Berend zijn supo

Octavia32

Forumguru
Beste leden ik heb besloten om de upgrade van Octavia naar superb te maken. Ik was wel even aan het zoeken maar heb uiteindelijk deze gevonden.

Ik mocht de superb meenemen naar mijn dealer in Halle waar ze hem grondig hebben bekeken en tot de conclusie kwamen dat hij er perfect uitzag en onderhouden is. Echter was er een groot minpunt en dat was de motor deze lekte olie en de carter druk was te hoog.
Voor de meeste 1.8 tsi rijders geen onbekend fenomeen dus heb ik besloten naar onderhandelingen met de verkoper om hier een heel nieuw blok inclusief turbo te laten monteren door mijn dealer Vruggink in Halle (voor de duidelijkheid mijn naam is Berend Vruggink en de dealer is geen directe uploadfromtaptalk1406825810225.jpg uploadfromtaptalk1406825973276.jpg familie maar vond het wel leuk om te melden)
Aankomend weekend kom ik terug uit Italië en ga de auto maandag ophalen. En dan gaat hij dinsdag naar Halle voor de blok wissel uiteraard maak ik daar dan ook foto's van.

uploadfromtaptalk1406825695312.jpg
 

Octavia32

Forumguru
Is er iemand die mijn titel van supo in superb wil veranderen ging iets niet namelijk met de auto aanvulling
 

Joske

Forumguru
Berend zijn supo is natuurlijk wel helemaal iets anders als zijn superb :D


Proficiat met je Superb! En wel goed geregeld hoor, een heel nieuw blok er in :thumbsup: !
 

turboturbo

Forumguru
Supo! ;) :thumbsup:
Zou ook een leuke nick zijn, 'supo' :)

Dat dat financieel uit kan, zeg, een occasie kopen met rotte motor en die dan geheel laten vernieuwen!?

Slim in dit geval om eerst een aankoop keuring gedaan te hebben! :geek:
 

peterrapid

Forumguru
Vind titel wel catchy beresuppo ... :deuk: Maar alle gekheid in een suppo, goed gedaan om nieuwe motor te krijgen :thumbsup:
 

Blackokkie2

Forumguru
Supo! ;) :thumbsup:
Zou ook een leuke nick zijn, 'supo' :)

Dat dat financieel uit kan, zeg, een occasie kopen met rotte motor en die dan geheel laten vernieuwen!?

Slim in dit geval om eerst een aankoop keuring gedaan te hebben! :geek:
Jawel, maar wat moet de verkoper anders met een onverkoopbare auto, kost ook geld. En tweedehands blok moet ook maar net beschikbaar zijn.
 

Octavia32

Forumguru
Supo! ;) :thumbsup:
Zou ook een leuke nick zijn, 'supo' :)

Dat dat financieel uit kan, zeg, een occasie kopen met rotte motor en die dan geheel laten vernieuwen!?

Slim in dit geval om eerst een aankoop keuring gedaan te hebben! :geek:
Nou ja uitkan het is een kwestie van tijd dat de motor iedere tankbeurt een liter olie moet bijvullen. Dus vandaar beter nu dan over een half jaar. Daarbij heeft de verkoper nog wat van de prijs kunnen afdoen zodat ik deze beslissing kon nemen.
 

turboturbo

Forumguru
Dank voor de toelichting. Ik was slechts verbaasd, het was geen oordeel.

Als noob zou ik nl. gedacht hebben 'oei laten staan deze wagen!' nav de aankoopkeuring, maar dit is natuurlijk ook een slim alternatief! (zolang het binnen je persoonlijk budget valt natuurlijk)

Leerzaam zo'n forum zo! :thumbsup:
 

Jee13

Forumguru
Welkom! Mooie superb, je typfoutje in je titel sprak me juist aan;)

Dat de 1.8t een slokje olie lust is algemeen bekend, maar dit is inderdaad wel heel veel

Heeft vorige eigenaar snel voor elkaar gekregen, motor waarschijnlijk ook slecht ingereden? (Lees mishandeld)
Rest van de auto is wel netjes begreep ik. Geen schades door grof gebruik van auto aan portiergrepen, randen portieren, rand van kofferbak, bovenkant achterbumper, knopjes interieur ed
 

Octavia32

Forumguru
Nou misbruik lijkt hier inderdaad op zijn plaats denk ik. De velgen waren helemaal beschadigd rondom waarschijnlijk op straat parkeren met een hoge stoeprand. Verder geen deuken of krassen op de auto. Alleen het banden gebruik was vreemd na 12000 km moesten er dus nieuwe voorbanden op, gehoord na navraag bij de dealer waar hij vandaan kwam Martin Schilder er waren hele happen uit het rubber.
 

Jee13

Forumguru
Stoeprandridder dus, zonde van de velgen, even opletten of ze niet krom zijn

Sommige mensen zijn gewoon geen lichtmetalen velgen waard
 
Bovenaan Onderaan