Blauwe haai....vlak onder de kust in de vrije natuur!

rudolfi

Forumguru
Gewoon netjes wach
Ik heb die 235x35 R19 in mijn handen gehad (Contisport), maar dat is zo best een indrukwekkende band hoor. Ik heb alleen iets gelezen over problemen met cuppen bij dat type. Misschien maar voorzichtig gummen dan...:laugh:

Rij zelf ook met 235-35-19 en heb nu 12.000 km met deze set gereden en heb nog geen last van cuppen.
 

Canon-Eye

Forumguru
De productietechniek heeft alles behalve stil gestaan sinds de jaren '70
Dáár twijfel ik niet aan.
Maar dat autofabrikanten - op Skoda na, althans volgens het citaat dat ik hierboven aanhaalde - het inrijden niet meer nodig (zeggen te) vinden, wil nog niet zeggen dat het niet goed is, of erger.

Zoals gezegd, omdat het prima beviel heb ik dit sindsdien altijd toegepast zowel op privé-auto's als op de dienstwagens. Als ik het niet met een dienstreis kon combineren, dan nam ik er wel een vrije vrijdag voor op. Altijd leuk, even twee dagen ongestoord spelen met je nieuwe auto en met 1500+ km thuiskomen.
 

rudolfi

Forumguru
Dáár twijfel ik niet aan.
Maar dat autofabrikanten - op Skoda na, althans volgens het citaat dat ik hierboven aanhaalde - het inrijden niet meer nodig (zeggen te) vinden, wil nog niet zeggen dat het niet goed is, of erger.

Zoals gezegd, omdat het prima beviel heb ik dit sindsdien altijd toegepast zowel op privé-auto's als op de dienstwagens. Als ik het niet met een dienstreis kon combineren, dan nam ik er wel een vrije vrijdag voor op. Altijd leuk, even twee dagen ongestoord spelen met je nieuwe auto en met 1500+ km thuiskomen.

Doe het zelf ook. Heb alfa's gereden en daar zeggen ze gewoon bij elke rit de eerste 15 minuten niet te zwaar belasten.
 

vleier

Forumguru
ik belast een auto sws het eerste half uur niet echt. Heb geen zin in rekeningen die ik ook had kunnen vermijden.
Daarnaast is het inrijden toch maar kort. Zelf nooit een nieuwe auto gekocht altijd 2e hands. (3 auto;s tot nu toe).

Iedere fabrikant neemt een andere manier van werken. Ferrari en lamborgini trappen de auto los voor 100 km op hun circuit en openbare weg waar andere merken zeggen dat het allemaal eerst te rustig moeten gaan.
 

dirkie996

Forumguru
Doe het zelf ook. Heb alfa's gereden en daar zeggen ze gewoon bij elke rit de eerste 15 minuten niet te zwaar belasten.
Zeker met italiaanse raspaardjes kan je beter netjes opwarmen. Met m'n Ducati Multistrada volg ik deze regel altijd.
Pas gassen als de boel netjes opgewarmd is, en dit kan eventjes duren.
Ondanks netjes opwarmen verleden jaar toch 'n drijfstang gebroken aan zo'n 9000t/min. Motorblok volledig in de soep gedraaid en gelukkig geen ongeval gehad.
Sorry, nu terug on topic
 

Kempes

Forumguru
Ik zet die van mij altijd op de mfd op olietemp en tot 75 graden doe ik kalm aan, volgens JD kun je vanaf deze temp het gas erop zetten..

Bij mn eerdere wagens had ik deze functie niet en pakte ik altijd de koelwater meter en als deze op 90 stond dan los, maar dat is dus veel te vroeg...water staat al op 90 terwijl de olie nog bij lange na niet opgewarmd is..


Oja, on topic:

Ik haat dat nep chroom, dus wrappen die zooi. Vooral zoals deze blauwe haai eruit komt te zien met alle zwarte details....ziet er niet uit die glimmende randjes... (maarja das mijn persoonlijke mening..).
 

vleier

Forumguru
Ik deel mijn mening met @Kempes.

Het chroom zal niet zo mooi staan als alle andere delen zwart zijn. Ik zou zeggen dat je het beter kunt wrappen. Is niet al te duur geloof ik en het staat een stuk mooier.
 

B.Stuurder

Forumguru
Update. Inmiddels beslist en geregeld: de chromen raamomlijsting wordt zwart.

Oh, en het interieur ontwerp is ook definitief en besteld inmiddels.

Intussen staat de auto al sinds de levering binnen. Wat een verwennerij! :laugh:
 

EdK

Forumguru
tsja als je de topics hier soms leest dan doe je een miskoop met een Skoda

Ze roesten, ze hebben sjoemelsoftware, ze hebben foute kettingen, ze zuipen olie , moet ik nog ff doorgaan of heb je al spijt ???? ( kan ik hem voor 10K overnemen ?? )
 

vleier

Forumguru
tsja als je de topics hier soms leest dan doe je een miskoop met een Skoda

Ze roesten, ze hebben sjoemelsoftware, ze hebben foute kettingen, ze zuipen olie , moet ik nog ff doorgaan of heb je al spijt ???? ( kan ik hem voor 10K overnemen ?? )
En wat is het verschil met de rest van de vag groep dan ( op alles duurder dan een audi na dan)
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan