BMW M2

LT83

Forumguru
Verstandige vrouw, doen wij ook niet, als je moet lenen voor een auto kan je hem eigenlijk niet betalen en moet je er gewoon niet aan beginnen. Dat geld trouwens voor alles wat niet ons huis is, dat is onze enige leenschuld.

Precies zo staan wij er ook in. Alleen lenen voor het huis. Zelfs zakelijk gezien investeer ik niets met financiering.

JeSko

Forumguru
Op socials kunnen ze het vaak nog zo bewerken/bespelen dat een 4 cyl met uitlaat echt goed klinkt, maar in het echt vallen ze allemaal tegen. Toen wij aan de entree van Hallomeet stonden was het ook de ene na de andere 3 en 4 cyl met dikke uitlaat die even lieten horen wat er uit kwam qua geluid, en werkelijk het leek 9/10 nergens naar, zeker niet omdat er ook enkele 6 cyl en 8 cylinders binnenkwamen en je dan kan vergelijken, en enkele Subaru's die klonken ook allen veel beter, een 4 cyl met uitlaat knalt gewoon, maar echt een mooi geluid vind ik het maar zelden produceren.

LT83

Forumguru
Oplossing is toch gewoon de GT4.....nieuwe type en zespitter. Ik zou persoonlijk ook nooit een 4 cilinder porsche kopen

LT83

Forumguru
Op socials kunnen ze het vaak nog zo bewerken/bespelen dat een 4 cyl met uitlaat echt goed klinkt, maar in het echt vallen ze allemaal tegen. Toen wij aan de entree van Hallomeet stonden was het ook de ene na de andere 3 en 4 cyl met dikke uitlaat die even lieten horen wat er uit kwam qua geluid, en werkelijk het leek 9/10 nergens naar, zeker niet omdat er ook enkele 6 cyl en 8 cylinders binnenkwamen en je dan kan vergelijken, en enkele Subaru's die klonken ook allen veel beter, een 4 cyl met uitlaat knalt gewoon, maar echt een mooi geluid vind ik het maar zelden produceren.

100% mee eens. Mijn compagnon ging van een focus st 5 cilinder naar een nieuwere s3 2.0tsi met een volledige sport uitlaatlijn zonder cat. Ondanks 400+pk en een veel mooiere en betere auto heeft hij nooit echt genoten van het geluid. Nu heeft hij een Rs3 uit 2018, dat klinkt wel weer lekker. Krijg met de audi ook veel complimenten, de v6 met supercharger klinkt wel als iets bijzonders, zeker vanaf de buitenkant.

Rosinfield

† In Memoriam
Je komt maar eens luisteren @JeSko ;) Mooie donkere brom en beschaafde scheetjes bij afremmen in S of M. Ik vind het precies goed, maar als je mitrailleur geknetter wil, dan stelt het niets voor. Maar dat vind ik dan weer vreselijk, dat keiharde geknal

LT83

Forumguru
Je komt maar eens luisteren @JeSko ;) Mooie donkere brom en beschaafde scheetjes bij afremmen in S of M. Ik vind het precies goed, maar als je mitrailleur geknetter wil, dan stelt het niets voor. Maar dat vind ik dan weer vreselijk, dat keiharde geknal

Gaat ook niet om de hardheid van het geluid menno...maar gewoon gewoon een mooi vol motorgeluid. Dat krijg je met een 4 cilinder gewoon nooit op het niveau van 5, 6 of 8 pitters.

JeSko

Forumguru
Ik geloof je @Rosinfield , ik bedoelde enkel maar dat in de scène waar ik in beweeg, het bijna altijd overdreven is, het moet gewoon keihard knallen of je hoort er niet bij ;)

brepus13

Forumguru
Een 4 cilinder kan heus wel leuk klinken maar haalt het voor mij niet bij een 6 cilinder. Ongeacht welke uitlaat je erop schroeft, de 6 wint het voor mij maar goed ik ben dan ook niet meer helemaal objectief.

neemt niet weg dat ook de nieuwere P met 4 cilinders wel erg goed rijden.

JeSko

Forumguru
@Canon-Eye

Ik hoef nergens bij te horen in elk geval, dat kan ook niet met een 1.6tdi, daarmee maak je in die wereld op nagenoeg niemand indruk. Ik pas een auto aan naar mijn zin die ik bovendien kan betalen, onderhouden en waar ik oprecht trots op ben. Reed ik een zwaarder gemotoriseerde auto als ik het kon betalen? Ja, zeker, maar men moet ook leren content zijn met wat ze hebben, en dat kan ik best. Dus dat een ander mij er niet vind "bij horen" omdat mijn auto niet van 0-100 onder 6 seconden kan en daarbij geen vuurballen spuwt, kan mij eerlijk gezegd niet deren.

Maar in die wereld zie je heel vaak mensen die zich laten meeslepen en iets willen omdat een ander dat wilt zien en enkel dat goedkeurd, daarom ook dat we meer en meer auto's zien die vuur spuwen achteraan en keihard knallen, maar die voor het overige helemaal stock zijn, omdat zulke mensen zichzelf al vaak financieel uitrekken om zoiets te kunnen betalen. Dan rijd ik liever een tragere wagen zonder sound, die ik optioneel wat kan aanpassen naar mijn smaak.

ertromp

Forumguru
Gaat ook niet om de hardheid van het geluid menno...maar gewoon gewoon een mooi vol motorgeluid. Dat krijg je met een 4 cilinder gewoon nooit op het niveau van 5, 6 of 8 pitters.
Uitzondering daar gelaten want een Subaru WRX STI klinkt echt wel lekker voor een 4 pitter.

leon-cupra

Forumguru
@Rosinfield , neen geen flitsmeister. Op onbekend terrein hou ik mij meestal wel in of een klein beetje sneller dan toegestaan. Is enkel op baantjes waar ik het gevaar heel goed kan inschatten en dus perfect ken, daar alleen wordt de M2 “losgelaten”.

Tja het geluid … daarnet nog naar de bakker en slager geweest met de M2 … schuifdakje open , ramen beetje open, kleppen open, manueel schakelen, binnendoor rijden langs mooie boerenwegjes met heerlijke bochten … genieten :yeehaa::yeehaa:

Gisteren nog eens wat op YouTube verschillen opgezocht tussen de 718 en de 981 … de 981 klinkt toch machtig in de hoge toeren :dankje: Wel totaal anders dan de M2 … de M2 is meer een “opvaller” .. zeer luid … burbles .. (wel met kleppen open want met kleppen dicht is het in het interieur redelijk stil)

toeval wil dat er een Roeselare een 981 Boxster black edition te koop staat (wel veel te duur) … mss daar eens volgende week passeren (zeker niet om te kopen maar om al eens te “voelen en te ruiken”:D)

leon-cupra

Forumguru
neemt niet weg dat ook de nieuwere P met 4 cilinders wel erg goed rijden.
Volgens heel veel reviews zelfs beter dan de 981 … ergens logisch met dat mooie koppel dat vroeg beschikbaar is. De 718 is dan ook een pak sneller dan de 981.

Het geluid/6cilinder is dan ook de enigste reden waarom velen de 981 prefereren maar voor de rest is de 718 de betere van de 981 (voor iemand mij probeert af te schieten, ik baseer mij voorlopig op de vele reviews op YouTube , persoonlijke ervaringen met beide Porsches heb ik niet)

Captain Hook

Forumguru
Wat is dat toch heren? Allemaal dringend toe aan een bezoekje bij de gehoorapparaten winkel? Blijkbaar horen jullie alleen nog maar luide herrie... :D

D'r is al zoveel overlast, zeker qua geluid. Waarom kan het niet minder i.p.v. meer?

En wat betreft snelheid, daar komt binnenkort ook weer een restrictie op:
https://autorai.nl/vanaf-juli-automatische-snelheidsbegrenzer-in-nieuwe-autos-verplicht/
https://autobahn.eu/artikel/471765/...ische-snelheidsbegrenzer-vanaf-juli-verplicht

En als het geluid alleen maar voor jezelf bestemd is, dan kun je toch oortjes indoen die dat geluid rechtstreeks naar je eigen trommelvliezen sturen i.p.v. de omgeving te 'vervuilen'? :pieker:
Ik kan nog enigszins begrijpen (alhoewel) dat iemand dat lawaai plezant zou vinden. Maar waarom moeten omstanders dat dan ook 'verplicht' aanhoren?

't Was toch voor je eigen plezier?

Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
@Tees niet mee eens.
Een snelle wagen met geen lekker geluid geeft geen of amper beleving (zie maar naar EVs). Een wagen met een heel mooi geluid geeft veel meer beleving , ook al is hij mss niet snel.

trouwens , snel rijden kan je amper nog, luid(op voorwaarde met een mooie brom, geen geknetter) rondrijden lukt nog vrijwel overal

EdK

Forumguru
JAAaaaaa met 30Km/u Rotjeknor door....................JIPPIEeeee

En lekker met open uitlaat ...... knallen met die bak.....:yeah::yeah:

Bovenaan Onderaan