Brandstofmeter en actieradius tonen te weinig

Topic in 'Octavia III' gestart door OctaviaWest, 03-10-2013.

1. Michelv.

Michelv. Forumguru

Nippeltruck werkt niet met de “nieuwere” Vagjes

2. Joh@n

Joh@n Forumguru

Past dan enkel de actieradius aan of ook de brandstofmeter zelf? Want als dat laatste niet zo is, is dan de vlotter stuk of iets anders? Leeg zou toch echt leeg moeten zijn...ik heb dit bij geen enkel ander merk of model meegemaakt.

3. Michelv.

Michelv. Forumguru

Kan allebei aangepast worden.

4. Joh@n

Joh@n Forumguru

Ik heb volgende week een afspraak bij de garage voor DSG problemen en zal dit ook nog even noemen. Misschien kunnen zij dat ook aanpassen. Ik heb al een tijdje geleden wat aanpassingen laten doen via VCDS door @Yuxel , onder andere de bijtankhoeveelheid laat hij nu zien. Dit is toch een lachertje....

Er ging 42,8 liter in (:laugh:), de bijtankhoeveelheid gaat namelijk per 5 liter.

turboturbo vindt dit leuk.
  5. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Het is ook maar een aanwijzing, geen absoluut gegeven - al is het maar omdat de rechtervoet erg bepalend is voor de actieradius bij een bepaald restant aan brandstof. De digitale weergave suggereert trouwens ook een veel grotere nauwkeurigheid dan een analoog wijzertje, maar dat is slechts schijn.

Toch is het zó veiliger dan wanneer-ie het andersom zou doen, oftewel stilvallen terwijl je volgens de klok nog 100 km voort zou moeten kunnen.
    Ik weet wel wat ik liever heb... :jaja:

6. Antera

Antera Forumguru Donateur VCDS support

Is aan te passen zodat het beter klopt geen enkel probleem. bereken zelf even de gemiddelde en dan kan ik het corrigeren

7. Stewie

Stewie Senior Member

De kleine tank is iets wat ik niet ga missen van mijn Octavia. Over ern maand terug een 66l tank, zalig :)

8. Joh@n

Joh@n Forumguru

Ik weet ook wat ik liever heb...een indicator die klopt. 0 km actieradius = tank leeg. Dit is de eerste auto die ik rij waar dat niet zo is en ik heb er inmiddels al heel wat gehad. Leeg rijden op de meter doe ik wel vaker en dan kan er vaak net zoveel in als de inhoud van de tank. De Golf die ik reed kon 55 liter in en daar ging vaak 52-53 liter in en dan was ie nog niet eens leeg. Het feit dat er zoveel pagina's over geschreven is hier geeft duidelijk aan dat er iets mis is met de Octavia...

Welk gemiddelde heb jij of de dealer nodig?

9. Antera

Antera Forumguru Donateur VCDS support

Jij weet hoeveel liter je bij moet tanken en hoeveel je dan gereden hebt. aan de hand daarvan kunnen we het verschil berekenen en corrigeren :-) dan heb je je daadwerkelijke verbruik

10. johannesberg740

johannesberg740 Actief lid

Weet iemand hoe de actieradius icm de brandstoftank werkt? Gisteren met 5 km resterend op de boordcomputer een tankstation bereikt. Vervolgens helemaal volgegooid en met 44liter diesel stroomde het tankbuisje over....

Er zit toch een 50 liter tank in en met 5km resterend op de tellen kan ik er toch vanuit gaan dat hij leeg was? Of heeft het overstromen te maken met het missfueling system uit mijn Octavia?

Daarnaast vind ik hem met 1 op 17 a 18 behoorlijk drinken. Uit de ‘mijn Skoda App’ blijkt dat ik een nette rijder ben en kan dan het verbruik niet plaatsen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Mn auto:
    Octavia 3 combi van 1maand uit
    1.6 amb. Bus. Met 7dsg en adaptieve cruise controle

Kan het laatst genoemde ook leiden tot een hoger brandstofverbruik ivm automatisch afremmen/optrekken?

Hoop jullie te horen

11. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

Daar loopt al een topic over, maar om het kort te zeggen: de actieradius rekent niet met de reserve.
    Je auto is nog wat aan het inlopen denk ik, dan zal het verbruik na zo'n 5000 km wel wat dalen, maar het verbruik uit de folder haalt niemand.

12. Peter-036

Overigens stellen we het op prijs wanneer leden zich even (een beetje?) voorstellen in de meet en greet :jaja:.
    @johannesberg740 Daarnaast: welkom hier, het is dus een diesel geworden en geen CNG, veel plezierige kilometers gewenst!

13. Joh@n

Joh@n Forumguru

1:17-1:18 is vrij normaal, ik zit ook op zoiets na 25000km. Het tankprobleem komt mij ook bekend voor en ik ben bang dat je dat alleen maar kunt accepteren (of laten aanpassen met VCDS).

14. Disaster-Master

Disaster-Master Forumguru

Ik haal met mijn 1.4TSI, benzine dus, een gemiddelde van 1 op 14,5.
    Dan vind ik voor een diesel het verbruik ook wat hoog. Had eerder de 1 op 20 verwacht.
    De fabrieksopgave voor mijn TSI is 1 op 20 dus dan doe ik het best aardig gok ik zo met mijn 1 op 14,5

Ik rijd wel altijd op euro98. Mijn O3 is ook DSG.

15. jp_f1

jp_f1 Lid

Heb een 1.0TSI handgeschakeld en haal ongeveer 1 op 18. Tank regelmatig met nog 30km resterend en er gaat dan tegen de 47 liter.

16. Peter-036

17. Skotavia3

Skotavia3 Senior Member

Van de week voor de 3e keer getankt, ik heb de O3 sinds eind december 2017.
    Laatste keer na 850 km 38 liter, dat is iets van ruim 1 op 22, veel lager ben ik nog niet geweest.
    Ik rij wel relatief veel snelweg en ben geen pedaalridder.
    Staat nu 106.000 km op de teller.
    de boordcomputer staat altijd op (gegevens vanaf start) en dan kijk ik na iedere rit het verbruik, staat nooit boven de 4,7/100, start/stop gebruik ik nooit.
    Ik ben bijzonder tevreden.
    Mijn vorige diesel, een Dacia DCI met 107 pk's was een stuk dorstiger, nog nooit de 1 op 20 mee gehaald.

Octavia 3, 1.6 TDi, 105 paarden, 5-bak, 2015, 1/22

18. Spoetnik

Spoetnik Forumguru

Als ik naar resterend 0 km rij, gaat er max 45 liter in. Zie in mijn handtekening het verbruik (ff op klikken). Vanaf dag 1 bijgehouden. De winterbanden hebben wel een behoorlijk negatief effect heb ik het idee. Ben geen hardrijder maar per saldo haal ik bij lange na niet het verbruik uit het boekje. De 2015 wagens zijn trouwens wel zuiniger, zal wel met de software te maken hebben. :pieker:

19. Skotavia3

Skotavia3 Senior Member

Jouw verbruik ligt wel een stuk hoger dan bij mijn O3, kan niet aan de kleur liggen, die is hetzelfde.
    ik heb inderdaad een 2015, misschien is dat het.
    ik heb wel winterbandjes, maar die liggen nog in de garage.
    Normaal gesproken gebruik ik geen winterbanden, voor die 3 dagen sneeuw per jaar, dan rij ik wel wat voorzichtiger.
    ik kreeg de wintersloffen gratis, dus in oktober gooi ik ze er wel om, maar alleen om ze niet ongebruikt te laten liggen.

20. Joh@n

Joh@n Forumguru

En dat is dus niet zo ;)

Tires:
    Summer [​IMG] 5.67 l/100km 77.535 km and 4.398 l
    Winter [​IMG] 5.81 l/100km 43.227 km and 2.510 l

Niet echt een noemenswaardig verschil dus bij jou.

Deel deze pagina