Automatisch de kofferklep openen

Michel

Forumguru
Een gasdemper/steun voor de motorkap is wel leverbaar. Volgens mij levert Milotec die dingen.
 

EdK

Forumguru
Voor degene die gaat ombouwen:
Weet dat een achterklep toch altijd ff zwaarder is dan je vermoed !
Dus zorg dat je een stempel hebt om onder de klep te zetten voor je een gasveer loshaalt !

Heb ooit de gasveren van een Hyunday H100 om moeten wisselen, en collega en ikzelf kwamen erachter dat die klep erggggggggg zwaar was !

Dus een gewaarschuwd mens ........ en we willen dus niets lezen over afgeknelde vingers en hoe zielig je dan bent !:D
 

LenK

Forumguru
Hoe vaak gaat je motorkap open. Toch maar af en toe. Wat kan jou die stang dan toch schelen?
 

Gysman

Actief lid
minimaal 1x per week. Xenon verlichting, en ik hou van schone ruiten. 1x in de vijf sproeibeurten worden ook de lampen schoongemaakt, en dat tikt nogal aan in het verbruik van ruitensproeiervloeistof. Daarbij controleer ik ook regelmatig mn oliepeil.
 

rover

Nieuw lid
digital8.

via een gezamelijke inkoop op de site van skodatreff heb ik die besteld.Niet via een bedrijf.
 

Sand3r

Senior Member
@Digital8..
Zo verweg hoef je ze niet te zoeken..

Ze komen gewoon uit duitsland. En ik heb ook al een nederlandse aanbieder gevonden.
De veren kosten niet veel. Alleen de verzendkosten zijn wat hoog hier in NL ivm bijkomende orderkosten.
 

rover

Nieuw lid
Nee, ik heb ze nog niet maar wanneer ze binnenkomen ga ik ze gelijk testen.
Ben benieuwd.
 
Als ik de veren zou hebben dan zou ik ze zeker inbouwen, al is het maar om te zien of het goed werkt \ bevalt, is het niets dan kun je ze natuurlijk altijd weer verwijderen.
 

yprgwt

Lid
Inmiddels heb ik een Nederlandse aanbieder gevonden.
Voor een kleine 25 euro ben je klaar voor 2 veren. Hier zit dan wel 15 euro verzendkosten bij.

Wellicht een groepsaankoop organiseren om zo de verzendkosten te drukken?

Wie heeft er interesse?


Ik heb wel intresse, waar moet het geld heen?
 

Yordi

Nieuw lid
Sinds kort rij ik ook een O2 van de zaak, helaas niet zelf mogen uitkiezen..
maar mijn knopje op de AB voor de kofferbak werkt helemaal niet!

Is dit misschien een optie??
 

LenK

Forumguru
Gister nog een BMW 5 gezien met automatische kofferklep opener.
Dat werkt dus echt niet met sterkere dempers, want de auto heeft beugels.
Lijkt meer op een stoter die de klep voorbij een dood punt duwt, waarna de klep vanzelf doorschiet tot ie helemaal open is.
Dicht maken van de klep kost namelijk geen enkele moeite en dat gaat met die extra zware gasveren die jullie op het oog hebben toch problemen geven.

Met een sedan zal het ook gemakkelijker gaan omdat die klep heel licht is.
 

Yordi

Nieuw lid
Ronnie,

bij mij doet de AB helemaal niets... ik hoor niets en de klep ontsluit ook niet...

weet iemand of dit een optie is?? of is het bij mij gewoon kapot???
 

Ronnie

Forumguru
Ronnie,

bij mij doet de AB helemaal niets... ik hoor niets en de klep ontsluit ook niet...

weet iemand of dit een optie is?? of is het bij mij gewoon kapot???
Ik weet niet hoe oud de auto is, maar er kan het een en ander ingesteld worden per VAG-COM/VAS. via optie 46, Comfortmodule:
Even opgezocht voor Octi 2:
Byte 01 Bit 2ZV-Heckklappe 2-Motoren-Schloss statt ZV-Motor verbautByte 01 Bit 3ZV-Heckklappe Innentaster via CANByte 01 Bit 4ZV-Heckklappe Softtouch
(direkter Auswurf/keine Freigabe)Byte 01 Bit 5ZV-Heckklappe kontaktgesteuertByte 01 Bit 6ZV-Heck: ZV-Steller verbaut anstelle ZV-MotorByte 01 Bit 7ZV-Heck: Heckklappe in Zentralverriegelung Byte 02 Bit 0unbekanntByte 02 Bit 1ZV-Heckklappe "Security Lock"Byte 02 Bit 2Zentralverriegelung Fond 1-Motoren- statt 2-Motoren-Schloss verbautByte 02 Bit 3ZV-Heckklappe 1-Motoren- statt 2-Motoren-Schloss verbaut
 
Bovenaan Onderaan