Beoordelen slijtage remschijven

MarkvdD

Forumguru
Even een vraagje omdat ik het even niet weet, en JouwBuis me ook niet helpt.

Ik ben de schijven en blokken achter aan het vervangen en wil nu met een grote lijmklem de remcilinder indrukken. Ik krijg er echter geen beweging in. Moet je het remvloeistof reservoir hiervoor open draaien of is er iets anders wat ik over het hoofd zie?

MarkvdD

Forumguru
Kan het zijn dat die cilinder zo muurvast zit dat hij zelfs met het reservoir open en een grote lijmklem met gepaste druk niet in gaat? Ik krijg er met geen mogelijkheid beweging in ....

Yeti2015

Forumguru
Even een vraagje omdat ik het even niet weet, en JouwBuis me ook niet helpt.

Ik ben de schijven en blokken achter aan het vervangen en wil nu met een grote lijmklem de remcilinder indrukken. Ik krijg er echter geen beweging in. Moet je het remvloeistof reservoir hiervoor open draaien of is er iets anders wat ik over het hoofd zie?
Als je een elektrische handrem hebt dan gaat terug drukken niet werken. Het moet dan met een laptop en een programma zoals VCDS terug gesteld worden.

MarkvdD

Forumguru
Ik heb geen elektronische handrem maar gewoon een handremhemdel met kabel
915f8ae2e8b5861cd4054f8e8fe8dbe0.jpg
90a6306dfae34aca32159b12c9ee5ee3.jpg

MarkvdD

Forumguru
Draaien en tegelijk drukken, dus rechtstandig duwen is niet genoeg? De cilinders moet dus ook gedraaid worden?

Tees

Donateur
Idd, afhankelijk van t model zuiger kan je af met alleen duwen of moet je duwen en draaien tegelijk. Voor dat laatste heb je speciale terugzettools.

MarkvdD

Forumguru
Ah ok, dat verklaard de boel. Dus ga ik het met een lijmklem nu niet redden.

Ok, bedankt weer voor jullie hulp. Dan moet helaas de oude schijf en oude blokken terug erop en ga ik eerst maar zo'n tool bestellen.

Yeti2015

Forumguru
Ik zou de volgende keer als je weer gaat demonteren eerst de remklauw demonteren en dan pas de steun waar de klauw op zit demonteren.
Dan kan je de 2 pennen waar de klauw mee vast zit ook er even uit halen en deze opnieuw in vetten.

MarkvdD

Forumguru
Bedankt voor je tip Dat realiseerde ik me ook toen ik de klauw met steun los had, ga ik de volgende keer inderdaad zo doen.

Moet dat met een speciaal type vet? Is bijvoorbeeld zuurvrij vaselinevet goed?

Ik heb de oude schijf met blokken nu maar terug gezet, ik ga eerst zo'n tool bestellen.

Tees

Donateur
Rondom remschijven is kopervet of keramisch vet de beste oplossing. Remmen kunnen namelijk nogal heet worden en veel vetten smelten dan. En dan komt t op plekken waar je t niet wilt hebben (bij je schijven :eek:)

Bovenaan Onderaan