Berend zijn supo

Joske

Forumguru
Lookin' gooooood! :yeah:

ik had hem al zien passeren op FB van Vag Techniek ;)

Hij stond mooi op de foto ook trouwens, je "supo" :D :thumbsup:
 

Vanenkelen

Forumguru
Gaaf hoor, dat is een forse toename! Normaal rond de 210 pk toch zonder een katmod? En even nieuwsgierig, wat hadden ze wel verwacht bij Vagtechniek?
 

Octavia32

Forumguru
Gaaf hoor, dat is een forse toename! Normaal rond de 210 pk toch zonder een katmod? En even nieuwsgierig, wat hadden ze wel verwacht bij Vagtechniek?

Inderdaad zonder katmod zit het ergens tussen de 210 en 220 pk.
Ze hadden eigenlijk een pk of 10 meer verwacht ik trouwens ook daarbij was ik al heel blij geweest met 220 of 230 pk maar waren inderdaad ook heel verbaasd.
Normaal krijg je dit in combinatie met een miltek uitlaat, het meest waar ze van op keken was de koppel toename 385nM. En misschien komt het doordat alles nieuw is(Motor compleet met Turbo).

Kortom VAGTECHNIEK is voor mij een blijvertje.
 

Vanenkelen

Forumguru
Dus morgenochtend sta ik om 08:30 op de stoep in Nuenen.
En hoe rijdt 'ie? Dikke smile op je gezicht?:tegek: Inmiddels heb je tijd genoeg gehad om 3 tanken benzine weggeblazen te hebben, dus wordt tijd voor een afhaalverslagje...

Ik zag trouwens dat hij ongetuned ook al tegen de 180pk aanhikte... blijkt toch iedere keer weer dat VAG heel conservatief is met hun opgegeven vermogens.
 
  • Leuk
Waarderingen: LT83

Octavia32

Forumguru
Het afhaalverslagje !!
Vanochtend om 06:30 strak naast de wekker...Ja ja eindelijk ophalen.
Om 07:00 de deur uit met de UP van VAGtechniek trouwens ook geen slechte auto weer even back to basic :).
Het was erg mistig dus eenmaal aangekomen bij Eindhoven neem ik de verkeerde afslag, richting Eindhoven en niet Eindhoven Centrum :banghead:.Uiteindelijk om 08:25 aangekomen bij VAGtechniek en even gesproken met Lucas over de tuning en daar vertelde hij dus dat ze erg verrast waren met het resultaat en dat deze waardes normaal gesproken alleen worden gehaald met een ander uitlaatsysteem.
Voor de zekerheid toch maar even gevraagd of deze waardes geen schade's kunnen toebrengen aan het blok (kromtrekken zuigerstang enz)omdat het koppel best behoorlijk was hierop zij Lucas dat ze nooit zover gaan dat de duurzaamheid in het gevaar komt.

ik heb Lucas bedankt voor het geweldige resultaat en service en stapte vervolgens de auto in.

Ik draai de sleutel om en ahumm tank bijna leeg nou heb ik hem gebracht met een 1/4 tank:nailbiting:, dus heb de hele weg A50 rustig 120 gereden op de cruise om in ieder geval Heteren te halen om daar BP Ultimate te tanken a 1,649 de liter.

Toen ik dus Heteren had gehaald en de tank vol had kon de pret beginnen. Ik reed de invoegstrook op en wauw wat gaat dat ding zeg voor ik erg in had zat ik na de invoegstrook al op de 150.Dus maar weer even rustig aan gedaan want je mag daar maar 100,alle haakse bochten (afslag) kan ik met gemak in de derde versnelling nemen wat voorheen Net kon.

Ik ga eerdaags nog maar een keer de A12 (A3 Duitsland) op richt Oberhausen om maar eens te kijken wat hij presteert.

Dit is gewoon de Slagroom op de taart zo'n tuning en het maakt auto rijden toch net wat specialer en leuker.
 

SuperBartje

Forumguru
:stop:Kan er ook een waarschuwing op dit soort berichten ?:stop:

Ik probeer me al tijden te beheersen / tevreden te zijn met de PK's en NM's die ik heb, krijg je weer zo'n bericht... kwijl...:arghh:

... als ik het niet meer kan volhouden, houd ik jullie hier verantwoordelijk (tenminste dat zal ik mijn vrouw zeggen..."alle forumgenoten doen het ook, dus..."):tegek:
 

louigi58

Senior Member
Super resultaat, geniet er maar van. Misschien dat ik ook nog eens contact opneem met VAG Techniek voor die katmod. Ik neem aan dat je dit ook bij hun hebt laten doen.
 

Schippersss

Forumguru
Inderdaad zonder katmod zit het ergens tussen de 210 en 220 pk.
Ze hadden eigenlijk een pk of 10 meer verwacht ik trouwens ook daarbij was ik al heel blij geweest met 220 of 230 pk maar waren inderdaad ook heel verbaasd.
Normaal krijg je dit in combinatie met een miltek uitlaat, het meest waar ze van op keken was de koppel toename 385nM. En misschien komt het doordat alles nieuw is(Motor compleet met Turbo).

Kortom VAGTECHNIEK is voor mij een blijvertje.
Mooi vermogen hoor berent! Ik had er en compleet uitlaat en inlaat systeem en inlaat reining voor nodig. En toen was jd ook erg te spreken over mijn pk verhouding. Kortom jouw motor is in frisse staat! Voor schade zou ik niet snel bang zijn. Dit blok, met andere turbo kan dik 300pk aan zonder verstrekte stangen,lagers,zuigers,enz.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan