Bjorn VV Octavia rs 2018

Update; Even jullie mening.
Stel jullie krijgen morgen een aanbod om een auto van de zaak te krijgen, wetende dat je huidige een auto een super goede auto is. Wat doe je ? Je huidige auto houden en inzetten voor het werk die deels vergoed wordt of toch maar voor de auto van de zaak gaan die je niks kost.
 

Tuner111

Forumguru
Update; Even jullie mening.
Stel jullie krijgen morgen een aanbod om een auto van de zaak te krijgen, wetende dat je huidige een auto een super goede auto is. Wat doe je ? Je huidige auto houden en inzetten voor het werk die deels vergoed wordt of toch maar voor de auto van de zaak gaan die je niks kost.
Gewoon je deze houden en je werk er laten aan mee betalen

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
 

Spector

Forumguru
Update; Even jullie mening.
Stel jullie krijgen morgen een aanbod om een auto van de zaak te krijgen, wetende dat je huidige een auto een super goede auto is. Wat doe je ? Je huidige auto houden en inzetten voor het werk die deels vergoed wordt of toch maar voor de auto van de zaak gaan die je niks kost.
Hier in Nederland is het een rekensommetje, wanneer je je auto van de zaak ook privé gaat gebruiken moet je 22% over de cataloguswaarde aan bijtelling betalen. Een auto van de zaak kost hier in dat geval dus niet niks...
Wanneer je een RS van de zaak mag rijden dan lost het misschien gelijk het gehele vraagstuk op.
 

Bael

Forumguru
Aangezien je net zelf een nieuwe wagen hebt en wat voor 1 volg ik Bram zijn mening volledig en gewoon houden!
 

Mettes

Forumguru
Ik heb in ieder geval gekozen voor de wagen van de zaak.
En ja ,dit is een diesel 1.6je.
Is dit behelpen? Neen, in het huidige verkeer niet.
De RS anderzijds,hebben we ook gehouden. :arghh:
Als de wagen van de zaak je niets kost kan die er toch gewoon bijnemen.
Aan de andere kant zal je toch iets moeten betalen hoor Bjorn, onder de vorm van VAA.
 
Ik heb in ieder geval gekozen voor de wagen van de zaak.
En ja ,dit is een diesel 1.6je.
Is dit behelpen? Neen, in het huidige verkeer niet.
De RS anderzijds,hebben we ook gehouden. :arghh:
Als de wagen van de zaak je niets kost kan die er toch gewoon bijnemen.
Aan de andere kant zal je toch iets moeten betalen hoor Bjorn, onder de vorm van VAA.
Heb je een punt. Jammer genoeg heb ik niet de luxe om nog een extra auto te zette, vermits ik nog thuis woon en er nu al 3 auto's zijn zal een 4de geen thuis kunnen vinden. Zoals het er nu voor staat ben ik van plan de RS te houden en tegen extra vergoeding verder te gebruiken voor men werk, financiële kant nemen we er dan maar bij...
 

Canon-Eye

Forumguru
Nog een optie: wel de auto van de zaak aannemen, maar die uitsluitend voor de zaak gebruiken en je pretkilometers met de eigen wagen doen.
Wel een goede km-administratie van de dienstauto bijhouden, maar daar zijn tegenwoordig prima gps-kastjes voor die alles keurig volgens fiscale eisen bijhouden.
 

leon-cupra

Forumguru
Hoeveel zakelijke kilometers ga je doen? Niet teveel kilometers, RS bijhouden en vergoeden. Verlies op eventuele verkoop van de RS zal redelijk groot zijn.
 

Bael

Forumguru
personenwagen wordt steeds aanzien als een deel van je loon. Dus altijd VAA. Camionette niet maar dan mag je er niet mee naar huis rijden.

Op de meeste plaatsen mag je er wel mee naar huis rijden, maar niet voor privé dus ook niet in het weekend of savonds.
 

leon-cupra

Forumguru
Op de meeste plaatsen mag je er wel mee naar huis rijden, maar niet voor privé dus ook niet in het weekend of savonds.
het mag van de baas, maar niet van de belastingen als je geen VAA betaalt ;)
Als je ermee naar huis rijdt wordt het aanzien als deel van je loon.
Bij een vorige wkg was dit ook zo. Techniekers reden iedere dag met de camionnette naar huis maar de dag van belastingscontrole bleven ze s avonds mooi op de bedrijfsparking ;)
 
Bovenaan Onderaan