Bjorn VV Octavia rs 2018

HarrieSkoda

Forumguru
Niet doen en goede doorzichtige folie zoeken.

Als de transformatie van m'n O3 klaar is, gaat deze naar de restyler en laat ik ook gelijk spot repair op mijn achterbumper uitvoeren. Daarna gaat hij naar een professionele poetser en laat ik erna direct zo'n doorzichtig folie op plakken.

Het is even de vraag welke voldoet, en welke niet. De folie die standaard voor de achterwielkuipen zit, lijkt erg sterk te zijn! Dus zoiets vergelijkbaars wil ik ook voor de bumper.
 

Rallye

Forumguru
Zonder. Dat zwart past niet bij het grijs. Bovendien: deze “beschermers” werken niet. De hoek van de bumper (overgang van verticaal naar horizontaal) is niet beschermd. Juist daar beschadig je de bumper, als je niet hoog genoeg tilt.
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Absoluut zonder. Als je dan toch je bumper wil beschermen, doe het dan met zo een zelhelende folie zoals Corné zijn Beer.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

HarrieSkoda

Forumguru
Heeft Xpel kant en klare folie-strips voor de Octavia?

Zelf op maat maken zie ik namelijk niet zo zitten.
Kant en klare, waar andere mensen al over nagedacht hebben hoe de vorm het beste is, daarentegen weer wel :D.

Zoals @Rallye inderdaad aangeeft, dat randje is funest, dat moet ook beschermd worden. Dus de folie zou er net overheen moeten komen.
 

CDK

Forumguru
De beschermstrip is zoals reeds aangegeven niet effectief genoeg (zit op onze Fabia Combi) Ik zou ook voor een transparante beschermfolie gaan in dit geval :jaja:
 

Rofffel

Forumguru
Ik heb op mijn O3C een 'rs6 chrome' strip gezet i.v.m. mijn hond. Kleur chrome matched bij mij de dakrails.
De rand is omgevouwen zodat je geen last van nagels hebt, werkt perfect!
o3c-rbsill-v2-rs6-6.jpg
 

Schmart

Forumguru
Ik wist dat ik ooit een HollowMan-video had gezien over het aanbrengen van folie op de achterbumper. Misschien interessant ter lering en vermaak.

 
Bovenaan Onderaan