Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
Wederom dank mannen!

@eriktv & @JPs_OC2 & @MarcoO2

Het rijd fantastisch, heb er vandaag met een brede smile na de verlaging nog een dikke 30 km met gereden, en zoals @s-line al aangaf prima te doen, het helpt dat ik natuurlijk al mijn rijstijl heb aangepast met de Eibach veren, maar dit rijd gewoon veel beter. Geen geklop meer onder de auto, geen nare opstoten na het nemen van een verkeersdrempel, het stuurt lekker strak, als in een kart, maar dan comfortabel, set voelt gek genoeg in de verste verte niet hard aan, en is zelfs veel progressiever dan de Eibach op originele shocks, dat was achteraf bekeken echt 10x niks. Drempels neem ik soms lichtjes schuin, maar zelfs als schuin niet kan door de verkeersituatie, volstaat het om @20-25km/h ( afhankelijk van de drempel natuurlijk ) er recht toe recht aan op te rijden.

Had het meteen moeten doen, looks is maal 10 maar het rijgedrag is nog veel beter geworden. Ik ben overigens door het prachtige Averbode gereden, en daar door de smalste straten met hoogteverschillen gereden, zonder ook maar één centje pijn. Ja je moet meer bezig zijn met de weg en de auto zelf, maar daar houd ik net van. :)

@Cordoba

De velgen zijn gewoon mega vuil vrees ik :D morgen de boel poetsen, dan zijn ze weer lekker koperkleurig. Logo in koper was geen goed idee, even aan gedacht maar gelaten voor wat het was, aangezien je nooit exact één op één die kleur kan evenaren. Dan krijg je verschillende tonen in wat overduidelijk moest matchen.

Btw: de wielen blijven niet koperkleurig, maar dat is voor een andere keer.
 
Laatst bewerkt:

Kanerr

Forumguru
Mooi Jef! Goed dat het bevalt, zo hoort het ook!

Vind de rode stuurlogo op de Cactus ook erg gaaf detail haha
 

Okki

Donateur
Mooi hoor. Vooral de Poeptus vindt ik zeer geslaagd.

Misschien heb ik even wat gemist, maar blijft die reclame op de Sub?
 

Chrisjemol

Forumguru
Heel vet zo hoor!
Alleen die reclame eraf zou hem wat subtieler maken.
Maar gelukkig ist jouw auto. Zoveel mensen zoveel smaken

bizar dat hij zo beter rijdt dan hij was
 

leon-cupra

Forumguru
bizar dat hij zo beter rijdt dan hij was
Zo bizar is dat eigenlijk niet. Een superb rijdt heel comfortabel maar nooit echt strak. Zet daar een degelijke set van veren en schokdempers onder en je krijgt een Superb (die mss afhankelijk van de kwaliteit van de set een klein beetje minder comfortabel rijdt) die een stuk strakker rijdt.
 

Chrisjemol

Forumguru
Dat snap in idd, maar omlaag is in mijn hoofd meestal oncomfortabeler. Goed te horen dat dat dus meevalt.

heb ooit een VW T5 gehad en die was 4cm verlaagd dmv veren icm AC schnitzer 20” velgen
Die was me toch zo knoeperhard dat was niet normaal. Ik hoorde dat met een complete bilstein B14 set die ook net zo laag ging en wel comfortabel werd, maar heb het nooit geprobeerd
 

leon-cupra

Forumguru
Is natuurlijk een heel groot verschil tussen enkel de veren vervangen en de hele set (veren en schokdempers). Met een set zal het comfortverlies een stuk beperkter zijn
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik had bij mijn Fabia 2 alleen de veren en bij mijn Fabia 3 veren + Bilstein dempers. Verschil vond ik niet noemenswaard en had nog steeds het probleem van nu en dan zo'n rotklap
 

JeSko

Forumguru
@Okki en @Chrisjemol

Dank heren! Reclame blijft ja, vind het zelf echt heel mooi, misschien wat fout maar ach, geef er niet om. En wie weet komt er binnenkort wel een wrap die het logo beter tot zijn recht laat komen. Maar twijfel nog.

Inderdaad hij rijd zoveel beter, standaard helde de Superb zo hard over, bij wat bochtenwerk voelde je dat de auto hoog stond en daardoor ging rollen. Dat was al fel verbeterd met de Eibach veren, maar met deze set ligt de auto helemaal snaarstrak! Van Putten en oneffenheden voel je weinig, de Superb is zo lang en heeft zo'n lange wielbasis, die gaat never stuiteren zoals kleinere auto's op schroefset.

@Rosinfield

Een MK3 Faab is dan ook een kleine auto met korte wielbasis, als je die verlaagd op wat voor manier dan ook ga je wel dat typisch "stuiterende" effect krijgen. Met mijn Superb is dat onbestaande.
 

Kanerr

Forumguru
Staat helemaal tof @JeSko ook met de wrap ;)

Grote auto op een fatsoenlijke schroefset rijdt ook erg lekker!

En nu lekker van genieten he, hij is af. Toch? :D
 

JeSko

Forumguru
Hij is nu wel zoals ik hem hebben wou @Kanerr , er zijn nog wel wat dingetjes die ik overweeg, zoals een wrap, en ik wil mijn velgen eens een keertje professioneel laten bijwerken, maar alles op zijn tijd. Prioriteit is nu de Cactus, die heeft nog velgen nodig, Eibach verlagingsveren, en rondom rond pushbars en sidesteps. Dan staat ie echt stoer. Alles bij elkaar heeft die AP set van 399 euro me bijna 1000 euro gekost

-399 set zelf
-330 montage ongeveer
-120 uitlijnen na zakken
-100 euro keuring na verlagen

Dus tis effe mooi geweest :)

Maar het genot is nu al IMMENS, rijd met een dikke smile op mijn kop rond in een droomauto, wat wil je nog meer, top gevoel!
 

JeSko

Forumguru
In het echt is het zwarte logo knapper dan op foto @Henrik , maar ik snap wat je bedoelt. Echter vind ik twee keer 45 euro voor zo'n logo's echt veel te gortig, dat is het me echt niet waard. Ben ze op AliExpress ook tegengekomen inmiddels, maar heb niet veel zin meer om daar te bestellen. Heb nog twee originele logo's liggen, die ga ik laten natlakken op het werk in het wit/zwart denk ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan