Bakkertjes nieuwe auto

Falcon

Donateur
Behalve dan dat hij nu een paar maanden met bestellen moet wachten ;) Ik zou toch echt voor de nieuwe Superb gaan. Die kan alleen maar vet worden :)
 

Bakkertje

Forumguru
Die zal ongetwijfeld vet zijn inderdaad, maar ook duurder dan wat ik nu kwijt zou kunnen zijn voor de Passat.
Alle d-segmenters kosten minimaal 1050 euro in de maand, de passat is me nu voor 956 aangeboden...
Wat de Superb gaat doen is altijd maar weer afwachten.
 

Bakkertje

Forumguru
@Falcon Het is helaas Diesel (of lpg), anders was de GTE wellicht interessant. Die is overigens volgens jaar pas leverbaar vanaf mei ongeveer. Als benzine had gemogen was ik waarschijnlijk voor de variant gegaan met 1.4 TSI met 150pk.

Vandaag nog even langs de dealer gereden, het standaard Led licht is ook al erg gaaf bytheway. Dat is als je het mij vraagt ook geen straf.
 

Bakkertje

Forumguru
Nog even kritisch naar m'n config gekeken en de Led plus en de plus van het executive pakket samen zijn goed voor 1600 euro en laat dat nou net het verschil zijn tussen een highline en een comfortline.
Kortom ik heb maar een offerte aangevraagd voor een highline met executive en metallic. Dus geen LED plus en geen Executive Plus. HEt maakt het leasebedrag een hele 12 euro hoger (6 euro netto dus).
Wat krijg ik daarvoor meer tov de Comfort line:
- top comfort stoelen (wie weet wat dat exact inhoud mag het zeggen)
- Leer / alcantara
- Stoel verwarming
- instaplijsten
- andere achter lichten
- Adaptive Cruise control!!

Wat moet ik ervoor laten:
- Groot navigatie scherm
- Dynamische lichtbundels

Maar omdat er nu leer inkomt zou ik het wellicht aandurven om een licht interieur te overwegen, bij leer kan ik wel iets voorstellen qua onderhoud en reiniging, alcantara niet.. Heeft iemand hier daar ervaring mee?
 
Laatst bewerkt:

jalex_h

Forumguru
Hmm, die adaptieve cruisecontrol maakt juist dat ik er hard over denk om de Highline te laten varen. Ik vind het echt een onding, bij het minste geringste gooit'ie hem eraf. Maar aan de andere kant mis je met de comfortline wel weer een paar andere leuke dingen en worden opties duurder. Moeilijk, moeilijk, moeilijk.

Ik heb er deze week al even ingezeten en omheen gelopen. Van voren vind ik het een hele mooie wagen met een herkenbare uitstraling en ook de zijkant smoelt goed maar de achterkant is imho behoorlijk flets. Duidelijk VW, maar er zijn VW's (geweest) die van achteren meer karakter hebben/hadden. Voor-en achterkant zijn niet echt met elkaar in harmonie, zeg maar. Ook de binnenkant is niet helemaal wat de voorkant belooft. Wat gewoontjes, zeg maar. Kortom, niet een auto die mij op het eerste gezicht overtuigt.

Eerst dit weekend maar eens een proefrit maken (met een highline, dat wel) en dan de leasemaatschappij laten rekenen.
 

Bakkertje

Forumguru
Een VW (en ook Skoda overigens) zal nooit een uitgesproken design krijgen, die zijn vooral tijdloos. Persoonlijk houd ik daar wel van. Als je de mondeo als voorbeeld neemt denk ik bij de lancering van een nieuw model telkens wow, dikke bak maar na 2 jaar heb ik dat al niet meer. Er is een uitzondering op dat vlak en dat is de Mazda 6 die blijf ik op de een of andere manier mooi vinden. Daar ben ik nog serieus naar wezen kijken maar afgeknapt op het typisch Mazda interieur.

De achterkant is vind die van de variant inderdaad erg gewoontjes, echt een iets bredere golf:
Volkswagen-Passat_Variant_2015_800x600_wallpaper_1c.jpg


Dat kan ik van de sedan niet zo zeggen..
Volkswagen-Passat_2015_800x600_wallpaper_27.jpg


Ja het is duidelijk de opvolger van, maar wel erg dik als je het mij vraagt. De dubbele trapezium vormige uitlaten zullen we alleen terug zien op de 2.0 TDI met heeel veel pk's.
De Passat letterjes mogen ze van mij in de fabriek laten ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Darkside

Forumguru
Lastig lastig lastig. Zelf zou ik wel voor acc gaan. Zeker icm dag. Hoewel veel negatieve verhalen hoor ik ook veel positieve verhalen.
Ook zal ik kijken naar de ergo stoelen. Die zitten erg lekker (misschien heten ze wel top comfort? )
Persoonlijk ben ik geen fan van het kleine navigatiesysteem. Maar volgens mij zit er in de Passat de nieuwere en iets grotere versie van devdiscover media. Misschien dat die een hogere resolutie heeft en wat sneller werkt.
Dat zou een proefrit duidelijk moeten maken.
 

TL@

Forumguru
Dat is wel moeilijk zo. Ik zou de grote gps niet willen missen. Alcantara is ook heel erg mooi.

Adaptive cruise is echt wel leuk, zeker icm DSG moet dat fantastisch zijn (ik moet nu zelf terugschakelen :D)

Moeilijk :nailbiting:
 

Bakkertje

Forumguru
Ik rijd dagelijks een stuk op een B weg en daar lijkt het me fantastisch om acc te hebben. Op de snelweg weet ik niet of dat in NL goed gaat werken.. Ik zal eens kritisch kijken naar de navigatie maar heb liever acc dan een groot navigatie scherm.
Datzelfde geld voor de LED plus verlichting.

Zal vanavond melden hoe het rijdt tov m'n superb. Er staan overigens alleen 2 liter tdi's in Nederland en 1.4 tsi's natuurlijk.
 

Falcon

Donateur
Die dynamische lichtbundels en groot navigatiesysteem zou persoonlijk mijn voorkeur hebben. Leer kan je als accessoire toevoegen + stoelverwarming.
 

micky

Forumguru
Ik rijd dagelijks een stuk op een B weg en daar lijkt het me fantastisch om acc te hebben. Op de snelweg weet ik niet of dat in NL goed gaat werken.. Ik zal eens kritisch kijken naar de navigatie maar heb liever acc dan een groot navigatie scherm.
Datzelfde geld voor de LED plus verlichting.

Zal vanavond melden hoe het rijdt tov m'n superb. Er staan overigens alleen 2 liter tdi's in Nederland en 1.4 tsi's natuurlijk.
Het is waarschijnlijk niet alleen het scherm, maar de hele installatie, wel iets om even in te duiken :)
 

Darkside

Forumguru
ja volgens de vw site is het iig de nieuwe versie. Dus 6,5 " met wlan optie.
lijkt dus op het eerste gezicht veel op het 8" systeem.
Kan alleen de resolutie en de cpu niet achterhalen.
Maar als die net zo snel reageert als het 8" systeem en een hogere resolutie dan het 5,8" systeem zou ik met een kleiner scherm nog wel kunnen leven (heb nu ook 6,5").
 

Bakkertje

Forumguru
Heb de kleine (die niet eens zo klein is) gezien die is net zo snel als z'n grote broer. Vandaag ook een proefrit gemaakt in een highline en het is een fijne auto ietwat stug en stuiterig maar dat komt waarschijnlijk ook voor een deel door de 18 inch wielen..
Verder is acc echt wel erg fijn, maar op de snelweg waarschijnlijk minder geslaagd omdat er dan voldoende ruimte is om ertussen te duiken.

Wat verder opvalt is dat m'n superb er nog altijd niet voor onder doet!

De top comfort stoelen zijn wel erg fijn maar hebben standaard geen geheugen plekken (is weer een optie van 1125 euro).

Verder is er duidelijk meer ruimte op de achterbank in de breedte en dat is voor mij dan toch doorslaggevend met 3 koters.
 
Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
@micky jazeker, op papier sowieso 5 cm, maar in de praktijk dus ook en dan vooral de middelste plek (waar ik nu nog wel klachten over krijg vanaf de achterbank ..
 
Bovenaan Onderaan