 liter echt gewoon uit...

13. Skotavia3

Skotavia3 Senior Member

Zo, jullie durven wel.
    Ik krijg bij 1/4 al de kriebels.

RoelF vindt dit leuk.
  14. jp_f1

jp_f1 Lid

Vanochend nieuw persoonlijk afstandrecord/tank gehaald met de Octavia. Boordcomputer gaf nog 45km te gaan aan met een gemiddelde van 1 op 20 (ongeveer). De rit tot het tanken ging weer in 1 op 23.

15. Mali

Mali Forumguru Donateur

72B8A7FB-C6BB-4DCB-8371-2B62752AA00B.jpeg

Dit was met mijn vorige skoda was te vroeg wakker en op mijn gemak naar het werk gereden.
    De huidige skoda verbruikt meer , volgens de garage heeft dat te maken met schonere uitstoot die deze heeft.
    Er wordt extra diesel gebruikt om de uitstoot schoner te branden oid.

Laatst aangepast: 07-08-2018
  16. Rofffel

Rofffel Forumguru Donateur

Ik hoop niet rijdend genomen @Mali .
    Bellend en fotograferend :maakmegek:

17. Mali

Mali Forumguru Donateur

Nee rofffel, netjes stilstaand genomen zoals het hoort.

18. Disaster-Master

Disaster-Master Forumguru

Ohh 45km is nog niks..
    Met de 1.9 diesel touran bij mn vorige werkgever heb ik de teller wel eens op 0km gehad en toen nog een paar km naar de pomp gereden ;)

Ging toen iets van 56 liter in. En het was een 55 liter tank :)

19. Corné de Kluijver

Corné de Kluijver Forumguru

Die kriebels zijn nergens voor nodig hoor. Tot 0 rijden of enkele kilometers daar overheen is geen enkel probleem met een VAG auto.

20. Disaster-Master

Disaster-Master Forumguru

Oud collega wist me destijds te vertellen sat zodra hij op 0 ging hij nog 20 km kon rijden haha!

Deel deze pagina