Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Heb ooit bij een motorfiets in de voorschijven ook scheuren gehad en dit lijkt er verdacht veel op !
Zou die zeker vervangen samen met de remblokken !
En zou even de klauwen controleren op werking, verbaas me niets als die niet volledig terugkomen
Volgens mij hebben VAG autos altijd maar 1 slijtageindicator, namelijk op een van beide voorwielen. Het is weliswaar niet fijn als je achterschijven breken, maar veel minder gevaarlijk dan als je voorschijven breken. 80% van de remkracht zit tenslotte voor.
Sowieso liever niet idd @EdK! En het zal zeker de nodige nevenschade aanrichten, maar je zal bij een achterschijf waarschijnlijk nog wel redelijk gecontroleerd tot stilstand kunnen komen. Bij een voorschijf zou t me niet verbazen als je haaks in de vangrail eindigt...
Nu wilde ik vandaag de schijven en blokken achter vervangen en nu blijken de klauwen met een meertands torx vast te zitten die ik niet heb. Ik had eigenlijk een inbus verwacht.
Weet iemand van jullie welke maat meertands torx dat is voor een Octavia 3 fl?
Zo'n soort set zal het wel gaan worden. Ben vandaag naar de plaatselijke veeltand-torx-doppen-gigant geweest waar ik eerder zo'n dop heb gekocht, toen om m'n gordel te vervangen. Helaas hebben ze deze doppen niet meer op voorraad, bestellen kan maar dan kost 1 dop al gauw €11 en een set al gauw €99 ...... Dat heb ik maar even niet gedaan.
Er kunnen 2 versies van de plug in mijn bak zitten, en ik kon niet zien welke nodig was. En dit setje was zo goedkoop dat t ongeveer even duur was als 1 dop. Dan is de keuze snel gemaakt. En HBM spul is gewoon prima voor hobbygebruik zoals wij allemaal hier.
Poe, nee...ik heb ooit wel eens de boel vervangen bij m'n F1, maar dat is alweer 5 jaar terug. Kan me niet herinneren wat het moment daarvan was, als ik t uberhaupt al op moment heb vastgezet toen.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.