Bakkertjes nieuwe auto

Bakkertje

Forumguru
Ook nog een foto gemaakt van de LED dagrijverlichting zoals deze standaard in het executive pakket zit. (dus zonder LED plus)
 

Bijlagen

  • WP_20141222_013.jpg
    WP_20141222_013.jpg
    578,3 KB · Weergaven: 91

jalex_h

Forumguru
Kleur is zeker mooi. De dealer in Amersfoort verwachtte dat'ie niet veel gekozen zou worden maar ik denk dat hij het mis heeft. (Toevallig nog bij de buren gekeken of mijn V70 al binnen is☺?)
 

Bakkertje

Forumguru
@jalex_h ze hebben daar zoveel Volvo's dat ze ze zelfs verkopen!
Misschien dat als ik straks door het land rijd mensen het wel aan gaan durven. Op basis van de foto in de folder zou ik het ook zeker niet doen!
Als ze het niet durven dan rijd ik in ieder geval in een wat meer uitzonderlijke auto dan de standaard zilver, grijs en zwarte Passats..

Mijn huidige Superb is ook blauw, daar zie je der ook maar heeeel weinig van rijden en ergens vind ik dat wel weer grappig. Staat trouwens op de eerste kleur-foto buiten voor het raam ;)
 

jalex_h

Forumguru
Ik hoop het voor je dat het een zeldzaamheid blijft. Zelf hou ik er ook van om een kleur te hebben die niet iedereen heeft. Nou ja, behalve dan de Superb van @Bakkertje
 

Bakkertje

Forumguru
Volgens mij is jouw (@jalex_h) Superb geen lava blue zoals de mijne ;)
Ik ben pas 1x een andere lava blauwe tegengekomen in het wild en dat was een station, geen twindoor zoals de mijne. Sjee, die twindoor gaat verdwijnen en lava blue is ook uniek, m'n Superb wordt nog ooit een collectors item! :deuk:
 

Bakkertje

Forumguru
Vandaag even contact gehad met de dealer en m'n Passat is volgens planning vorige week gebouwd en ook het chassisnummer is bekend. :yeehaa:

Wat nu nog rest is het transport vanuit DE naar Pon, dan van Pon naar de dealer, trekhaak montage, kenteken afleverbeurt en dan in ontvangst nemen. Over het eerste transport heeft de dealer geen inzage, daarna als ie eenmaal in NL is wel, vanaf dat moment is de doorlooptijd ongeveer een week. Met een beetje mazzel kan ik hem dus eind februari in ontvangst gaan nemen.
 

Joske

Forumguru
Dikke bak hoor :thumbsup:

juist de achterkant.. die staat er echt niet zo mooi op. Vind ik trouwens op de "combi" mooier ;)
 

jalex_h

Forumguru
@Bakkertje dat klopt. Heb de sleutels inmiddels in mijn zak en een grijns op m'n gezicht :).
Heb alleen geen tijd om nu flink wat foto's hier te zetten. Eerste foto staat al ergens hier op het forum.
 

Bakkertje

Forumguru
Haha, je hebt goed opgelet @jalex_h ik heb gisteren mijn Passat opgehaald. Ik was alleen nog niet in de gelegenheid geweest om dat te melden hiero :pardon:

Eigenlijk zou ik hem woensdag ophalen, maar omdat ik volgende week bij mijn nieuwe werkgever begin is dat naar gisteren verplaatst.

De auto dan, eerste reactie wauw wat een dikke bak in deze kleur! Toen voor het eerst rijden met de 1.6.. De proefrit was gemaakt in een 2.0 tdi dus dat was nog een beetje en verassing. Mijn hoop was dat door het lagere gewicht icm met de toch 15pk meer het allemaal net wat vlotter is en dat is het ook zeer zeker! Waar de superb net voldoet, voldoet de passat ruimer. En nee met 120 pk in een passant win je nog steeds de stoplichtsprint niet, maar je maakt wel meer kans

Het grote manco (gat) tussen de tweede en derde versnelling is er niet meer door de zesbak en dat is toch een hele verademing. Het comfort is dik in orde en de stoelen in de highline zitten erg goed. De stoel verwarming is ook top e mijn vrouw met hernia klachten vindt het ook erg fijn.

Wat wel schraal is, is dat er naast de versnellingspook 8 knopjes zitten waarvan er maar 1 daadwerkelijk een functie heeft (het start-stop uitzet knopje). Alle andere zaken als reset bandenspanning en asr zitten in het menu in de discover media (amundsen). Het knopje voor de parkeersensoren zit dan weer naast het alarmlicht. Bij de nieuwe Superb is dat niet, als je de foto's ziet..

In de Passat zit dus het laatste nieuwe systeem en is vlot, heeft een prima scherm en is groot genoeg. De amundsen+ is nog net even ietsjes sneller met het berekenen van de route, maar dat komt doordat het systeem de data van een sd kaart moet halen ipv flash. De stem is nog steeds dezelfde Beatrix achting, maar deze kent wel alle wegen. Car net heb ik nog niet geprobeerd omdat ik nu geen data abonnement heb en ik een Windows Phone gebruik, en die ondersteund geen rsap.. De dealer wist te vertellen dat er speciale VW USB stick is waar je een data sim in kunt stoppen die je vervolgens in 1 van de twee USB slots kunt stoppen. Kosten wist ie nog niet, maar ik gok dat je daarvoor een willekeurig 4g USB dongle kunt gebruiken.. Je kunt verder wel 2 telefoons tegelijk verbinden met de carkit en dat is best handig!

Andere nieuwe foefjes tov de Superb zijn acc en de grootlicht assistent en beide werken echt bijzonder goed (tot nu toe dan, heb er pas een dag mee gereden).
Eerst de adaptieve cruise control, dat werkt echt heel handig, zeker op een b weg waar je niet in mag halen. Op de snelweg is het minimale gat (2 seconden ongeveer) genoeg voor de gemiddelde Nederlandse automobilist om ertussen te duiken waarna de acc weer netjes een gat laat vallen.. als de weg weer vrij wordt duurt het naar mijn idee te lang voordat ie weer gaat accelereren, maar dat kan wellicht een instelling zijn. Ik heb ergens in een menu ingesteld dat ik eco wil rijden en dat is wellicht de oorzaak. Als je zelf has bijgeeft gaat het wel zoals ik zou willen. Overigens is de zesde versnelling dan net te lang voor de 1.6 om echt vlot op te pakken, maar dat komt wellicht na de eerste 10.000 km wel goed. Een 2.0 zal het hier zeker beter doen.

De belichting dan de Passat met executive pakket heeft LED verlichting, standaard in reflector uitvoering en met LED plus ook met afs (was weer een optie a 500 euro). De afs van de Superb was echt fijn, terwijl d lichtopbrengst van de Passat duidelijk beter is. De afs mis ik daardoor niet echt, je merkt wel dat het er niet opzit. De grootlicht assistent doet zijn werk echt verbazend goed! Hij 'kijkt' echt vooruit ook op een bochtig traject, echt Een optie die ik direct weer zou bestellen voor de 143 euro.

De climate control is (net als in de nieuwe Superb) in 3 zones verdeeld, waarbij je de bediening op de achterbank uit kunt zetten, ook handig met kleine kids.

De eerste indrukken (en reacties) zijn zeer positief en ik denk dat ik er veel plezier aan ga beleven. De Passat zet (mij in ieder geval) wel aan tot een mee sportieve rijstijl. De superb gaf me meer rust. Wellicht nieuwigheid, maar het viel me wel op.

Ik zal vandaag eens wat foto's maken en plaatsen, die houden jullie nog even te goed. Onderstaande had ik al even vlug genomen.
 

Bijlagen

  • WP_20150227_019.jpg
    WP_20150227_019.jpg
    743,7 KB · Weergaven: 82
  • WP_20150227_020.jpg
    WP_20150227_020.jpg
    771,6 KB · Weergaven: 79
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan