Brandstofmeter en actieradius tonen te weinig

Canon-Eye

Forumguru
Ik ga het niet uitproberen. Zoveel kilometers maak ik niet meer dus hoef al niet erg vaak te tanken. Maar belangrijker: ik wil in noodgeval (de kinderen wonen niet heel dichtbij) ook midden in de nacht kunnen uitrukken zonder me zorgen te maken over het bereik. Dus ik kom nooit verder dan 3/4 of zo - en als ik toevallig op een goedkope dag langs een van de tankstations in de buurt kom en de prijs is relatief gunstig, dan gooi ik 'm ook even vol, als is het maar een halve tank.
 

0ri0n88

Forumguru
Beter ook @Canon-Eye een lege tank icm hitte kan zomaar vacuüm trekken en dan heb je ineens een stuk minder inhoud als er een deuk in zit door het vacuüm.
 

Joh@n

Forumguru
@0ri0n88 het probleem/geval is dat bij de Octavia die ik heb (en met mij vele anderen volgens mij) de tank niet leeg is wanneer hij leeg is volgens de meter. Dus wat je beschrijft zal niet zomaar gebeuren.
 

0ri0n88

Forumguru
Zal ook zeker niet zomaar gebeuren idd, maar de inhoud is ook slecht een indicatie en kan dus afwijken van je boekje.
Dat die je vertelt dat die leeg is is enkelt om je op tijd te laten tanken en dat je dus niet zonder brandstof komt te staan. Simpelweg een veiligheidsmarge waar je helaas mee zal moeten leren omgaan.
In mijn auto staat de tank ook al op reserve (7liter)en dan kan ik er 65 liter indoen terwijl als ik hem helemaal leeg rijdt (actieradius 0km) er bijna 80 liter ingaat.
 

Skotavia3

Senior Member
Bekijk bijlage 68378

Dit was met mijn vorige skoda was te vroeg wakker en op mijn gemak naar het werk gereden.
De huidige skoda verbruikt meer , volgens de garage heeft dat te maken met schonere uitstoot die deze heeft.
Er wordt extra diesel gebruikt om de uitstoot schoner te branden oid.

Klinkt erg tegenstrijdig, meer diesel verstoken en dan minder uitstoot.
 

hemi24

Forumguru
Klinkt erg tegenstrijdig, meer diesel verstoken en dan minder uitstoot.

:ot:

Maar het is wel de waarheid: er is méér brandstof nodig om een dergelijke diesel schoner te laten uitstoten.
Daarom ben ik ook van mening dat de massaclaim tegen de sjoemeldiesel niet gegrond is: VAG heeft deze mensen namelijk heel veel brandstofkosten bespaard!!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Mali
Een brandstof motor die zeer zuinig is is niet per definitie schoner in uitstoot dan een motor meer verstookt.

Neem nou mijn bromsnor. 50cc 1 cilinder. Deze rijd 1 op 30. Maar voldoet absoluut niet aan de huidige emissie eisen. De uitstoot is vele malen vuiler dan die van de skoda 1.4L 4-pitterterwijl die 1 op 14 rijd. Verbruikt dus 2x zoveel benzine maar is een stuk schoner in uitstoot dan de snorbrommert..
 
Bovenaan Onderaan