Blauwe haai....vlak onder de kust in de vrije natuur!

B.Stuurder

Forumguru
Kunnen de voorste ruiten nog donkerder dan de fabriekstint binnen de normen? Je moet er niet aan denken dat je straks na maanden wachten op dag twee de folie er langs de weg af staat te pulken onder streng toeziend oog van oom agent :nailbiting:

Haha, nee inderdaad. 55% lichtdoorlatend is toegestaan, origineel zijn de ruiten ca 30% getint dus 25% toevoegen kan nog. De bedrijven die het tinten uitvoeren weten wel hoever wettelijk is toegestaan.

Overigens heb ik al eerder extra getinte voorste zijruiten gehad en het zou niet moeten kunnen, maar ik ben toen wel eens aangehouden en zodra de agent zag dat ik keurig in pak achter het stuur zat, kreeg ik een leuk praatje maar geen controle of boete. Hij zei letterlijk: "ik wilde even zien wie in de auto zat"

Ik verwacht geen problemen straks en het is echt fijn om wat meer tint te hebben. Ik heb snel last van veel licht en dit geeft een hoop rust. Niet te donker maken is ook wel verstandig, want anders kun je zelf als het buiten donker is, niet goed meer naar buiten kijken.
 
Iets donkerder kan idd wel prettig zijn overdag, en het staat ook gewoon mooi. Te donker lijkt me idd niet handig voor het naar buiten kijken. Nooit mee bezig geweest wat er precies mag. Toch nog 25% erbij valt niet tegen. Benieuwd naar het eindresultaat, het belooft wel echt een mooie auto te worden :thumbsup:
 

rudolfi

Forumguru
[/QUOTE]Ik verwacht geen problemen straks en het is echt fijn om wat meer tint te hebben. Ik heb snel last van veel licht en dit geeft een hoop rust. Niet te donker maken is ook wel verstandig, want anders kun je zelf als het buiten donker is, niet goed meer naar buiten kijken.[/QUOTE]

En dan krijg je spijt dat je toch niet die achteruitrij camera bij besteld hebt.
 

servies

Forumguru
Haha, nee inderdaad. 55% lichtdoorlatend is toegestaan, origineel zijn de ruiten ca 30% getint dus 25% toevoegen kan nog. De bedrijven die het tinten uitvoeren weten wel hoever wettelijk is toegestaan.
Ehm... je rekent de verkeerde kant op: Je ruiten mogen maximaal 50% minder licht doorlaten dan ongetint, het eerste stukje klopt dus wel, het 2e waar je de 30 en 25 bij elkaar optelt niet...
 

B.Stuurder

Forumguru
Ehm... je rekent de verkeerde kant op: Je ruiten mogen maximaal 50% minder licht doorlaten dan ongetint, het eerste stukje klopt dus wel, het 2e waar je de 30 en 25 bij elkaar optelt niet...

ehm klopt ja :bloos: Dan zou het 15% moeten zijn. Volgens mij kun je meer en is de ruit af fabriek lichter. Nu ja, die mannen die de ruiten doen zullen het wel weten.
 
Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
Bijspuiten is duur.

Leve de leaseauto! :D

Valt onder schade. Ik heb bij mijn Mondeo eens een 18" velg op een stoeprand kapot gereden, er lag sneeuw en de stoeprand was niet zichtbaar. Zo op ongeveer 45 graden met de velg op de rand, rijdend met 30 tot 40 km/h. Was geen probleem, al was ik blij dat mijn kinderen er niet bij waren toen, gezien mijn taalgebruik.
 

vleier

Forumguru
Leve de leaseauto! :D

Valt onder schade. Ik heb bij mijn Mondeo eens een 18" velg op een stoeprand kapot gereden, er lag sneeuw en de stoeprand was niet zichtbaar. Zo op ongeveer 45 graden met de velg op de rand, rijdend met 30 tot 40 km/h. Was geen probleem, al was ik blij dat mijn kinderen er niet bij waren toen, gezien mijn taalgebruik.

Op dit moment heb ik nog geen kinderen (waar ik van weet tenminste) en eigenlijk is dat ook wel beter. Ben een beetje lomp als het neer komt op taalgebruik.
 

B.Stuurder

Forumguru
Even een kleine update en een beetje uitleg over de Blauwe Haai.
Waar komt dat idee vandaan?

Ik heb twee zonen, de oudste heeft ADHD, de jongste heeft een afwijking in het autistisch spectrum, Asperger.
Hij functioneert in de basis net als ieder ander kind, met het verschil dat hij héél diep in gaat op zaken die hem boeien, met veel gemak en tegelijkertijd niet kan wat hem niet interesseert. In elk geval niet zonder heel veel moeite. Verder heeft hij heel veel structuur nodig en veranderingen zijn heel erg lastig, die moet je goed aankondigen. Een belofte moet je ook nakomen, het is eigenlijk niet mogelijk om uit te leggen waarom je een belofte niet zou kunnen nakomen.

Verandering van auto is ook best een issue voor hem, hij heeft ook bepaalde zaken aan auto's waar hij zich aan kan hechten, zoals het geluid of soms een ander aspect. Een nieuwe auto is voor hem dus best wel een ding. Toen ik de proefrit met de RS maakte, heb ik hem een stuk meegenomen en hij was meteen enthousiast over een aantal zaken. De navigatie bijvoorbeeld, als je dichtbij komt met je hand dat de knoppen in het scherm verschijnen, maar ook de felle blauwe kleur. Ik twijfelde nog tussen Race Blue en Denim Blue, maar die knoop werd toen wel doorgehakt.

Eén van de dingen die hem mateloos boeit, is haaien. Hij weet daar heel veel over, zeker voor een kind van 12, moet alles zien op tv hier over, alle boeken lezen en hij heeft een aantal fossiele tanden, waaronder een replica van een tand van de Megalodon. Ik wilde eens extreem uitpakken met een auto, voor zover mogelijk met een leaseauto dan, dus met een aantal after market opties en een custom made interieur met een logo op de stoelen. Maar wat? Geen RS logo, want het is geen RS, maar ook geen Skoda logo, ik wilde iets eigens. En niet initialen of zo.
Ik kwam op het idee, door de kleurstellingen die ik had gekozen, maar ook door de mateloze interesse van mijn jongste zoon, om het logo dat ik wilde in de vorm van een haai te maken. Een Blauwe Haai. Met een beetje fantasie en goede wil zou je misschien ook een haai kunnen zien in de auto, compleet met het zwarte vinnetje op het dak van de combi.
Qua kleurstellingen moet de auto dan natuurlijk ook aansluiten hierop, daarom de kleuren blauw, titanium grijs en zwart.

Het interieur wilde ik daarin doorvoeren, ook daar zijn de kleuren grijs, zwart en blauw, waarbij ik niet de blauwe kleur als hoofdkleur wilde, omdat het interieur wel rustig moet blijven. En met het logo in blauw natuurlijk. Voor mijn jongste zoon.

Op dit moment wordt het interieur gemaakt en is de dealer met nog een aantal aanpassingen aan de auto bezig. Als laatste zal het interieur worden ingebouwd bij Alba in Amsterdam, die ook heel erg veel moeite steken in dit project, net als Van Beynum in Gouda dat doet.
Wordt vervolgd.....

image.jpeg
 

vleier

Forumguru
Ik moet zeggen dat het heel er lief is wat je doet voor je kinderen. En de uitleg is erg netjes. en van mij krijg je een dikke duim voor het allemaal regelen en de moeite.:thumbsup:
 

vleier

Forumguru
Dank je @vleier. Het is geen drama hoor, ik heb gewoon normale kinderen die alleen wat extra aandacht nodig hebben, maar vond het wel belangrijk om even uit te leggen, straks denkt iedereen dat ik een halve zool ben met die aanpassingen en dat logo. Nu weet iedereen dat ik een héle zool ben. :deuk:

Ik moet zeggen dat ook het extra aandacht gedeelte al voor veel ouders moeilijk is in deze tijden.
En alsnog je moet toch zelf weten welke aanpassingen je doet aan je auto.
Heb wel eens een compleet rosé lederen interieur gezien.
Maar moet juist zeggen dat het noemen van de auto naar een idee van je zoontje is heel erg lief.
Ik moet zeggen dat ik wel een beetje snap hoe het is voor jou (broertje van vriendin heeft ook iets in die richting) en ik vind het een hele mooie manier om je zoontje meer plezier te geven.
Weet hij dat deze stiksels in de bekleding komen te zitten dan of is het voor hem een verassing.
 
Bovenaan Onderaan