Berend zijn supo

030

Forumguru
Berend, ik kan elke drempel pakken, zelfs met m'n lager hangende dikke uitlaat, alleen moet je er mee leren rijden, zelfde geld voor grote velgen, je moet gaan werken aan een ingebouwde radar in je bovenkamer ;) elke drempel nemen zoals deze bedoeld is, rustig op en afrijden, en liefst een tikkie schuin zonder dat te overdrijven, als je het op deze manier doet is de auto echt super comfortabel! Mijn schoonmoeder die een Suzuki Swift heeft zegt altijd, wat is het toch een heerlijk comfortabele auto! En je weet ik rij verlaagd én op 20" dus je moet echt overnieuw leren rijden. De kindertjes in de woonwijken zullen je dankbaar zijn :jaja:

Even een integrale quote. Ik zou het namelijk niet beter kunnen verwoorden!

Is getekend, 030 van de rode Octavia waarin je mee hebt gereden vanmorgen. :)
 

Pendragon

Forumguru
Ik had juist de achterkant iets hoger dan de voorkant, dat helpt echt. Bij mij zat achter het verschil in de stelringen, die geven achter 1cm meer ruimte (als ik het goed herinner). En verder wat Corné zegt: mee leren rijden. En af en toe een beetje schuren is niet zo erg hoor ;) Vind het alleen wel apart als jij de demping harder hebt staan als ik dat je er toch last van hebt. En natuurlijk als de demping harder hebt staan voel je meer op de weg.....maar voelen is weten. Prima!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
Ziet er bijzonder goed uit Berend!! :thumbsup:

en idd zoals Corné zegt: anders rijden.. ;)

Ik doe het ook en zoals je mss wel weet.... in België hebben we drempels waar de Mont Blanc niets tegen is. Ik had bijzonder veel schrik de allereerste keer ik daar over ging... maar, niets gevoeld :D Nu neem ik ze al wat vlotter ;)


En als het vrouwtje nog wat veel zaagt gooi je haar maar in de kofferbak voor een ritje verkeersdrempels :laugh::laugh::laugh:

(disclaimer: bericht aan alle vrouwen: dit was een GRAPJEUH :D)
 

Antera

Donateur
Het is idd erg wennen als je dat hoge gewent bent. Ik zeg vaak zo als je de auto toen gekocht had en niet beter wist dan had niemand geklaagt. Was het gewoon een standaard eigenschap.
 

Octavia32

Forumguru
Nee gelaten zoals het is. Je moet er gewoon mee leren omgaan.

Ik heb wel een plekje gevonden waar ik toch iedere keer een klein beetje de bodemplaat raak en dat is bij de Albert Hein in Renkum. Daar zit de parkeerplaats boven en als je dan weer weg rijd ga je van vlak een helling af van zo'n 25 tot 30° dat ontkom ik niet aan.
 

VAG-man

Forumguru
Leuke topic om door te lezen.
Met nieuw blok op 246pk na tunen :bloemen:
Hmmm het begint dan bij mij ook te kriebelen. Mijn S2 heeft een fabrieksnieuw blok met alle toebehoren in 2015 gekregen. Er staat net geen 60k op dit blok. Wellicht dat ik hier dan ook op uit kom na tunen en katmod.
Vraagje over die katmod. Heb je daar nooit problemen mee gehad bij de APK. Ik weet dat je maximaal 0.3% CO mag hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan