Automatisch de kofferklep openen

MarijntjeTDI

Actief lid
@adjego:

zou kunnen weet allen niet of de veerafstand tussen gespannen en onbespannen dan groot genoeg is om de kooferbak het zetje te geven
om open te gaan....
 

MarijntjeTDI

Actief lid
Heb er vandaag 2 veren in gestoken die ik nog liggen had (type onbekend) en werkt prima.
Koffer gaat nu volledig open en geen vervorming van wat dan ook waarneembaar. Denk dus dat ik op termijn de veren van Alcomex ga bestellen.
 

Evilcomputing

Senior Member
@MarijntjeTDI

Weet je al welke je precies wil halen dan?

Bij alcomex ben je alleen wel bijna verplicht om 4 stuks te kopen minimale order hoeveelheid is 20 eurie :)

Maar als je er dan toch 4 koopt en ze werken, koop ik er 2 van je over :)
 

meer

Nieuw lid
@ MarijntjeTDI,

Kun je niet dan bijvoorbeeld deze veer pakken.
ST11470. Die is in gespannen toestand 24 mm, dus dat past precies met je 26 mm, en de kracht die hij kan geven is zo te zien in het schema voldoende om je kofferklep te openen, of heb ik het nu helemaal mis??

Of de ST11540, die is in gespannen toestand 25,4 mm lang, dus dat moet ook passen.

Volgens mij moet je zelfs op de O2 FL de ST11540 bestellen.... Bij ingeklapte gasveer heb ik maar 26 mm ruimte voor de stempelveer. Echter heeft deze 200 N minder druk, maar ik hoop dat dat wel goed gaat komen...
 

SHEDAI

Lid
Nou welke veren heb ik nou exact nodig voor mijn o2 van 2005 hatchback wil ze gelijk bestellen...
 

Evilcomputing

Senior Member
Heeft nu iemand het al werken en met welke veren en welke winkel?

Door die zooi op de weg kan ik om de dag wel de auto schoonmaken en dat wordt me wat te gortig.

Dus als het in deze tijd automatisch kan :)
 

aiva tco adoks

Forumguru
Zou ook graag van die veren willen hebben voor een O2
En evt hoe er wat gemonteerd moet worden


Ben het wel eens met Evilcomputing wat een drek op de klep:mad:
(buiten is het mooi wit maar wat zijn die auto's goor)
 

TL@

Forumguru
Dat heb ik nog niet gezien, meestal springt de klep dan open maar niet volledig waardoor het er dus een beetje knullig uit ziet.
 

MarijntjeTDI

Actief lid
Nee dat klopt evilcomputing geloof dat dat alleen werkt bij een Fabia. Oplossing met andere gasveren zou wel mooier zijn idd.....
 

aiva tco adoks

Forumguru
Heb toch de filmpjes op youtube bekeken en de klep van een O2 gaat mooi langzaam open tot het eind.
Zou dit graag willen hebben omdat ik vaak de kinderwagen erin er eruit moet halen.
 
Bovenaan Onderaan