Automatisch de kofferklep openen

Rallye

Forumguru
Ronnie,

bij mij doet de AB helemaal niets... ik hoor niets en de klep ontsluit ook niet...

weet iemand of dit een optie is?? of is het bij mij gewoon kapot???

Je moet de middelste knop op de sleutel even ingedrukt houden. Dan hoor je een klik en springt je achterklep uit het slot. Als dat niet zo is, is er iets niet goed.
 

Yordi

Nieuw lid
Ok thnx, dan ga ik dat morgen even proberen! het is zoals ik hieruit begrijp dus geen extra optie!
 

aang

Lid
Leuk, maar het ging over de kofferklep, en aangezien het geen kever is zit die aan de achterkant!
(Dit is een motorkap en die zit meestal aan de voorkant!)

zie quote gysman, ook bij mij zitten de xenon, oliepeil enz. onder de motorkap...
 

newbeetle

Nieuw lid
Ik heb de oplossing gevonden op het http://www.skodatreff.de forum van de buren.
Het forum-lid Micha heeft daar eea getest en is tot de volgende conclusie gekomen.
De onderstaande veer is de oplossing.

SZ8020_1(2).jpg


De gasdempers even loshalen, 2 van deze kleine veertjes monteren en het spul terugplaatsen.


Nu deze veertjes maar eens tepakken zien te krijgen...
Type veer is de SZ 8020 in maat 20x051.


hoe en waar moeten ze gemonteerd worden ??
 

Octavia_II

Actief lid
Ik heb nog een setje nieuwe, zwaardere, gasveer dempers, wil deze wel ruilen tegen 2 setjes van deze veren. Iemand?

Ps. Mods, volgens mij is dit on-topic, indien niet dan graag verplaatsen naar de "gevraagd" topic. :ahum:

Charlie
 
Je ziet op alle filmpjes maar 1 veertje. Heb je er echt 2 nodig?

Ik heb hier ook wel oren naar. Al mensen met ervaring hier?

En softtouch programmeren, dat is toch gewoon de ontgrendeling met de AB? Kort drukken = van het slot, lang drukken is open doen?
Zit dat niet standaard op alle auto's?
 

Sand3r

Senior Member
Ik heb er destijds niets meer mee gedaan, animo was niet groot. En er waren ook een aantal "negatievere" berichten.
Inmiddels heb ik wat bijgelezen en blijkt dat het toch niet helemaal betrouwbaar is.

De blauwe variant voldoet na een tijd niet meer. De toegevoegde veer of de originele demper schijnen zwakker te worden.
Als ik het goed begrepen heb, is de rode variant te zwaar, waardoor er een beugel verbogen wordt. Waarschijnlijk is dat de beugel waarmee de demper aan de achterklep vast zit.

Op de laatste link zijn ze nu bezig met een gele veer. Wellicht werkt deze beter?
Even het resultaat afwachten dus.
 

MarijntjeTDI

Actief lid
ff een kickje:

Ik zag in het Fabia gedeelte dat er ook eenvoudigweg een gasveer van een fabia ingestoken kan worden. Wellicht dat dat makkelijker is dan het gerommel met veren?

onderdeelnummer: 6y0 827 550 c

Gr,

Marijn
 

MarijntjeTDI

Actief lid
Kunnen met die veertjes je bestaande gasveren eigenlijk blijven zitten? of moeten er ook andere (fabia) gasveren in?

Heb even gekeken bij Alcomex veren op hun site: zou artikel D3540 niet in de buurt komen?
 

MarijntjeTDI

Actief lid
@fredV: geniet ervan hahaha

Heb op de website van Tevema ook nog een veer gevonden, een stempelveer klopt dat?

artikelnummer: ST51550

Misschien dat iemand die er verstand van heeft kan zeggen of het idd stempelveren zijn die bij onze duitse buren gebruikt zijn?

EDIT: bij SV 8020 zal 'SV' wel staan voor stempelveer o.i.d.
 
Bovenaan Onderaan