BMW M2

Tees

Donateur
Ik zag, en vooral: hoorde, van de week een Mercedes (kon zo snel even niet zien wat voor soort), die ging met flink lawaai optrekken naar...30 km/u. En niet eens snel of zo, alleen maar superveel herrie. Eerlijk gezegd vind ik dat simpelweg te treurig voor woorden.

Als je t gas vol open gooit en er komt een mooi geluid uit, alla, dat snap ik wel. Maar met een slakkengangetje zo'n geluid produceren, dat kan ik niet begrijpen wat daar de lol van is. Dan zou ik t eens zijn met @Captain Hook dat je dat geluid dan beter op je koptelefoon of je audiosysteem kan zetten.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Dat ISA is de eerste 10(?)jaar nog flink overschat, of verwachten jullie dat het achteraf ingebouwd moet worden?
Dat vereist wetsaanpassingen in Europees verband, jullie kunnen voorlopig de huidige auto lekker oprijden (en wellicht de volgende ook). ;)
 

leon-cupra

Forumguru
@Tees dan zou je weer zeggen “een malloot kwam hier in het straat ingereden met 100km/u , je hoorde hem zelfs niet aankomen …te triestig voor woorden” :pardon:

een mooi geluid (spreek dan ook niet over machine-geweer uitlaten) geeft gewoon een extra dimensie aan het rijden. Als ik met de M in comfort snel rijd op een grote baan doet dat helemaal niets. Aan de hand van je snelheidsmeter zie je dat je hard rijden maar verder … niet. Huidige sportwagens zijn veel te veel gericht op comfort met als resultaat dat het geluid in de cabine ook enorm gedempt is . Ook niet zonder reden dat ik met schuifdak en ramen open rij als in eens wil genieten van het geluid en met de kleppen open is het helemaal genieten. Van mij mogen ze in de M veel isolatiematerialen slopen dat er toch veel meer beleving in zit en dat je niet naar luidere uitlaten moet gaan om iets te horen van wat sportieve geluidjes.

moet wel zeggen sinds de M dat ik een mooi klinkende uitlaat wel meer ben beginnen appreciëren. Vroeger zei mij dat ook niets. Dus om terug naar de Porsche te gaan. Moest ik geen M hebben , zou het zonder twijfel de 718 worden maar nu … (gaan we mss nog wat mensen zoals edk plagen):pardon:
 

brepus13

Forumguru
@Tees

beide genoemde modellen zijn snel zat :-)

geluid voegt voor mij juist heel veel toe aan de beleving. Door al die gesprekken hier over P heb ik die van mij net even uitgelaten. Even 1,5 uur genieten van de 6 cilinders, een feestje voor mijn oren :-)

@leon-cupra
Ik zou toch ook nog eens de 911 overwegen. Qua stuur gedrag en vermogen is de 996 prima te doen. Oké het is misschien minder flitsend op de oprit maar qua beleving en prijs/kwaliteit echt prima. De motor kent wat problemen natuurlijk en ja die zijn duur maar dit is slechts een klein percentage…. Het merendeel is probleemloos.

bij aankoop kun je laten controleren op borescoring. Resto auto is Nijmegen biedt een koeling upgrade, aos en ims upgrade voor 1500€ dus dan heb je alle zwakke plekken meteen verholpen. Dat valt dan nog wel mee qua kosten.

Ik heb zowel de boxster gereden als de 911 en qua vermogen en gevoel wint de 911 dan toch.
 

Tees

Donateur
@leon-cupra als er hier eentje in de straat met 100 km/u langskomt (met of zonder geluid) dan zul je me zeker horen klagen ja, ik woon namelijk in een 30 zone...
Overigens kost m dat dan wel z'n schokbrekers en voorlip, er zitten hier knap scherpe drempels in de weg (en nog steeds zijn er hier die het met 50 proberen hoor, die krijgen dan ook wel een vriendelijk gebaartje van me dat het wat rustiger mag).
 

EdK

Forumguru
hier in de woonwijk was er een Postnl zzp'er die probeerde op de heuvels met 2 wielen vrij te komen.
Meerdere mensen in buurt klaagden er al over, dus collectief de beste man er eens op aangesproken toen hij pakketje kwam afleveren.
En dit heeft zeker geholpen, rijd nu gewoon netjes door de wijk heen met de toegestane snelheid...
De keer dat ik hem er toen op aansprak zei hij "" jaja heb al van meerdere te horen gekregen en ga er rekening mee houden, maar ben wel blij dat men niet postnl meteen gebeld heeft !! "
 

leon-cupra

Forumguru
@brepus13 uiteraard staat de 911 ook tussen de zoekopdrachten :D:D
Kijk meer dan richting de 997.

Voordeel van de 911 : de kids kunnen nog mee. Nu met de M probeer ik in het weekend ook iets meer met de M weg te gaan dan met de Superb. Dat zou dus met een Cayman/boxster uiteraard niet meer lukken. Is het grootste voordeel van een 911.
Jaren geleden op de autostrade een oudere man met een 997 cabrio zien rijden. Vrouw en twee tienerdochters mee en met de kap open op de autostrade. Dat beeld ga ik nooit meer vergeten en die man was voor mij op dat moment toch even een held hoor :D:D

Een 911 blijft natuurlijk wel steeds dé echte Porsche hé dus voor op de oprit gaat een 911 iets meer indruk maken (maar daar doen we het helemaal niet voor).

Power en snelheid zeggen mij niet veel meer .. beleving is veel belangrijker. Dus in dat opzicht past de 911 ook perfect in wat ik zoek.

MAAR de grote nadelen blijven voor mij toch de leeftijd van dergelijke wagens. De kans op herstellingen is dan veel groter en ik ben hyperallergisch voor stukken die kapot gaan. Niet zozeer van de kosten maar eerder dat een wagen jou in de steek laat. Het vertrouwen zou weg zijn en het minste tikje of hobbeltje is dan voor mij een reden om te denken van “zou er nog iets stuk zijn”. Bij een jongere wagen kan je dat ook hebben maar de kans is gewoon kleiner.
En wat er ook nog meespeelt, mijn broer zijne maat heeft een 993, 996, 997, 991, 992 gehad .. sinds zijn 991 zijn ze maar echt enorm goed beginnen rijden. Zijn 997 vond hij vb een enorm zwabberend ding.

maar wat blijft een 911 pure carporn :nailbiting::nailbiting:

deze staat hier in Be te koop … iedere keer wanneer ik die zie moet ik het scherm van mijn telefoon reinigen :pardon:

8D1E4238-8B86-4CD4-B50C-5265500AA7DD.jpeg 46597E2A-E0DC-4AD9-8A0C-E2FC455AC904.jpeg 9438D009-0B59-41A9-8285-CEE868B2B0F4.jpeg
 

leon-cupra

Forumguru
@EdK bij die PostNL bezorger had je beter klacht ingediend tegen PostNL en de consument die verwacht dat hun pakje dezelfde dag nog geleverd wordt. Die mensen staan zo onder druk dat ze de verkeersregels zowiezo aan hun laars moeten lappen, anders staat hun job op het spel.
Op mijn vorig werk heel veel gesproken en pakketjes-chauffeurs gezien … al moest dit de enigste job in de wereld zijn , ik zou dit nooit willen doen.


Maar soit is een volledig andere discussie :D
 

brepus13

Forumguru
997 is ook erg fijn, prachtige auto ook op de foto’s! Eerlijk is eerlijk de 997 heeft de betere koplampen. Blijft toch een dingetje voor de 996. Qua prijs zit er wel een groot verschil in beide terwijl de rij beleving volgens mij vergelijkbaar is. (Maar goed dat is niet uit eigen ervaring)

misschien is qua prijs een 996/4S dan nog wel een leuk alternatief…? Die widebody is echt heel dik! (Heeft de 996TT van mijn broertje ook…. )
 

leon-cupra

Forumguru
@brepus13 achterkant van een 4s vind ik echt niet mooi. Dan veel liever een gewone 996. Qua prijs zit een 4S in de grootorde van een 997 en dan gaat de voorkeur toch uit naar een 997.

2FC72EC0-339B-4F29-8A3F-552A8EFF0593.jpeg


daarnet gaan tanken met de Superb. Ondertussen eens gepasseerd bij de garage waar de boxster black edition stond … er was er eentje “not amused” :deuk::deuk:
E2C2619D-3462-4ACF-B315-B465BDF5748C.jpeg C16C16B6-5089-437E-BBDE-B942BF86F9B7.jpeg
 

brepus13

Forumguru
De 4S is idd wel weer een stukje duurder maar daar krijg je ook iets bijzonders voor terug :-)

de liefhebber pikt hem er meteen tussenuit en door de widebody krijgt hij echt een hele brute kont. Een foto vanaf een andere hoek doet ook een hoop trouwens. Bijlage komt van internet maar is wel een mooie auto imo.

een goede 4S zal beter nog zijn waarde houden en stijgen denk ik wel. Er zijn er een stuk minder van en dat doet wat met de prijzen!

hoe dan ook, leuk om te zoeken en te kijken. Nog geen moment spijt gehad van mijn 911!
 

Bijlagen

  • C974B30C-14CC-4CD8-B38B-0B059E7D3D5E.jpeg
    C974B30C-14CC-4CD8-B38B-0B059E7D3D5E.jpeg
    99,5 KB · Weergaven: 23

leon-cupra

Forumguru
Jaar of 13 geleden nog een tweede job gehad waar de filiaalleider toen een grijze 996 4S had. Fantastische wagen toen.

even kort op ingelezen. De 4S is eigenlijk een Turbo zonder turbo :D dus onderstel (vandaar de bredere heupen), remmen , uitrusting , .. van een Turbo. Dus kan er wel inkomen dat een 4S verkozen wordt boven de “gewone”.

qua prijzen , denk je dat de waarde nog gaat stijgen? Hou de markt nu al een tijdje in het oog maar zie er veel blijven staan , zelfs de 4Sen. De 997 die ik hier postte is nu onlangs een dikke 3k gezakt in prijs. Staat bij een handelaar dus als die gasten zakken in prijs zakken is het gewoon omdat de wagen er al veel te lang staat en geen interesse is. Vrees dat bepaalde types toch (voorlopig mss) op hun hoogtepunt zitten.
 

brepus13

Forumguru
Theoretisch zal de 4S een betere waarde hebben en houden puur gebaseerd op schaarste. Ik hou die markt zijdelings een beetje in de gaten maar zeker de exoten zoals de turbo en de 4S staan altijd langer te koop. 6 maanden of langer is niet perse vreemd. De markt is er wel maar is ook klein. Wie wil er immers 40-50K (tot 90k voor een zeer nette turbo) neerleggen voor een bijna 20 jaar oude Porsche? ;) maar goed, voor een mooie normale 996 durven ze ook al 30k te vragen. Het zijn gewoon geen auto’s die een weekje te koop staan.

De 4S lijkt weliswaar op een turbo zonder turbo’s echter heeft de turbo een onverwoestbaar mezger blok met drysump. Echt een heel goed blok. Alleen daarvoor zou je al een turbo moeten nemen, dat is echt een beest!
 

leon-cupra

Forumguru
Bij de boxsters en Caymans zie je ook zeer weinig beweging , zelfs bij iets jongere wagens. Niet echt de meest praktische wagens hé :pardon:

net even gekeken naar een trapje hoger in budget , gewoon om wat meer info op te doen. Duidelijk dat een 997 fase 2 veel duurder is. Wss ook meer gegeerd doordat het IMS probleem daar is opgelost.

Ach … we gaan er nog enkele maanden over slapen. De beslissing is nog niet voor morgen :D
 

leon-cupra

Forumguru
:nono::nono::nono:

Nu begint Facebook mij al te “pesten” … iets teveel aan het zoeken op de term “Porsche” :deuk::deuk:

En daarna krijgt mijn madam dan ook al die advertenties … gaat er helemaal niet mee kunnen lachen … zoals vanmiddag met het gaan kijken naar een boxster :deuk::deuk:

8EBDB69D-A74C-4AC5-A228-DE1C29FA31B5.jpeg
 

leon-cupra

Forumguru
Eerste boete met de M2 is een feit :nono::nono:
57km/u waar 50km/u is toegestaan, nota bene op 20m van de inrit van mijn werk :banghead:
Weet dat ze er regelmatig staan , probeer er steeds op te letten maar dan nog … 62€ … samen binnengekomen met de boete van mijn madam .. zij reed wel iets harder 80 waar je 50 mag … 140€ … gingen saunatje samen doen maar de overheid is met het geld daarvoor gaan lopen :pardon:
 
Bovenaan Onderaan