Blauwe haai....vlak onder de kust in de vrije natuur!

vleier

Forumguru
Vind het vaak juist een beetje een hypocriete manier van werken. Nog Nooit bij een bedrijf gezien dat er een auto netjes is ingereden ( vooral de leaseauto's niet). En de problemen die ik vaak zie zijn normale problemen bij een auto van 150.000 km (een keer een versnellingsbak (deze was kapot gegaan (1e gen DSG) maar is vervangen onder garantie).

En iedere motor die in de fabriek gemaakt en gestart word is ook niet allemaal rustig. Vaak als ze getest worden is het even warm laten lopen (wel stilstaand anders mors je de koffie onderweg:laugh:) en dan vol het gas erop.
Volgens de EU normen moet iedere zoveelste motor toch een stresstest ondergaan. Deze motor word ook juist vaak in een auto gebouwd.

Andere fabrikanten hebben al aangegeven dat het in rijden van een motor eigenlijk nog een ouderwets dingetje is en dat er door computergestuurde productie eigenlijk niet meer nodig is.

Kan het ook wel fout hebben hoor:arghh:
 

B.Stuurder

Forumguru
@vleier ik doel daarmee op de persoon achter de auto niet de auto zelf. Vanwege de opmerking dat ik alles laat doen, wat een gevolg is van het feit dat het een leasewagen betreft trouwens, niet dat ik zelf e.e.a. niet zou kunnen.
Het is bedoeld als grapje, van mijn kant dan toch :laugh:
 

vleier

Forumguru
ooh zo. Als het een leaseauto is dan zou ik het ook allemaal laten doen. Geen problemen met eventuele krassen die zij maken aangezien zij die moeten repareren.
En er is toch voor betaald.
 

B.Stuurder

Forumguru
@vleier Precies, er wordt goed voor betaald. Alleen die chromen rand is niet meegenomen in het geheel, omdat ik daar niet bij stil heb gestaan eigenlijk. Als ik hem wil laten spuiten dan zal dat wel voor aflevering moeten gebeuren omdat je achteraf officieel geen aanpassingen meer mag doen aan de auto. Anders moet het met een tijdelijke oplossing of gewoon niet dus. Ik denk net als velen hier dat het mooier zal staan, maar een monteur bij de dealer merkte op dat de chroomrand ook een mooi accent zou kunnen vormen om de donkere ramen, omdat ik ook de voorste zijruiten laat tinten.:arghh:
 

vleier

Forumguru
@B.Stuurder Dat klopt het is wel zo dat het een mooi accent zal kunnen zijn. Denk juist dat zwart wel mooi is. Heb je nog meer chomen onderdelen erop zitten. dan is het een mooi accent.
 

B.Stuurder

Forumguru
Dit is een beeld van zwarte dakrails met een chromen raamomlijsting. :pieker::thumbsdown:

maxresdefault.jpg
 

vleier

Forumguru
jha ergens kan die het wel hebben maar die heeft ook de achterbumper in het zilver/grijs dus dat is dan wel een accent die weer terug komt
 
Ik vind het best mooi in deze combi. Maar als je twijfelt kun je het toch ook zo laten en eventueel wrappen als je spijt krijgt, als de LM moeilijk doet over zo'n wrap achteraf kan hij er na 4 jaar gewoon weer af
 

Noord26

Forumguru
Sluit keurig aan bij het advies dat ik al eind jaren '70 kreeg van een verkoper bij de toenmalige VW-dealer in Spijkenisse als de ideale inloopmethode

De productietechniek heeft alles behalve stil gestaan sinds de jaren '70. ;)


"De meeste experts zijn het erover eens dat inrijden minder belangrijk is geworden dan dat het vroeger was. Dat komt doordat er de laatste jaren grote stappen zijn gezet in de nauwkeurigheid van productiemachines en het materiaalgebruik in de motor erop vooruit is gegaan. Dat maakt dat moderne motoren van nieuw af aan al veel nauwkeuriger in elkaar zitten en er minder hoeft worden ‘ingesleten’. Tegenwoordig zijn het eigenlijk alleen de zuigerveren nog, die vragen om inrijden.

Uiteraard betekent dat niet dat je volgas de showroom uit moet rijden. Voor iedere auto -ongeacht de leeftijd en kilometerstand- geldt dat overbelasting nooit goed is. Vooral bij een koude motor is de slijtage extra groot omdat de smerende werking van de olie dan niet optimaal is.

Hoe je anno 2016 dan wel moet inrijden? Kort samengevat is het een kwestie van niet te gek doen, maar ook zeker niet te voorzichtig. Gewoon met je boeren verstand dus. Dat houdt in dat je de auto de eerste paar duizend kilometer niet te zwaar moet belasten door veelvoudig of langdurig het maximale vermogen aan te spreken. Een
te hoge temperatuur kan namelijk leiden tot overmatige slijtage."
 

vleier

Forumguru
De productietechniek heeft alles behalve stil gestaan sinds de jaren '70. ;)


"De meeste experts zijn het erover eens dat inrijden minder belangrijk is geworden dan dat het vroeger was. Dat komt doordat er de laatste jaren grote stappen zijn gezet in de nauwkeurigheid van productiemachines en het materiaalgebruik in de motor erop vooruit is gegaan. Dat maakt dat moderne motoren van nieuw af aan al veel nauwkeuriger in elkaar zitten en er minder hoeft worden ‘ingesleten’. Tegenwoordig zijn het eigenlijk alleen de zuigerveren nog, die vragen om inrijden.

Uiteraard betekent dat niet dat je volgas de showroom uit moet rijden. Voor iedere auto -ongeacht de leeftijd en kilometerstand- geldt dat overbelasting nooit goed is. Vooral bij een koude motor is de slijtage extra groot omdat de smerende werking van de olie dan niet optimaal is.

Hoe je anno 2016 dan wel moet inrijden? Kort samengevat is het een kwestie van niet te gek doen, maar ook zeker niet te voorzichtig. Gewoon met je boeren verstand dus. Dat houdt in dat je de auto de eerste paar duizend kilometer niet te zwaar moet belasten door veelvoudig of langdurig het maximale vermogen aan te spreken. Een
te hoge temperatuur kan namelijk leiden tot overmatige slijtage."

I stand corrected:dankje:
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb die 235x35 R19 in mijn handen gehad (Contisport), maar dat is zo best een indrukwekkende band hoor. Ik heb alleen iets gelezen over problemen met cuppen bij dat type. Misschien maar voorzichtig gummen dan...:laugh:
 
Bovenaan Onderaan