Bakkertjes nieuwe auto

andrehj

Forumguru
@Bakkertje is de passat breder op de achterbank dan de Superb? dat had ik niet verwacht
Dat is ook niet bepaald moeilijk, want de Superb is achteraan gewoon even breed (smal) als een Golf 4 (of was het 5?) of een Octavia 2.
Ik vind dat een groot pluspunt, want ik heb toch maar twee kinderen, en heb hierdoor veel minder ellende in smalle straatjes en smalle parkeervakken.
 

jalex_h

Forumguru
Een VW (en ook Skoda overigens) zal nooit een uitgesproken design krijgen, die zijn vooral tijdloos. Persoonlijk houd ik daar wel van. Als je de mondeo als voorbeeld neemt denk ik bij de lancering van een nieuw model telkens wow, dikke bak maar na 2 jaar heb ik dat al niet meer.
Een uitgesproken design hoeft van mij ook niet zo nodig, maar wat ik bedoel is dat de voorkant behoorlijk scherp en opvallend getekend is met de vouwlijn en de brede gril. Op de zijkant blijft daar alleen de scherpe vouw van over, maar ook die verdwijnt bij de achterkant. Die is helemaal vlak, rond en glad. En dat valt in werkelijkheid nog meer op dan op de foto's. ieder zijn smaak natuurlijk, maar voor mij komt het niet evenwichtig over. Net alsof er twee verschillende ontwerpers aan de gang zijn geweest die niet met elkaar gecommuniceerd hebben.
Volvo's, Jags en Audi's, maar bijvoorbeeld ook voorgaande Passats hebben bewezen tijdloos te zijn maar hebben een vorm en uitstraling die aan alle kanten op elkaar afgestemd is.

Er is een uitzondering op dat vlak en dat is de Mazda 6 die blijf ik op de een of andere manier mooi vinden. Daar ben ik nog serieus naar wezen kijken maar afgeknapt op het typisch Mazda interieur.
Qua design mee eens. En dat terwijl ik, telkens als de nieuwe uit kwam, het design heel erg anno-nu vind en bang was dat het met een jaar of 2 verouderd zou zijn. Maar nee dus. Groot compliment voor Mazda.
Overigens begreep ik zojuist van een nieuwbakken Mazda-dealer dat de nieuwe 6 in februari al in de showroom staat. Ongetwijfeld met een ander dashboard, dus misschien heroverwegen?

Dat is ook niet bepaald moeilijk, want de Superb is achteraan gewoon even breed (smal) als een Golf 4 (of was het 5?) of een Octavia 2.
Ik vind dat een groot pluspunt, want ik heb toch maar twee kinderen, en heb hierdoor veel minder ellende in smalle straatjes en smalle parkeervakken.
Keep on dreaming:sleep:. Een Superb is van binnen wel (vrijwel) net zo breed/smal als een Golf/Octavia, maar van buiten maar 15 mm smaller dan de nieuwe Passat. Alleen valt de Superb van boven meer naar binnen, waardoor je meer naar binnen zit.
 

Bakkertje

Forumguru
Zojuist de knoop maar doorgehakt en de Passat ook daadwerkelijk besteld. (nu maar hopen dat ik er straks geen spijt van krijg als de nieuwe Superb er is..)

De uiteindelijke config:
Passat Sedan 1.6 TDI Highline
Executive pakket
Grootlight assistent
Vaste trekhaak achteraf

De kleur wordt crimson red met een zwart interieur. Verwachte levering ergens in week 6 2015..
 

CDK

Forumguru
jammer @Bakkertje dat je de overstap doet naar VW, maar de nieuwe Passat is een prachtige wagen! :thumbsup: van harte gefeliciteerd en hopelijk krijg je geen spijt!
 

Bakkertje

Forumguru
Zeg @jalex_h heb jij toevallig connecties met mevrouw Bakkertje?? :deuk:

Ik denk dat het wel mee gaat vallen trouwens, daarvoor is de Superb nog steeds veel te fijn.
 

Bakkertje

Forumguru
Dank allemaal, nu nog hopen dat ie vlot geleverd wordt. Een andere wens is om mijn huidige auto door te blijven rijden tot de levering va nde nieuwe en dat kan nog wel eens een uitdaging worden. Mijn huidige Superb komt bij Alphabet vandaan, de Passat is via Athlon besteld (scheelde trouwens ruim 50 euro per maand tussen die 2!). Ik heb begrepen dat het langer doorrijden dan nog wel eens lastig kan zijn.
 

Darkside

Forumguru
als je contract eerder afloopt dan de levering kan dat wel eens lastig worden ja.
Mag je tijdelijk in een huur auto gaan rijden.
Over hoeveel dagen/weken/maanden praten we?
 

Bakkertje

Forumguru
Mijn huidige auto loopt af op 5-1 en de nieuwe zal naar verwachting week 6 2015 geleverd worden. Een week of 5a 6 overbrugging in het ergste geval..
 

Bakkertje

Forumguru
Vanmorgen is de auto definitief besteld bij de dealer. Configuratie klopt ook, maar ..... Levering in week 11??
Damn dat duurt nog lang..
De dealer gaat nog kijken of ie wat kan doen om het te versnellen..
Het goede nieuws is dat ik mijn huidige Superb lekker mag blijven rijden tot de levering..
 

Bakkertje

Forumguru
Net even gekeken en de voorlopige productie staat op week 6, als die inderdaad in die week gebouwd wordt zal ie eerder komen dan maart :yeehaa:

Inmiddels is in NL ook een Passat in Crimson Red te bewonderen (in Zeist). Gisteren voor het werk in Utrecht geweest en dan is Zeist maar een klein stukkie om..
 

Bijlagen

  • WP_20141222_009.jpg
    WP_20141222_009.jpg
    486 KB · Weergaven: 53
  • WP_20141222_010.jpg
    WP_20141222_010.jpg
    648,2 KB · Weergaven: 51
  • WP_20141222_012.jpg
    WP_20141222_012.jpg
    539,3 KB · Weergaven: 48
Bovenaan Onderaan