Automatisch de kofferklep openen

Evilcomputing

Senior Member
Eigenlijk bij het lezen van deze post vroeg ik me af hoe dat uberhaubt kan.
Na wat na te denken bedacht ik me dat mischien het lang inhouden van de kofferbak klep open knop hij misschien wel los springt.

En waarempel !

Weer wat geleerd.

Zal binnenkort maar 2 veren bestellen.
Kan ik daarna ook zo'n mooie blauwe olifant kopen :tongue:
 

corsaar

Senior Member
@Evilcomputing :Zal binnenkort maar 2 veren bestellen.

Is het zo simpel er zijn nogal wat verschillende soorten.
 

MarijntjeTDI

Actief lid
Het is even zoeken naar de juiste veer:

Je hebt ISO-veren die middelzwaar blauw zijn, de US veren die bij middelzwaar rood zijn.
Het nadeel is dat het minimale bestelbedrag bij deze bedrijven ongeveer Eur 30 is en de veren ongeveer een euro of 4 kosten. Passen ze niet dan zit je met een paar veren waar je niets aan hebt.

Bij de amatec-site zijn het volgens mij de juiste: R204-408 op pagina 2 van de link.

Zal maandag eens bellen of hier iets mee mogelijk is om 2 veren op proef te krijgen....
 

EdK

Forumguru
Als ik dit topic zo lees dan zie ik straks een run komen naar winkels die de juiste veren verkopen.
En zie er ook van komen dat menig lezer dit zelf gaat uitvoeren vanwege het hoge gehalte rechterhanden.
Maar voor de enkele persoon met één of twee linker handen wil ik toch wel even het volgende vermelden.

Op moment dat je die hulpveren gaat plaatsen zul je de gasveren één voor één los nemen.
Maar om voor onverwachte situatie's te komen staan wil ik je wel even zeggen dat zo'n achterklep stukken zwaarder is dan je je nu voorstelt.
Zorg dan ook dat als de klep open staat dat je er een houten balk ( 2x3") eronder zet die het gewicht tilt.
En hoor nu al galmen , ja maar ik heb toch 2 gasveren dus die ene die houdt het wel ...
Nee dus !!
Dus als je die hulpveren aanschaft en gaat plaatsen zorg dan dat je een balk bij je hebt voor ondersteuning en een tweede persoon voor het derde handje wat je soms nodig hebt !

Voor de rest niet klagen als je je hier niet aan wil houden en er gebeuren ongelukken, want een gewaarschuwd mens ..............
en ik rapporteer het als een kwalijk bericht bij de moderators !
 

FredV

Banned
En druk vooral op de ontgrendelknop op je afstandsbedieing als je achteruit in een parkeergarage tegen een muur geparkeerd staat...
De schadeherstelbedrijven zullen je dankbaar zijn...
 

MarijntjeTDI

Actief lid
@EDK:

wat bedoel je met rapporteren als kwalijk bericht? dit idee?

onderdelen zijn te koop, handigheid niet....

@FREDV:

als je achteruit tegen een muur geparkeerd staat hoef je er toch ook niet in?

Ook wil ik benadrukken dat iedereen zelf kan beslissen dit te doen of niet en ook het commentaar van bovenstaande berichten meeneemt....
 

corsaar

Senior Member
Risico aanwezig. Gewoon een waarschuwing
Dus een disclaimer plaatsen:
aansprakelijkheid, waarschuwing voor risicohoudende aangelegenheid.
 

MarijntjeTDI

Actief lid
Heb Micha van Skodatreff.de een mailtje gestuurd. Hij had na een tijdje de gasveren vervangen voor die van een Fabia en dat werkte ook. Kon alleen niet uit de tekst opmaken of dit met of zonder veren was....

Weet niet of het mailtje bij hem aankomt maar bij antwoord laat ik het weten...
 

EdK

Forumguru
de vrije ruimte op de gasveer is maar 26 mm gaat dus niet lukken met 32 mm.

Dit begrijp ik niet , of ik mis wat in het verhaal.
Die 6 mm wordt toch ingedrukt waardoor je veerspanning krijgt en zodra je ontgrendeld dat dan juist die klep open gaat ?
Of moet ik dit anders zien ?
 

MarijntjeTDI

Actief lid
bij mij is dat ongeveer 26 mm en de veer is volledig ingedrukt 32 mm dus dat is 6 mm teveel.

Het email adres van Micha van skodatreff werkt niet meer dus zal er helaas niet achter komen....
 

MarijntjeTDI

Actief lid
Heb zojuist mail van Alcomex gekregen:
=======================================================
Geacte heer,

De veer die u opgeeft komt overeen met onze stempelveer de ST 11550

De veer kost EURO 6,03 per stuk en zijn uit voorraad leverbaar.

U kunt de veer via ideal bestellen en betalen indien u in Nederland woont en een Nederlandse bank heeft. Meer informatie vind u op onze website.

Met vriendelijke groet,

Alcomex Veren

==============================================

Mocht dus iemand interesse hebben zijn dit de veren die je moet bestellen. Je kunt ze evt. inkorten en een ring onder zetten.

Gr,

Marijn
 

adjego

Actief lid
@ MarijntjeTDI,

Kun je niet dan bijvoorbeeld deze veer pakken.
ST11470. Die is in gespannen toestand 24 mm, dus dat past precies met je 26 mm, en de kracht die hij kan geven is zo te zien in het schema voldoende om je kofferklep te openen, of heb ik het nu helemaal mis??

Of de ST11540, die is in gespannen toestand 25,4 mm lang, dus dat moet ook passen.
 
Bovenaan Onderaan