Status
Niet open voor verdere reacties.

Chrisjemol

Forumguru
Het is trouwens niet zo dat een auto met lange wielbasis niet ‘stuiterend’ kan rijden
Mijn vw t5 met 4cm verlaging enkel op de veren, icm 20” was zo keihard, en die wielbasis is langer dan de superb (was lange wielbasis bus)
 

JeSko

Forumguru
Klopt @Chrisjemol , mijn Superb op enkel veren kon ook stuiteren, doordat de communicatie van de verlaginsveren met originele dempers niet optimaal is. Het is gewoon gebrekkig ten opzichte van een goede schroefset. Nooit geen verlaginsveren meer voor mij. Nu is er van dat stuiteren niet veel te merken.
 

JeSko

Forumguru
Kon het niet laten @Henrik , heb de Ali versies besteld. Benieuwd of ze mooi gaan staan, het wit matched redelijk met MoonWhite volgens recensies. Benieuwd.

Het is het logo onderaan rechts in de hoek. Screenshot_20210904-125103_AliExpress.jpg
 

JeSko

Forumguru
De Rubbers rond mijn velgen wil ik eraf, deze maken de wielen optisch kleiner en de mooie rand komt nu niet uit, twee velgen hebben echter wat lichte borduurschade, deze zou ik tot aan de winter willen verdoezelen met een lakstift. Daarna wil ik de velgen laten herdoen door een professional. Echter vind ik de kleur niet één op één, enkel deze lakstift, wat denken jullie, matcht dit een beetje? Zelf vind ik het erg dichtbij komen, maar twijfel nog omdat de lakstift als "gold" word omschreven.

aviary-image-1630853831950_copy_3024x2268_1.jpeg Screenshot_20210908-081503_Samsung Internet.jpg
 

JPs_OC2

Donateur
Kleuren en weergave op een beeldscherm.....heel lastig....
Zo op het eerste gezicht lijkt het wel op elkaar. Maar ja, ff gezocht op Harvest gold en dan krijg een berg aan diverse tinten goud om je oren. Dan is de verf in de lakstift mat, hoe verhoudt zich dat tot de glansgraad van de velgen(?).

Je kunt het natuurlijk eerst proberen op een klein stukje. Als het overeenkomt, prima. Zo niet, dan niet en toch nog ff rustig afwachten tot het herdoen door een pro?
 

JeSko

Forumguru
Wit/zwarte logo's zijn onderweg, maar ik had een tutorial gezien op YT en wou het ook eens proberen. Met wat geprul de logo's gedemonteerd, bestaan uit drie delen, het Skoda logo zelf, de ring erond, en de basisplaat. Na demonteren alles duchtig ontvet met Avery, en gespoten met witte bumperspray. Straks na de late shift kijken hoe ze geworden zijn en blanke lak over zetten, ben wel eens benieuwd. Als het niks is qua kleur of wat dan ook, heeft mijn zoontje mooie kamer decoratie erbij. :)

20210909_121413_copy_2268x3024.jpg 20210909_122408_copy_2268x3024.jpg
 

Tees

Donateur
Oh, ziet er veelbelovend uit! Heb je de boel in de primer gezet (en is dat wat we zien?), of is opschuren en spuiten in de gewenste kleur voldoende?
 

JeSko

Forumguru
Ik heb de boel wat afgeschuurd met heel fijne korrel schuurpapier @Tees , geen primer, ik verwacht er nl niet super veel van, omdat het wit wellicht te ver gaat afwijken van het wit van de auto. Als je het echt serieus goed wilt doen, best opschuren, primer erop, en daarna het wit en een laagje blanke lak.

Dit is overigens RAL 9010, wat heel wit is, net zoals mijn MoonWhite lak, maar het zal altijd wel wat afwijken. De bestelde logo's heb ik gezien op video en afbeeldingen, dat matched mooi met de MoonWhite lak :)
 

EdK

Forumguru
de gewenste kleur voldoende?
Straks na de late shift kijken hoe ze geworden zijn
Wist je nog niet dat je collega's ze nu al roze gespoten hebben !!!!
Was de gewenste kleur van je dochter...

Maar er staat volgens mij in kennisbank ook een stukje over zelf spuiten van de logo's
En zo niet in kennisbank dan ergens in een topic...., er was iemand die het ook zelf had gedaan toen superskoda met die logo in kleur op markt kwam
 

JeSko

Forumguru
Het "gekloenk" is terug, jammer genoeg, dus toplagers zullen wel vervangen moeten worden. Best zuur als je net 1000 € aan een schroefset hebt gespendeerd, dacht dat het opgelost was maar helaas. Kan dit eigenlijk kwaad? Heb er weinig last van en hoor het ook zelden met de muziek op, en het heeft nul invloed op het rijden, het is enkel bij het verdraaien van het stuur wanneer ik vertrek uit stilstand of stilstaand. Bijkomend heb ik van mijn maatje gehoord dat zijn vriend met een Octi 3 RS hetzelfde heeft met zijn schroefset, die heeft itt mij wel alles vervangen, toplagers, veerschotels, noem maar op, heel de santeboetiek, en het geklonk is altijd gebleven, die rijd nu zo al twee-drie jaar rond, geluid gaat niet meer weg en in de garage hebben ze het opgegeven omdat het volgens hen geen kwaad kan.
 
Laatst bewerkt:

Chrisjemol

Forumguru
Snap eerlijk gezegd niet dat ze niet vervangen zijn, terwijl je voor verlagen aangaf dat je ze hoorde en er hier op het forum aangegeven was wat de oorzaak was?
 

JeSko

Forumguru
@Chrisjemol

Geluid was weg na het juist zetten van de schroefset, ben er met wezen testrijden en er was niets meer te horen, vorige week ergens hoorde ik het plots weer, maar dat was één keer en heel miniem, nu is het inmiddels weer wat erger geworden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan