JeSko
Forumguru
Onlangs ben ik met een collega en tevens auto enthousiast mee gereden, hij heeft al 5 jaar een degelijk uitgeruste BMW F11 met automaat tot zijn beschikking, op wat kleine problemen na met foutieve airbags ( gratis opgelost geweest ) en dure runflat banden die te snel afsleten is dit een uitermate betrouwbare auto gebleken. Ik mocht na een kilometer of wat zelf achter het stuur kruipen, waarvoor dank, en ik had dat achteraf bekeken beter niet gedaan...
Want wat een auto! De BMW automaat schakelt zeemzoet, de Diesel motor komt enkel miniem binnen bij vol gas en pakt razendsnel op wanneer je dat wenst, de bak is in perfecte harmonie met de motor, en de achterwielaandrijving met brede banden geeft het gevoel alsof je elke bocht kan temmen zonder een zweetje te breken. Hij vertelde me wel dat aangepast rijgedrag nodig is bij nat weer, maar dat herstellen in deze auto eenvoudig is moest het toch mislopen. En dan heb ik het nog niet over het interieur gehad, het is zeker geen interieur waarvan ik dacht wauw, dat is vele malen knapper als dat van mijn SuperB, maar de degelijkheid en kwaliteit van de materialen is fenomenaal! Geen piepje of kraakje, het voelt overal aan alsof het build to last is, vergelijkbaar met hoe mijn iPhone X aanvoelde destijds, als een duur maar solide juweel. De Harman Kardon geluidsinstallatie doet mijn SuperB zijn amundsen aanvoelen als ware het een stereo uit 1990, en ook de I-Drive werkt gewoon subliem en logisch.
Hernemen en invoegen is met deze auto gewoon pure pret, deze auto weegt meer dan mijn SuperB, maar zelfs met de evenredige 160 PK is hij enorm vlot, en dat geeft ondanks dat ik geen hardrijder ben veel meer zekerheid achter het stuur. Het onderstel voelde sportief en direct aan zonder hard te zijn, een auto die comfort, ruimte, luxe en prestaties geeft, een echte gezins auto met echte rijders capaciteiten
Conclusie, deze Beemer eet mijn S2 met huid en haar op, achteraf voelde mijn Bílý als een plastieken Dacia en dat is niet overdreven, na een kilometer of 20 met mijn eigen auto was dat gevoel wel weer weg hoor, maar de BMW blijft spoken. Lees: gevaarlijk rondspoken.
Maar natuurlijk, je kan een auto van nieuw 60 K niet vergelijken met een auto van nieuw 30 k, of... Toch? Tweedehands immers valt dit type BMW bouwjaar 2012-2014 netjes in mijn budget van 13.000-15.000 euro, met automaat, leer, lane assist en met wat sjans, een panoramisch dakje. Kilometerstand draait dan rond de 150k, de BMW van mijn collega heeft 260k gebold, en reed gewoon fantastisch. Ookal doet hij nu vaak heel korte km's doordat hij eerst verder van huis werkte, problemen met de EGR en DPF kent hij niet. Ook wegentaks is hier voor een 520 D maar 150 euro per jaar meer dan die van men S2, eerste Inschrijvingstaks bedraagt net geen 200 euro. Verzekering zal me zo'n 150 euro per jaar meer kosten.
Allemaal gewoon doenbaar, maar dan onderhoud? Wat kost dat?! Zeker toch een godsvermogen bij Beemer? Neen, gewoon naar de lokale BMW specialist ACG, klein OH 200 euro, groot 450, wederom een marginaal verschil met mijn S2.
Dusja, nu ben ik serieus aan het twijfelen, iets zegt mij dat een BMW niks voor mij is, en iets zegt me dat ik dit gewoon moet doen! De vrouw is om, al maakt haar het allemaal zoveel niet uit, ze is net als ik gewoon heel content van de Skoda, maarja, die BMW e..
Rationeel gezien is blijven rijden met de S2 gewoon het beste en de auto doet alles en bied alles wat ik nodig heb, maar emotioneel gezien is de BMW echt een auto die me raakt.
Want wat een auto! De BMW automaat schakelt zeemzoet, de Diesel motor komt enkel miniem binnen bij vol gas en pakt razendsnel op wanneer je dat wenst, de bak is in perfecte harmonie met de motor, en de achterwielaandrijving met brede banden geeft het gevoel alsof je elke bocht kan temmen zonder een zweetje te breken. Hij vertelde me wel dat aangepast rijgedrag nodig is bij nat weer, maar dat herstellen in deze auto eenvoudig is moest het toch mislopen. En dan heb ik het nog niet over het interieur gehad, het is zeker geen interieur waarvan ik dacht wauw, dat is vele malen knapper als dat van mijn SuperB, maar de degelijkheid en kwaliteit van de materialen is fenomenaal! Geen piepje of kraakje, het voelt overal aan alsof het build to last is, vergelijkbaar met hoe mijn iPhone X aanvoelde destijds, als een duur maar solide juweel. De Harman Kardon geluidsinstallatie doet mijn SuperB zijn amundsen aanvoelen als ware het een stereo uit 1990, en ook de I-Drive werkt gewoon subliem en logisch.
Hernemen en invoegen is met deze auto gewoon pure pret, deze auto weegt meer dan mijn SuperB, maar zelfs met de evenredige 160 PK is hij enorm vlot, en dat geeft ondanks dat ik geen hardrijder ben veel meer zekerheid achter het stuur. Het onderstel voelde sportief en direct aan zonder hard te zijn, een auto die comfort, ruimte, luxe en prestaties geeft, een echte gezins auto met echte rijders capaciteiten
Conclusie, deze Beemer eet mijn S2 met huid en haar op, achteraf voelde mijn Bílý als een plastieken Dacia en dat is niet overdreven, na een kilometer of 20 met mijn eigen auto was dat gevoel wel weer weg hoor, maar de BMW blijft spoken. Lees: gevaarlijk rondspoken.
Maar natuurlijk, je kan een auto van nieuw 60 K niet vergelijken met een auto van nieuw 30 k, of... Toch? Tweedehands immers valt dit type BMW bouwjaar 2012-2014 netjes in mijn budget van 13.000-15.000 euro, met automaat, leer, lane assist en met wat sjans, een panoramisch dakje. Kilometerstand draait dan rond de 150k, de BMW van mijn collega heeft 260k gebold, en reed gewoon fantastisch. Ookal doet hij nu vaak heel korte km's doordat hij eerst verder van huis werkte, problemen met de EGR en DPF kent hij niet. Ook wegentaks is hier voor een 520 D maar 150 euro per jaar meer dan die van men S2, eerste Inschrijvingstaks bedraagt net geen 200 euro. Verzekering zal me zo'n 150 euro per jaar meer kosten.
Allemaal gewoon doenbaar, maar dan onderhoud? Wat kost dat?! Zeker toch een godsvermogen bij Beemer? Neen, gewoon naar de lokale BMW specialist ACG, klein OH 200 euro, groot 450, wederom een marginaal verschil met mijn S2.
Dusja, nu ben ik serieus aan het twijfelen, iets zegt mij dat een BMW niks voor mij is, en iets zegt me dat ik dit gewoon moet doen! De vrouw is om, al maakt haar het allemaal zoveel niet uit, ze is net als ik gewoon heel content van de Skoda, maarja, die BMW e..
Rationeel gezien is blijven rijden met de S2 gewoon het beste en de auto doet alles en bied alles wat ik nodig heb, maar emotioneel gezien is de BMW echt een auto die me raakt.
Laatst bewerkt: